Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem - otoż zginanie reki w 3 miejscach :] mam juz opanowane i tym samym sztuke wymiany zarowek w przednim reflakotrze megi tez.

tym razem padla zaroweczka w lewej lampie i niestety po wymianie jej na nowa zarówka nadal nie swieci! po sprawdzeniu okazuje sie ze nie mam napiecia w kostce. wszystkie bezpieczniki ktora sa mozliwe do sprawdzenia (te w srodku po kierownica i te pod maska) mam sprawdzone. nie potrafie ocenic jaka moze byc tego przyczyna? byc moze proglem tkwi w przekaznikach? nie wiem... czy mozecie pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Powodem były lekko podpalone styki przy bezpiecznikach obok akumulatora. Teraz nie mam czasu dokładnie sprawdzić ale było to złącze najbliżej kabiny po lewej stronie, bodajże zielony wtyk chyba 16 pinowy. Oczyszciłem i na razie 3 m-c jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujek w swojej meg II ph2 1,5dci miał taki przypadek ale na żarówkach kierunkowskazów. Żarówka się wtedy spaliła to zmienił ale kierunki nie działały. Więc pojechał do aso gdzie oświadczyli taka wersję: w chwili przepalenia żarówki powstało przepięcie i to dało błędny impuls do komputera który zablokował działanie kierunków aby nie doprowadzić do innych uszkodzeń. Podłączyli pod kompa i skasowali błędy i zainkasowali 80zł ale kierunki chodzą.

Po tym jak to usłyszałem to stwierdziłem że nie chce mieć meg II bo dopłacać do wymiany żarówki to mi się nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W meganie II ph II czy nawet III (diabli wiedzą) bo to jedna z ostatnich, światła soczewkowe wymieniłem dwie żarówki mijania w 10-15 minut. Bez zdejmowania kół. najpierw spędziłem 15 minut z latarką i małym lusterkiem na oględzinach. teraz idzie już dobrze. Jeżeli ktoś z Gdyni ma problem to chętnie po koleżeńsku pomogę (e-mail). Innych żarówek na razie nie mialem szczęścia wymieniac więc nie wiem jak idzie.

Pozdrawiam

Grodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem jedną żarówkę pozycyjną w Megane II. Myślałem że będzie gorzej ale poszło nawet gładko, bez konieczności wyciągania reflektora czy zdejmowania koła. Szlak przetarty. A tak na marginesie byłem dzisiaj w salonie Renault na al. Pokoju w Krakowie i z ciekawości zapytałem się ile sobie liczą za taką przysługę i mało co nie spadłem ze stołka jak usłyszałem cenę. Za wymianę żarówki pozycyjnej liczą sobie 34 zł !!! + 6 zł za żarówkę, a na stacji Shell obok kupiłem taką samą za 0,75 zł i wymieniłem sam. 40 zł zaoszczędzone <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie masakra. Kilka dni temu przepaliła mi się lewa postojówka, wczoraj wziąłem się za wymianę. Poszło bardzo gładko, stara żarówka wyszła za pierwszym dotykiem, zajęło mi to max 5 min (przez nadkole). Sprawdzam czy działa - działa, ale :evil: prawa nie świeci.

Zabrałem się do niej, również przez nadkole. Walczyłem ze 40 min i spalnoej żarówki nie udało mi się wydobyć. Ona jest chyba mocowana w takiej oprawce z dwoma wystającymi "łapkami" - jak się je ściśnie to wychodzi. I tu mam problem, bo po pierwsze złapanie obu "łapek" graniczy z cudem, po drugie, jak już mi się ta sztuka uda to oprawka za cholewę nie chce wyjść. Kręci się tylko w miejscu. Próbowałem wyciągnąć za kabelki, też nie wychodzi. :roll:

Ma ktoś jakiś patent jak to wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podobne problemy już się tutaj pojawiły, ale myślę, że to coś innego. Jakiś czas temu przepaliła mi się lewa żarówka mijania. Na forum poczytałem trochę o technikach wymiany i wymieniłem po krótkiej walce. Po 4-5 dniach zauważyłem, że prawa się nie świeci... więc wymieniłem prawą po 2 lub więcej tygodniach. Pomyślałem, że mogłem wymienić obie na raz na początku, ale już trudno. Mam swoje oszczędności. Po kilku dniach lewa się przepaliła znowu. Straciłem cierpliwość i jeżdżę bez lewego światła już kilka miesięcy. Nie chce wymieniać kolejnych żarówek, żeby pojeździć na nich kilka dni... Mogło się coś stać z "elektryką" i przez to się przepalają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bubolak, też mogło coś się stać z elektryką np. duże napięcie ładowania przez chwilę i żaróweczka poleciała, a może trafiłeś wadliwą żarówkę. A prawa działa już kilka miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jednak nie ma co narzekać, w ostatnim Motorze jest ranking dotyczący trudności zmiany żarówek. Gorzej od Megi wypadła m.in. nowa BMW "trójka", Citroen C5, czy Smart. Niestety cena wymiany w ASO należy do najdroższych (100zł! + koszt żarówki- chyba autorzy tekstu przesadzili).

Pocieszającym jest fakt, iż w razie kontroli drogowej możemy uniknąć mandantu (od 20 - 500zł) za "niemanie" świateł, bo "policjanci zdają sobie sprawę, że w nowoczesnych autach czasami taka wymiana jest możliwa tylko w serwisie" - mł. insp. Marek Konkolewski <ok>

th_03563_motor_122_173lo.jpg th_03565_motor2_122_571lo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Trudniejsza strone kierowcy:

1. Skrecam kola na max w prawo.

2. Odkrecam plastik w nadkolu.

3. Odkrecam "pokrywke" reflektora (wyjmuje ostroznie, zeby nie zgubic ;-))

4. Wyciagam kostke.

5. Odpinam drucik (on jest na takim haczyku na gorze, wystarczy odpiac i sam niemalze opada na dol odblokowujac zarowke.

6. Wyciagam zarowke ostroznie, zeby nie zgubic i zeby zobaczyc z ktorej stony jest "bolec".

7. Wkladam nowa zarowke, bolcem w swoje miejsce.

8. Zapinam drucik - podnoszac go. Zaczepia sie na gorze (haczyk).

9. Podlaczam kabelki/kostke.

10. Sprawdzam czy swieci.

11. Nakrecam nakretke reflektora (na niej jest strzalka ktora strona do gory).

12. Plastk nadkola.

 

Korzystając z tej wspaniałej instrukcji wymieniłem żarówkę po stronie kierowcy w 5 minut ale mam jedną uwagę - punkt 1.

Wiem, że wydaje sie zupełnie oczywiste że trzeba skręcić koła w prawo ale wtedy praktycznie nie ma tam dostępu i tylko człowiek o chudych dłoniach (proktolog-zegarmistrz) jest w stanie tego dokonać. Spróbujcie skręcić koła na maksa w lewo, wtedy dostęp jesty całkiem w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodniej jest zmienić żarówkę od strony kierowcy od góry.

Zdjąć osłonę akumulatora

Zdjąć osłonę bezpieczników

Zdjąć plastik na pasie przednim-mały skrajny element

Dalej wymienić żarówkę jak wyżej

Robiłem tak dwa razy

Nie wiem przy innych silnikach ja mam 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1. Czy któryś z kolegów wymieniał żarówki Xenonowe ?

Dotychczas wymieniałem tylko postojowe od góry, bo przez nadkole jakos niemoge sie dostac "wymacać / wyczuć " leflektora.

Oczywiscie ręce powykręcane i podrapane czysta przyjemność :evil: aż strach pomyśleć o Xenonach

 

2. Czy wiecie może jaki model żarówki Xenonowej wystepowal w MII 2003 - orginalne bixenony -

Model Żarówki D2S czy D2R <ok> Nigdzie niemoge tego znalesc nawet w instrukcji opisuja tylko zwykłe żarówki a o Xenonach tylko tyle że jedynie serwis to robi hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!