Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju nie wiadomo skąd


Tedeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów!

W zeszłym tygodniu podczas dolewania płynu do spryskiwaczy zobaczyłem jakby od oleju ubrudzony silnik po prawej stronie - na wysokości kierownicy (koniec takiej gumowej rury - dolotu spalin, która łączy się z turbiną - chyba?), zdjęcie w załączeniu. Pytanie co to może być? Sprawdziłem poziom oleju w silniku (moim zdaniem bez zmian - wymiana była w maju 2015 r., następna w maju 2016 r., przebieg od wymiany oleju do dziś to ok. 13 tyś. km), sprawdziłem pod maską - żadnych wycieków, ale po zaświeceniu żarówką widać, że jest mały zaciek od góry tj. miejsca gdzie ta gumowa rura - dolot spalin wchodzi w ten metalowy element (turbinę ?!) i jest ściśnięta obejmą metalową) . W aucie nic nie piszczy, pali normalnie, zdarzył się kilka razy przy odpaleniu był mały biały dymek (a raczej obłoczek) - ale jak było zimno na dworze. Auto na dziś ma przejechane 74003 km (przebieg autentyczny, miesięcznie robi ok. 1000-1200 km).

Z góry dzięki za sugestie.

post-81666-0-30607300-1457951725_thumb.jpg

Edytowane przez Tedeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż ściągnąłem i była tam taka mała strużka (może że 2 mm) oleju (!?). Wąż przeczyściłem, założyłem ponownie i dobrze opaskę zacisnąłem, a co mogłem to przemyłem środkiem uniwersalnym do mycia (takim co nie trzeba wodą spłukiwać) i teraz ładnie i czysto, będę to obserwował...Tylko nie miałem jak już umyć tego co nakapało na dół silnika... Jakieś pomysły jak wyczyści silnik samemu aby zlokalizować wyciek oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę, że mamy takie same silniki lub podobne, chodzi o moc 106 KM. Mam podobne objawy jak u Ciebie. Kilka uwag: przepustnica znajduje się na dolocie powietrza do kolektora ssącego, czyli już po turbinie. Turbina podnosi ciśnienie w układzie dolotowym. Każda turbina z czasem zaczyna puszczać małe ilości oleju do kolektora. Wysokie ciśnienie może powodować, że olej wydostaje się przez luz na ośce w przepustnicy. Ja swoją przepustnicę wyciągałem i czyściłem. Pod plastikową osłoną na przepustnicy znajdował się olej. Osłonę można zdjąć podważając do o koła rant. Przepustnica może generować błędy, tak dzieje się u mnie. Nadmienię, że nie pojawiają się u mnie żadne komunikaty o błędach na desce rozdzielczej. Zapisane błędy w sterowniku odczytuję za pomocą ELM-a i programu maxiecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem ponad 500 km, silnik czysty. Wczoraj nagrałem jak auto odpala: https://www.dropbox.com/s/7c5yqtjtyfpkmpb/2016-03-20%2009.19.13.mp4?dl=0

I tylko jest tak przy starcie jak silnik jest zimny, na ciepłym nic (zero! dymu). Oleju spalonego nie czuje.

Chyba będę musiał kilka tyś. km przejechać żeby coś ocenić, ale pierw muszę porządnie silnik wymyć, bo może to wcale z dolotu nie kapie. Zdjęcie wyczyszczonego dolotu w załączeniu.

Ponadto wczoraj podłączyłem auto do BOSCH ESI[tronic] i wyszły błędy nr: P1525 (w sekcji Diesel); U3003 (e sekcji ABS); U0155 (w sekcji Airbag); U3003 (w sekcji Wskaźniki) i C1168 (w sekcji Hamulec postojowy - ale ten błąd jest od zawsze), tylko robiłem to na szybko (nie mój sprzęt) i zapomniałem wykasować błędy i ponownie sprawdzić, także mogą być one nie miarodajne, ale ten błąd P1525 (opis: Nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy - błąd sygnału wejść) mnie zastanawia ???!!!

post-81666-0-94173900-1458546839_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tam złego na tym filmie nie ma, więc się nie przejmuj.

Bosch ESI oznacza niestety błędy po swojemu i nie mam pojęcia co mogą oznaczać.

Najlepiej by się tu sprawdził CLIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, czy aby przypadkiem ten "wyciek" nie był od soku malinowego - bo leje go od maja 2015 r. (wcześniej nawet o tym cudzie nie wiedziałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

U mnie ta przepustnica powietrza jest czarna z nagaru olejowego i zaczynam tym martwić, kupiłem dopiero co samochód od dealera Renault, mechanik pracujący w tymże ASO powiedział, że tym nalotem olejowym nie należy się przejmować i można tak z tym jeździć, można sobie to wyczyścić jak kto woli.

Edytowane przez r888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem wąż dolotowy plastikowy do przepustnicy i moim oczom ukazał się taki obraz. Olej w przepustnicy. Więcej oleju znajduje się w czarnym plastikowym wężu, który dochodzi do przepustnicy. Co to oznacza? Turbina już mocno puszcza olej? Jak widać pod przepustnicą jest mokro.

Edytowane przez r888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przebieg 90 tys. na 100 % samochód krajowy od 1 własciciela.

Po czym poznałeś, że przebieg jest OK ??

-Jak pracuje silnik ? jaki kolor spalin ? czy ma moc ? oleju nie ubywa ?

-w płynie chłodzącym brak śladów oleju lub pęcherzy powietrza??

-nie ma przedmuchów z korka wlewu oleju ??

-byłeś z autem na stacji diagnostycznej przed zakupem ??

 

-Jeżeli jest to efekt np.wady turbiny (uszczelnienia ) to wada poważna i koszt ok.1500 zł ,

jeżeli odmy -to też poważna ale o mniejszych skutkach finansowych bo wykryta na czas, ale może rzutować na trwałość turbiny

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto krajowe, przebieg do pewnego momentu potwierdzony przez serwis i książkę serwisową potem potwierdzony przez historiapojazdu.gov.pl

Po odpaleniu na zimnym najpierw puszcza dymek czarny, potem przez 10 sek, szary dym leci coraz słabiej i słabiej, w dymie pojawia się kolorek błękitny przez kilka sekund

Edytowane przez r888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!