Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Mam problem - otóż zaraz po uruchomieniu silnika (zimny) włącza się wentylator chłodnicy. Podejrzewam czujnik temp. ten przy chłodnicy - czy dobrze myślę? Teraz mam odłączony przewód i wentylator stoi. Jak można to wymienić (tzn. czy mogę spróbować samemu).

Scenica mam od ok. 2 m-cy i dopiero go poznaję, ale na pierwszy rzut oka to ciężko jest tam coś robić samemu.

Wszelkie inne sugestie mile widziane.

 

dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedtem się dziwiłem że tak wolno się nagrzewał i w środku nie było zbyt ciepło, ale myslałem że to z powodu mrozów. Teraz, od kiedy odłączyłem kabel wentylatora, jest lepiej; nagrzewa się po przejechaniu paru kilometrów i w środku jest cieplutko. Dlatego nie wydaje mi się żeby to był termostat, ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no jesli termostat sie zacial w takiej pozycji, ze daje ciagle sygnal do pracy wentylatora, to tez moze byc przyczyna. ale rownie dobrze moze byc czujnik, ktory daje zly odczyc, tyle ze jesli to jest termo-rezystor to by bylo dziwne... bo to dziala tak ze im cieplej tym mniejszy opor stawia, wiec jesli sie przepalil to tak jakby silnik byl zimny... chyba ze akurat sie zwarl :mrgreen: cholera ;P sam sie zaraz zamotam ;P

 

sprawdz czujnik i termostat, ten drugi podaje bo dosc czesto padaja w MI, wystarczy poczytac na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód elektryczny wentylatora zamyka się przez czujnik. Jeżeli wentylator załącza się zaraz po przekręceniu kluczyka to na 100% czujnik temp. Napisz jaką wartość pokazuje wskaznik na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na desce reaguje normalnie, po paru km jazdy jest mniej więcej w połowie skali.

Wymieniłbym ten czujnik temp. ale nie wiem jak go wymontować. Na razie ze względu na pogodę kiepsko jest grzebać przy samochodzie jak sie nie ma garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie pamiętam czy czasem nie ma dwa czujniki do temp tzn jeden steruje wentylatorem a drugi odczytuje wskazania itp. musisz sprawdzić. Co do wymiany nie robiłem wprawdzie tego ale nie powinno być problemu z jego wymianą. A myśle że można go sprawdzić tzn do gniazda elektrycznego po wyjęciu wtyczki z czujnika, do styków dostawić miernik i sprawdzić czy jest przejście przez czujnik. Na zimnym silniku powinien pokazywać ze NIE jest zwarty. Natomiast na ciepłym ze jest przez niego przejscie. Jeżeli jest przejscie na zimnym silniku to czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik o którym mowa musi niezależnie załączyć wentylator w chwili kiedy wyłaczyłeś zapłon a temperatura w chłodnicy przekroczy punkt krytyczny . Czujnik ten jest typu ON/OFF czyli rzeczywiście można sprawdzić go omomierzem (przy odpiętych kabelkach). Czujnik temperatury liniowy zmienia swoją wartość rezystancji pod wpływem temperatury. Wartość ta zmienia wartość prądu płynącą przez wskaźnik powodując jego wychył, a we wskaźnikach cyfrowych zamieniana jest w przetworniku z wartości analogowej w cyfrową.

Rzeczywiście czujnik temperatury ON/OFF powinien być rozwarty dla zimnego silnika.

Powinien być umiejscowiony na chłodnicy w dolnej jej części. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam do tematu bo problem nadal jest. Wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej (w książce była informacja, że jak jest uszkodzony to komputer powoduje załączenie wentylatora chłodnicy w sposób ciągły) i nadal jest tak samo.

Poza tym że wentylator działa cały czas nic innego się nie dzieje - wskazówka na wskaźniku na desce rozdzielczej w połowie skali, nawiew działa, klima działa.

Jakieś inne sugestie poza wizytą w ASO?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniles czujnik, ktory pokazuje temperature cieczy, ale nie sprawdziles czujnika, ktory jest odpowiedzialny na zalaczanie wentylatora, dobrze rozumiem ? Chyba w każdym aucie, są to dwa oddzielne czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten drugi czujnik?

Z tego co wiem to układ sterujący odpowiada za włączenie wentylatora na podstawie sygnału z czujnika temp. cieczy chłodzącej. Ale z drugiej strony powinien być jeszcze obwód, który załączy wentylator nawet po wyłączeniu silnika jeśli temp. jest za wysoka. Więc jak to jest?

 

[ Dodano: 2007-03-04, 16:18 ]

Rzeczywiście czujnik temperatury ON/OFF powinien być rozwarty dla zimnego silnika.

Powinien być umiejscowiony na chłodnicy w dolnej jej części. :roll:

 

Kurcze w dolnej części chłodnicy jest układ, który pierwotnie podejrzewałem (nazywa się rezystancją wentylatora) i składa się z rezystora i bezpiecznika termicznego (chyba). Ale czyżby to był ów czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ten czujnik w chlodnicy najprawdopodobniej on jest winny, odpowiada on za zalaczanie wentylatora, jest jeszcze czujnik kolo termostatu na jego obudowie on pokazuje temperaure na desce i daje sygnal ECU, sprawdz tez czy termostat nie przepuszcz najlatwiej i najprosciej to z rana odpal autko i jak zacznie sie nagrzewac sprawdz czy chlodnica tez bedzie sie robic cieplejsza jesli tak to termostat puszcze.

 

teoretycznie termostat powinien sie zalaczyc jesli maly obieg osiagnie temperature ok 83st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!