Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej na alternatorze? 1,5dci 110KM - foto


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem, że cały alternator mam usmarowany olejem :(

Nie wiem co może być tego przyczyną, ponieważ wszystko w koło wydaję się suche i nie widać z skąd ten olej mógłby się brać.

Żeby było ciekawiej nie zauważyłem jakiegoś znaczącego ubytku oleju między wymianami (cyfrowy wskaźnik pokazywał brak jednej kropki) na bagnecie też ok.

Silnik suchy, turbo suche wszystko działa bez zarzutu.

Może macie jakieś podejrzenia?

post-71626-0-62989300-1455041134_thumb.jpg post-71626-0-30026100-1455041402_thumb.jpg post-71626-0-31925500-1455041436_thumb.jpg post-71626-0-41079500-1455041463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

To chyba będzie to! Faktycznie ta rura na dole cała jest upaćkana olejem więc innej opcji nie widzę - tylko jak tam się dostać?

Edytowane przez krism84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajcie z mechanikami że olej chyba z turbiny jest tam rzeczą normalną.

Nie będę się na ten temat rozpisywał bo sam się na tym dobrze nie znam ;) - ale rozmiawiałem na ten temat ze swoim mechanikiem jak i z ASO Renault i wygląda na to że temat jest dość znany i częsty bo trafili od razu.

 

Co do ilości tego oleju na alternatorze też się nie wypowiadam bo nie wiem jak długo z tym jeżdżę ale o tym zaraz

 

Wczoraj zacząłem ogarniać i sprawa wygląda tak:

 

Dostęp jest tam ciężki niby wszystko jest dość blisko ale zabudowane tak że ledwo można włożyć palec.

Najlepiej byłu by zdjąć zderzak i chłodnice ale nie miałem tyle czasu.

Jedynym rozsądnym wyjściem to demontaż reflektora wtedy dostęp robi się jako taki ale już coś można zdziałać.

 

Przy łączeniu tej rury jest taka specyficzna "kwadratowa" obejma którą się na niej satrzaskuje w specjalnych rowkach i blokuje tą rurę żeby się nie zsunęła nic więcej! tzn absolutnie nie jest odpowiedzialna za jakieś mega uszczelnienie tego a jedynie żeby rura była na swoim miejscu.

W związku z tym nie bardzo jest co z tym zrobić :/

 

W każdym razie wyczyściłem to wszystko elegancko wygląda jak fabryka ( swoją drogą środki T R P - czysata magia ;) ) teraz pojeżdżę będę obserwował jak szybko się to brudzi i potem się zastanawiał co dalej z tym robić

 

Dodano: 13 lut 2016 - 09:57

P.S. zdjcia po oczyszczeniu

post-71626-0-75347200-1455353799_thumb.jpg post-71626-0-49437400-1455353821_thumb.jpg post-71626-0-09739300-1455353835_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że w przewodach oraz IC jest nalot od oleju to wiadomo, nie trzeba nawet mechaników pytać, przy nieszczelnościach zazwyczaj jest zatłuszczona plama w obrębie króćca z IC. Ale to zazwyczaj pokazuje się przy starszych autach.

M III to jednak stosunkowo młode auto i wydaje mi się, że tak być nie powinno... No chyba że przebieg jest kolosalny, porównywalny z MI, albo po prostu należy się przyglądnąć turbinie, bo jej uszczelnienia zbyt wiele tego oleju przepuszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje. No nic będę obserwował temat. Jak szybko i czy dalej będzie się burdził olejem.

Natomiat turbo jest suche i żadnych objawów które miały by świadczyć o jego końcu nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa turbiny jest zbyt gorąca by tam plamy oleju były widoczne. Czasami pomiędzy obudową a rurką powrotną do miski olejowej pojawia się zaciek. Poza tym, jej nieszczelność zazwyczaj polega na przepuszczaniu oleju przez uszczelnienia na wirniku, albo w stronę wydechu, gdzie jest spalinami napędzana, albo w stronę sprężarki powietrza, czego efektem jest osiadanie drobinek oleju w przewodzie do IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

krism84

 

Dodano: 21 lut 2016 - 16:27

W jaki sposób go tak wyczyściles, demontowales.U siebie mam taki i też pasowało by było go wyczyścić

 

Dodano: 24 lut 2016 - 18:39

Wczoraj zacząłem ogarniać i sprawa wygląda tak:

 

Dostęp jest tam ciężki niby wszystko jest dość blisko ale zabudowane tak że ledwo można włożyć palec.

Najlepiej byłu by zdjąć zderzak i chłodnice ale nie miałem tyle czasu.

Jedynym rozsądnym wyjściem to demontaż reflektora wtedy dostęp robi się jako taki ale już coś można zdziałać.

Kolego napisz jak to wyczyściłeś,bo też chcę tak zrobić tylko się boję żeby ten syf nie dostał się do środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w tym silniku też zalewało alternator. Jeszcze na gwarancji po około 70 000 km wymienili wszytkie rury, uszczelki obejmy itp. między intercoolerem a turbiną. Chyba ze 3 razy jeździłem z tym do ASO. Najpierw wymienili tylko uszczelki i obejmy później tylko rury. Ostatecznie wymienili wszystko i pomogło na kolejne dwa lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie było identycznie :-) przy przebiegu ok 65000. Tak samo miałem ślady oleju na alternatorze. Najpierw wymiana uszczelki nic nie dało i później całej tej rury i jest ok.Dodano: 20 cze 2016 - 14:03

Sprawdź czy nie masz poluzowanej opaski na rurze do intercoolera. U mnie to było powodem uklejenia alternatora :-)

Jak się odkręca te rurę/opaskę bo są tam jakieś dziwne zatrzaski....

 

Dodano: 22 cze 2016 - 13:19

Nie mogę znaleźć tej uszczelki, może ktoś pomoc

post-78137-1466594353,813_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dodano: 30 lip 2016 - 09:09

Jak się odkręca te rurę/opaskę bo są tam jakieś dziwne zatrzaski....

 

 

Trzeba wyciągnąć ten drucik i wąż powinien wyjść.

 

Dodano: 30 lip 2016 - 09:25

Witam.

 

Czy ktoś z forumowiczów wymieniał sam taką uszczelkę - jak na zdjęciu? Na rysunku jest oznaczona nr 14.

Jest to uszczelka z szybkozłączki z połączenia intercoolera z gumowym wężem.

W serwisie powiedzieli mi, że mogą zamówić cały wąż tylko za ok 900 zł.

Drugie pytanie, czy ktoś przerabiał na zwykły wąż, bez szybkozłączek, tylko na opaski?

Jaki kupić wąż? Ten będzie pasował?

 

http://allegro.pl/rura-waz-turbo-intercoolera-renault-1-5-dci-megane-i5686654408.html

post-75144-0-02967500-1469862880_thumb.png

post-75144-0-24652900-1469863013_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@aro82, czy ta Twoja uszczelka nr 14 tj w tym miejscu w złączce nad alternatorem, bo juz zgłupiałem dzisiaj byłem w sklepie z częściami i facet zaproponował mi taka uszczelkę za 93 zł i pokazując że na tym Twoim zdjęciu będzie to nr 17 a nie 14, ja bym raczej stawiał na 14 (14stka w ASO kosztuje 17zl).

Czy ta uszczelka to numer, 7701071162

 

PS

dobry paten z wymiana tej rury na taka, bez szybkozłączki. Mi wymieniali cały ten przewód jeszcze na gwarancji i było ok jakieś 13 miesięcy. Wygląda jakby ta szybkozłączka była do "bani" i wymiana nawet samej uszczelki nic nie da (na gwarancji najpierw wymienili mi uszczelkę nic to nie dało i później cały ten przewód).

Aro82 daj znać, czy "przeszedłeś" na rurę z opaskami i czy ta z allegro jest ok. Myślę, że lepiej raz wydać 170zł niż co rok 17zł na uszczelkę i babrać się z tym...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!