Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1.6 benz - kręci, nie odpala


chordad

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, cześć i czołem

witam Wszystkich :)

 

fluence 1.6 benz odmówił współpracy - czy mogę prosić o sugestie...

<><><><><><><><><><><><><><>

było tak:

normalnie jeździł, odstawiłem do garażu podziemnego

postał tydzień - nie było w tym czasie jakichś super przymrozków (może ok.zera)

<><><><><><><><><><><><><><>

po tygodniu akumulator padnięty - ok, ma 5 lat, ale wcześniej nic takiego nie robił

(jakieś zwarcie?!?!?!?)

<><><><><><><><><><><><><><>

aku wyjąłem, naładowałem, włożyłem z powrotem,

teraz po przekręceniu kluczyka:

- zapalają się na chwilę wszystkie kontrolki, po chwili gasną - prócz jednej

pomarańczowej "awaria silnika" (wcześniej przed zaparkowaniem jej nie było...)

- na ekranie komputera pokładowego wyświetla się "test systemów" i OK

- rozrusznik kręci aż miło, ale silnik w ogóle nie łapie - zero słyszalnych prób zapłonu

<><><><><><><><><><><><><><>

jakieś sugestie?

benzyna oczywiście jest...

<><><><><><><><><><><><><><>

czy to może być jakiś bezpiecznik? chyba nie...

może po wyjęciu aku wredny komputer pokładowy domaga się resetu przez serwis?!?!?!?

<><><><><><><><><><><><><><>

z góry dziękuję, pozdrawiam

Tadeusz

aka ktp

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz po przekręceniu kluczyka:

- zapalają się na chwilę wszystkie kontrolki, po chwili gasną - prócz jednej

pomarańczowej "awaria silnika" (wcześniej przed zaparkowaniem jej nie było...)

 

Kontrola silnika od zawsze się pali w ten sposób, nawet w instrukcji pojazdu jest to opisane. Man dokładnie tak samo pod nowości :-) Kontrola gaśnie po uruchomieniu silnika to jest OK.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayn - jeszcze raz dziękuję; w dzień zobaczę

pozdrawiam

 

Dodano: 20 mar 2016 - 18:48

kurcze... jedyne, co Torque wyświetlił na czerwono, to:

 

MID $21 TID $0a

catalyst monitor bank 1

sensor period (calculated)

Min: 0Count Max: 32 count

current: 371 Count

 

żądnych innych błędów nie sygnalizuje,

ale dalej nie odpala... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że nie świeci się kontrolka od ciśnienia oleju oraz od ładowania. Też powinny świecić przed uruchomieniem silnika. A kontrolka od immobilizera miga jak wyjmiesz kluczyk i gaśnie jak przekręcisz na zapłon?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Napiszę, jak to się skończyło - może komuś się przyda...

Po nieudanych próbach diagnostyki typu "my ze szwagrem" samochód pojechał na lawecie do ASO.

Tam najpierw drapali się po głowach, a potem stwierdzili, że nic nie jest, tylko po wyjęciu akumulatora,

samochód "wyrejestrował" oba kluczyki i musieli je na nowo do niego przypisać.

Czyli wniosek taki, że jak z fluenca wyjmuje się aku do ładowania, to do samochodu trzeba wstawić

chociaż jakiś mały zastępczy dla podtrzymania napięcia, żeby nie zapomniał ustawień...

Pozdrawiam Wszystkich

 

Dodano: 01 kwi 2016 - 13:44

Jeszcze taka ciekawostka...

 

Fabrycznie wstawili aku 70Ah - ale on rzeczywiście padł po 5 latach.

w tabeli zamienników dla tego silnika (1.6 benzyna) jest 54Ah - ?!?!?!?!

Ostatecznie w sklepie namówili mnie na jakiegoś voltmastera 62Ah

- podobno to jest aku taki jak "pierwszorazowe" - czyli coś trwalszego jak "zamienniki"...

 

pożyjemy, zobaczymy...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fabrycznie 60Ah 510A. Auto ma 2,5 roku a już dwa razy mi padł. Wystarczyło mieć za długo pootwierane drzwi i klapę bagażnika przy sprzątaniu (ok. 2h). Auto żre prąd niesamowicie. Pogrzebałem już za nowym i faktycznie okazuje się, że przewidziany jest 52-54Ah. Jakaś masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie też o tym że zbyt duży akumulator do małego silnika może nie zdążyć się doładować jeśli robimy krótkie odcinki. Ale znowu jak zastosujemy zbyt mały aku to ilość zapotrzebowania na zasilanie może być za duża jak na niego. Najlepiej to wypośrodkować, do 1,6 PB to bym kupił coś około 60/62Ah dla nowszego auta wyposażone w sporo elektroniki i dodatkowych systemów. Przy większych przebiegach dziennych już aż takiego problemu z niedoładowanym aku nie powinno być problemu.

Nie dziwcie się że jak postoicie parę godzin z otwartymi drzwiami, włączonym radiem aku siądzie, każda żaróweczka wnętrza to 5W razy ilość... (np. w SCII jest ich 11 sztuk = 55W) Tutaj proponuję porsty zabieg zmiany oświetlenia wnętrza na led, po zmianie na led pobór wtedy powinien oscylować w granicach około 5W zależnie co zastosujemy.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chordad

Wiele razy wyjmowałem aku do łądowania, raz nawet, przy obszywaniu kierownicy, było to około 7 dni i nic nie musiałem wgrywać ( nawet kod do radia został utrzymany ). No ale ja mam wersję sprzed liftu, może tu jest inaczej?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!