Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki w silniku 1.4 16v megane 2005


gienek

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg w tej chwili 163 tyś, ok 60 tys. zrobione na gazie.

Olej 5w40 Elf SXR

Auto garażowane.

Odcinki w tygodniu, codziennie 2x10 km do tego trasa ok. 100 km raz-dwa w tygodniu plus dłuższe wyjazdy powiedzmy weekendowe 6 razy w roku.

Obserwuje u siebie od jakiś 5 tys. km klekotanie słyszalne na postoju  (wg mnie odgłos dochodzi spod pokrywy zaworów lub kolektora), przy oględzinach silnika, jak również w trakcie jazdy podczas hamowania silnikiem w zakresie obrotów od 3500 do 3000. Również klekotanie jest słyszalne ale dużo mniej podczas przeciągnięcia pow. 3 tyś obrotów na 1-3 biegu. Dźwięki zarówno na gazie i benzynie.

Myślę czy to nie popychacze?

Czy w kolektorze ssącym są klapki które mógłby by tak klekotać? podobnie miałem w astrze 1.6 16v

z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez yaeger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, yaeger napisał:

Obserwuje u siebie od jakiś 5 tys. km klekotanie słyszalne 

 - na postoju  (wg mnie odgłos dochodzi spod pokrywy zaworów lub kolektora), przy oględzinach silnika,

- jak również w trakcie jazdy ,

-  podczas hamowania silnikiem w zakresie obrotów od 3500 do 3000.

- Również klekotanie jest słyszalne ale dużo mniej podczas przeciągnięcia pow. 3 tyś obrotów na 1-3 biegu.

  Myślę czy to nie popychacze?

Popychacze masz hydrauliczne;

  - mały przebieg,

  - lepkość oleju jest OK,

  - jeżeli zmieniany co ok;10.000 km to powinny być OK,

Drgania / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ;

    1/ jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony;

          A/ kiedy wymieniany rozrząd ?

          B/ za duży kąt wyprzedzenia zapłonu, spalanie stukowe,

    2/ jak są uszkodzone / niesprawne popychacze zaworowe ;

         a/ marnej jakości olej,

         b/ stary, zużyty olej,

         c/ niewłaściwy stan i jakość oleju;

                   - kiedy wymieniany olej?

   3/ jak silnik ulega przegrzewaniu;

       - jakie temperatury płynu chłodzącego??

   4/ świece i cewki muszą być suche i czyste,

   5/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ;

         A/ czy dobrze zapala?

         B/ czy jest moc i przyspieszenie?

  6/ zakręć gaz na butli,

  7/ wymień świece oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm,

  8/ zatankuj do pełna paliwo 98 oktan,

  9/ na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym;

       - wyłączaj po kolei zasilanie wtryskiwaczy,

       - obserwuj.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze masz hydrauliczne; tak wiem, jednak czy i one nie mogą się zużyć i wymagać wymiany?

  - jeżeli zmieniany co ok;10.000 km to powinny być OK, tak zmieniany co ok 10 tyś.

Drgania / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ;

    1/ jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony;

          A/ kiedy wymieniany rozrząd ? rozrząd wymieniany ok 20 tyś temu, a stuki od ok 5 tyś więc zakładam że rozrząd ok?

    2/ jak są uszkodzone / niesprawne popychacze zaworowe ;

         c/ niewłaściwy stan i jakość oleju;

                   - kiedy wymieniany olej? olej wymieniany w czerwcu, ok 6-7 tyś. temu

   3/ jak silnik ulega przegrzewaniu;

       - jakie temperatury płynu chłodzącego?? temperatura w normie, nie było przegrzań

   4/ świece i cewki muszą być suche i czyste, świecie wymienione 6-7 tyś. temu razem z olejem

   5/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ;

         A/ czy dobrze zapala? zapala bez problemu

         B/ czy jest moc i przyspieszenie? jest bez problemu

  7/ wymień świece oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm, wymienione na oryginał renault dedykowany do silnika

  8/ zatankuj do pełna paliwo 98 oktan, ostatnio zatankowane do pełna pb95 więc odpada (czy i tak mogę zrobić próbę?)

  9/ na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym;

       - wyłączaj po kolei zasilanie wtryskiwaczy, w jaki sposób to zrobić, odpinać przewody? przed odpięciem kolejnego podłączyć poprzedni? nic się z silnikiem nie stanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yaeger napisał:

czy i one nie mogą się zużyć i wymagać wymiany?

Mogą ulec uszkodzeniu;

  - brak oleju,

  - olej syf,

  - długo nie zmieniany,

1 godzinę temu, yaeger napisał:

świecie wymienione 6-7 tyś. temu razem z olejem

Muszą być obecnie suche i czyste ,

1 godzinę temu, yaeger napisał:

przed odpięciem kolejnego podłączyć poprzedni? nic się z silnikiem nie stanie?

Wyjmij wtyczkę z wtryskiwacza nr 1 i obserwuj,

Następnie włóż wtyczkę do wtryskiwacza nr 1 a wyjmij z wtrysku nr 2,

ZAKRĘĆ gaz na butli - obserwuj;

  - kiedy był serwis LPG???

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis lpg był we wrześniu, zakładam że ze świecami jest wszystko ok, wcześniej tez nie było problemów z nimi, wymieniłem ze względu na przebieg.

Jeśli tylko od oleju zależą popychacze to powinny być ok, zawsze na czas zmieniany.

Mówimy o wtryskiwaczach lpg czy benzyna?

Generalnie myślę że to nie kwestia gazu samego w sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

ZAKRĘĆ gaz na butli - obserwuj;

Zostają więc wtryskiwacze benzynowe

7 minut temu, yaeger napisał:

Jeśli tylko od oleju zależą popychacze to powinny być ok, zawsze na czas zmieniany.

Nie tylko, lecz przede wszystkim,

Psują się nawet markowe auta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis LPG był co roku, i montaż u sprawdzonego fachowca więc raczej te przyczyny bym wykluczał, ale kto wie. Tylko jeśli dźwięki słychać również tylko na benzynie to gdzie może tu wy wina gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, yaeger napisał:

Tylko jeśli dźwięki słychać również tylko na benzynie to gdzie może tu wy wina gazu?

Jeżeli jest to prawda,  to w 100 % wina jest po stronie gazu;

     - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, klekotanie jest na LPG i PB, proszę o rozszerzenie wypowiedzi:)

Wita, nie udało mi się w weekend zrobić obserwacji wtryskiwaczy, jednak czy mogę prosić o rozwinięcie, bo nie bardzo rozumiem.

"Jeżeli jest to prawda,  to w 100 % wina jest po stronie gazu;

     - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yaeger napisał:

czy mogę prosić o rozwinięcie, bo nie bardzo rozumiem

Wg; Twoich relacji wynika, że instalacja LPG nie jest sprawna

w 100 %,i jak przełączysz na benzynę, to w dalszym ciągu

silnik zasilany jest również gazem,

Żeby nie robić z tego doktoratu, to najprościej;

  ZAKRĘĆ GAZ NA BUTLI I OBSERWUJ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wg; Twoich relacji wynika, że instalacja LPG nie jest sprawna

w 100 %,i jak przełączysz na benzynę, to w dalszym ciągu

silnik zasilany jest również gazem,

Rozumiem co mam zrobić i niebawem to sprawdzę, ciekawi mnie natomiast skąd wniosek że instalacja jest nieszczelna i silnik pobiera oba paliwa?

Instalacja regularnie serwisowana i instalowana przez pewnego fachowca (trzecie auto w rodzinie i nie było problemów)

Objaw występuje na zasilaniu samą benzyną jak i gazem -  bo wcześniej może niejasno napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, yaeger napisał:

skąd wniosek że instalacja jest nieszczelna i silnik pobiera oba paliwa?

Stąd, że objaw występuje również na zasilaniu samą benzyną,

Chcąc wyeliminować wpływ LPG, proponuje zakręcić gaz na butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje dopytywanie stąd : "Jeżeli jest to prawda,  to w 100 % wina jest po stronie gazu - jak trudno jest zmienić mentalność właściciela auta.  " i wtedy interesowałby mnie szerszy opis diagnozy, a to raczej chyba jedna z możliwości?

Sprawdzę i napiszę jakie spostrzeżenia.

Dokonałem zalecanego sprawdzenia

Po zakręceniu gazu, silnik pracuje w taki sam sposób jak wcześniej, nie zauważam różnicy.

Jeśli ta opcja odpada, to co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!