Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt


Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana żarówki postojowej Megane II ph II 1.6 16V:

wszystko zrobione od góry (nie przez otwór w nadkolach). Mam dojście zarówno od strony pasażera jak i kierowcy.

Strona pasażera:

1. Ściągnięcie na bok rurki do wlewu płynu do spryskiwacza.

2. Ściągnięcie gumowej pokrywki/osłonki żarówek postojowych W5W i długich H11.

3. Wyciągnięcie zarówki postojowej razem z oprawką (kabelki są dość długie. Sama żarówka nie była zbyt chętna do wyjścia z oprawki ale można pomóc sobie drugą reką. Jest na to trochę miejsca.

4. Montaż nowej zarówki w oprawkę i zamontowanie całości z powrotem na miejsce (tu miałem trochę problemu z celowaniem ale włączenie świateł pomogło bo było widać jak celować:)

5. Założenie gumowej pokrywki/osłonki.

6. Założenie rurki wlewu płynu do spryskiwaczy na swoje miejsce.

Strona kierowcy:

Tak jak powyżej pkt. 2-5, z tą róznica, że nie wyciągałem całkowicie tej gumowej pokrywki/oslonki żarówek, bo od dołu cieżko byłoby mi chyba ją wsadzić z powrotem. Odgiąłem ją ile się dalo i już. Po stronie kierowcy jest troszkę mniej miejsca niż pasażera.

Całość pierwszy raz trwała może z 10 minut. Oczywiście wpierw czytałem to forum, poźniej poświecilem latarką i obejrzałem miejsce pracy.

Muszę przyznać, że te żarówki to pikuś w aucie. Natomiast żarówki mijania i kierunkowskazy - nie wiem jak poradzę w przyszłości. Widze dojście od strony pasażera od góry, odkręciłem kontrolnie plastikową osłonkę, może uda się kiedyś sztuka wymiany h7, ale od strony kierowcy to już będzie trzeba sięgać od dołu...

Pozdrawiam i dziekuję za wszystkie powyższe porady. Przydały się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam w PH II nie ma żadnej zapinki, spinki, sprężynki czy cokolwiek innego. Żarówkę się wciska ale należy wcześniej palcem wyczuć gdzie jest miejsce na ząbek z obudowy żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Jestem posiadaczką renault megane II z 2003r i mam problem ze światłami mijania. Nie świeci lewe światło i po wymianie obu żarówek przestały świecić oba. Może panom wyda się to prozaiczne ale to dla mnie problem. Bardzo proszę o pomoc. Co mogę zrobić by światła zaczęły działać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną nieświecenia jednego światła mijania mógł być nadpalony styk w złączu PPA Black, w skrzynce bezpieczników tej przy akumulatorze. To w zasadzie chyba najczęstsza przyczyna i od tego należałoby zacząć.

Skoro teraz oba światła nie działają, to należy sprawdzić bezpieczniki. Oba są w skrzynce obok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc :)

 

Dodano: 22 lip 2014 - 19:12

zaprowadziłam auto do mechanika i okazało się że kostka znajdująca się na górze skrzynki bezpieczników była bardzo zasiarczona i nie miała stykw i do tego 2 żarówki były spalone. Bezpieczniki były ok. To jednak było za trudne dla mnie bym mogła coś sama z tym zrobić gdyż nie posiadam specjalnego płynu, którym mechanik odsiarczył tą kostkę. Dziękuję za cenne rady. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Dzisiaj po raz pierwszy wymieniałem obie żarówki w Megane II PH2.

Zeszło około 40 min bo dekielek od strony kierowcy spadł w zderzak i musiałem nachylać błotnik.

Starałem się założyć żarówki tak jak odpinałem kabelki (ząbek na H7 do góry - kabelki w dół) - jakie było moje zdziwienie gdy po włączeniu świateł prawa świeciła ok - a lewa pionowo (soczewka jakoś tak polaryzowała światło - przypomina to oko kota w dziennym świetle) - po wyciągnięciu żarówki i ponownym umieszczeniu z delikatną korekcją w reflektorze już ok. Nie wiem czy na 100% dobrze to zrobiłem - poczekam na nocne testy. Szukam zdjęć reflektora Megane II PH2 - bez dekielków - ale jeszcze nie znalazłem. Żona potestuje czy będzie ok czy nie.

Żałuje że nie zrobiłem zdjęć z komórki - bo lusterko słabo się przydało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Mam megane II z 2003r w pakiece RS.Chciał bym wymienić wszystkie żarówki w przednich leflektorach.Przyczyna jest taka iż od stroy kierowcy mam przepalone świtło długie.A w zderzaku przepaliła mi się żarówka w halogenie.Napisałem że to wersja w pakiecie RS gdyż może są tami inne halogeny lub montowane w nich żarówki niż w zwykłym zderzaku.Więc stwierdziłęm że jak mam już sie męczyć z wymianą.To wymienie na żarówki o innej barwie i dalszym zasięgu.

Moje pytanie jest następujące.Czy w mim megane II są następujące żarówki ? H1,H7,W5W i H11 w zdeżaku ? Sprawdził bym sobie jakie są ale nie mam instrukcjiobsługi.A w internecie są tylko porady jak wymienić żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Wymienialem zarowke postojowych od pasazera w megane II ph I i urwały sie te wasiki ktore sie sciska zeby wyjac oprawke i teraz luzno lata w lampie. Moje pytanie czy mozna dokupic sama taka oprawke, ewentualnie od jakieko innego auta pasowalaby do meganki.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

https://www.youtube.com/watch?v=HPgGyAp5Q68

 

może komuś się przydadzą te filmiki :)

dzwoniłam do serwisu w sprawie wymiany żarówki: a więc na Kościelnej w salonie Renault koszt 61zł z żarówką, a mój mechanik to koszt ok. 15-20zł.... chodzi o wymianę światła mijania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dodam i 3 grosze od siebie, musiałem wymienić postojówki i przy okazji postanowiłem zmienić żarówki od świateł mijania, po przeczytaniu niektórych postów przygotowałem się jak na wojnę, tymczasem całość zajęła mi 30minut (dwie strony) - Zmiany dokonałem od góry, odkręcając plastikowe osłonki nad reflektorami, i wyciągając rurkę od płynu do spryskiwaczy, dostęp jest świetny z prawej, trochę gorszy z lewej przez akumulator (tu uwaga, trzeba mieć ręce jak bochenki chleba albo kilka rozmiarów za duży akumulator, żeby nie dać rady, skoro ja z moimi grubymi łapami nie miałem z tym żadnego problemu).

A teraz najważniejsze, po wyjęciu postojówki z oprawką z reflektora może być problem jedną ręką wyciągnąć żarówkę w5w z oprawki i właśnie po to odkręcamy te plastiki nad reflektorami, po ich odkręceniu idealnie nad żarówkami powstaje mały otwór którym to przeciskamy wyjętą w5w w oprawce z kabelkami i mamy do niej idealny dostęp. Nie robiłem fotek ale myślę że każdy po odkręceniu osłonek będzie wiedział co jak i gdzie. Ponadto nie trzeba się brudzić i kłaść pod auto, a wymiany samych H7 można dokonać nawet w nocy na stacji, bo dostęp do nich jest bardzo prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dziś wymieniałem lewą H7. Wstyd się przyznać, ale to była w ogóle pierwsza żarówka wymieniana w życiu :D Zajęło mi to niecałe 10 minut, robiłem tak jak jest w instrukcji - przez fabryczny otwór, a łape mam naprawdę sporą :)

 

Polecam obejrzeć filmik na YT, jeśli ktoś to robi pierwszy raz to po omacku będzie o wiele wiele łatwiej, wiedząc jak to wygląda w środku. Osobiście proponuję jednak zachować kolejnośc z instrukcji, tzn. najpierw odpiąć kostkę, a potem sprężynkę (autor filmu zrobił odwrotnie).

 

Link:

Edytowane przez asdero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!