Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzrost zużycia benzyny przy przyspieszaniu 1.6 16v


wred

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od niedawna zauważyłem w mojej Megance 1.6 16v podniesione zużycie benzyny w trakcie przyspieszania. Nawet przy delikatnym przyspieszaniu, wskaźnik chwilowego zużycia paliwa łatwo dobija do prawej strony skali (czyli 15l/100 km). O ile dobrze pamiętam, to wcześniej osiągnięcie tego miejsca wymagało solidnego depnięcia, a sensownie dało się przyspieszać przy zużyciu oscylującym około 10l/100 km. Po odpuszczeniu gazu i jeździe ze stałą prędkością wskaźnik pokazuje w miarę normalne zużycie, tu nie zaobserwowałem różnic - tak jakby zjawisko występowało tylko przy przyspieszaniu.

Teraz pytanie czy ktoś tak miał albo z czego może to wynikać - pod kątem tego co mogę poprawić sam albo na co konkretnie zwrócić uwagę serwisu (bo wiadomo jak się rozmawia w temacie "coś dużo pali" ;))

Zastanawiam się nad filtrem powietrza - auto ma 3 lata i mniej niż 40 kkm a wymiana filtra przewidziana dopiero przy 60 kkm.

Patrząc na stan filtra kabinowego po dwóch latach (przestał spełniać swoją rolę bo zamiast filtrować - zatkał) wydaje mi się że tu może tkwić problem.

Ale to tylko moja teoria, i to raczej słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź filtr powietrza najpierw.

Ja mam 70tyś nabite, a filtr już trzeci.

Sporo zależy od tego, gdzie jeździsz.

U mnie na śląsku zapylenie jest spore, więc filtr częściej się zapycha.

Tak na logikę, skoro kabinowy był już zużyty, to i powietrza musi podobnie wyglądać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli do sprawdzenia filtr powietrza i ręczny (chociaż nie zauważam żeby gorzej się auto toczyło).

A czy jest sens podpinać się na tym etapie do CLIPa? Żadne kontrolki nie alarmują, że coś jest niehalo z silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od zawsze przy przyspieszaniu dobija wskaźnik do prawej strony.... apelowałem w ASO o zmianę na wyświetlanie liczbowe, ale ponoć nie ma takiej możliwości.... jedyny plus jest taki, że nawet jak auto się toczy to coś wskazuje a ponoć jak jest liczbowo to tylko poniżej 30km/h (ale tego pewny nie jestem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo panie to co powiesz o Cruzie którym przez cały ostatni miesiąc jeździłem? Silnik 1.6 126KM i po depnięciu na gaz chwilowe spalanie pokazywało 39L/100km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik chwilowego zużycia paliwa łatwo dobija do prawej strony skali (czyli 15l/100 km)

Mam tak samo. Bardziej istotne jest średnie spalanie, a te utrzymuje się bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziambel, deku, vorph

Powtórzę myśl - mój problem polega nie na tym że wskaźnik dochodzi do końca skali czy tam dowolnie dalej, tylko na tym, że dzieje się tak nawet przy delikatnym przyspieszaniu. Czego wcześniej nie było.

 

@Michal_C, airbites

Póki co nowy filtr powietrza w drodze, jak wydobrzeję nieco to zmienię i dam znać czy o to chodziło. Sprawdzenie hamulców to mój plan B.

 

Dodano: 10 mar 2016 - 21:21

UPDATE:

 

Nowy filtr powietrza nie pomógł - dalej silnik pali jak wściekły. Średnie zużycie wzrosło do 9,7 l/100 km (zazwyczaj w podobnych warunkach mieściłem się poniżej 8). Opony napompowane, więc na pewno nie chodzi o flaki.

Po dzisiejszych jazdach felga lewa z przodu była jednak trochę ciepła - jak samodzielnie sprawdzić czy coś tam nie blokuje?

Chociaż przy przycieraniu hamulca czułbym chyba ściąganie, a nie czuję. Czy są jakieś inne, możliwe przyczyny zwiększonego spalania (szczególnie przy przyspieszaniu?)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megankach 3 niestety co jakiś czas trzeba przeczyścić zaciski hamulcowe. Zbierający się brud i kurz powoduje, że okładziny nie cofają się do końca (przez to mogłeś zauważyć że koło jest ciepłe). Samochód na podnośnik i zakręć kołami. Jeżeli słychać tarcie albo szybko przestaje się obracać masz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany...

... co prawda dopiero przez drugiego mechanika.

 

Chodziło jednak o zacisk - nie odbijał jak należy i klocek w przednim prawym kole leżał cały czas na tarczy.

Robił to jednak na tyle delikatnie że pierwszy mechanik pochwalił jak ładnie koła się obracają, ja nie czułem żadnego ściągania a na przyczynę naprowadziła dopiero lekko ciepła felga. Sama tarcza była mocno gorąca, no ale to wyszło dopiero po odkręceniu koła.

Zostawiłem oba zaciski do "regeneracji" - po 100 zł za sztukę + 50 zł za jakieś reparaturki/zestawy naprawcze. Mam nadzieję że gość zrobi to jak należy i że nie przepłacam (W-wa).

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi (szczególnie za tę z zaciskami).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radość z rozwiązania problemu jednak była przedwczesna - po tej regeneracji albo "regeneracji" zacisków auto nadal pije jak smok - obecnie 10,2l/100 km (średnia z ostatnich jazd).

 

Umówiłem się na kolejną wizytę w innym serwisie w celu ponownego obejrzenia hamulców, ale przyszła mi do głowy jeszcze jedna możliwość:

Pod koniec stycznia wymieniałem olej w stacji szybkiej obsługi. Skusiłem się na ofertę oleju z beczki. Czy zakładając, że wlali mi z tej beczki jakiegoś minerała zamiast 5W40, za który zapłaciłem, można tutaj szukać przyczyny przymulania auta i podwyższonego spalania? Pytam bo po wymianie zdarzyło się ze dwa razy, że po przygazowaniu powyżej 4k obrotów czułem w kabinie zapach przysmażonego oleju (ale raczej jak frytki niż spalenizna). Na podwyższone spalanie zwróciłem uwagę około połowy lutego, więc może o to chodzi?

Jak myślicie? Czy kiepski olej mógłby powodować takie problemy?

Jeżeli hipoteza z olejem byłaby prawdopodobna to jestem gotowy wymienić olej na jakiś zaufany, bo zaczynam popadać w desperację ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!