Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wahania obrotów podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku chciałbym się przywitać gdyż jestem zupełnie nowym forumowiczem. Kupiłem niedawno swoją Meganke III Grandtour przed FL

Mam takie pytanie - mam nadzieje że nie problem:

Dzisiaj stojąc na światłach po puszczeniu pedału hamulca obroty delikatnie spadły.

Gdy dojechałem na parking dla testu kilkukrotnie nacisnołem pedał hamulca. Podczas tego nazwijmy to "pompowania" obroty wzrosły do około 1100obr/min.

Gdy przestałem pompować obroty spadały do około 500 po czym po chwili powoli wracały na ok. 800obr/min.

 

Nagrałem nawet film:

 

Proszę o informację czy to normalne?

Moje poprzednie auto (Fabia) też wtedy miała wahania ale obroty nie spadały aż tak bardzo.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie wiem czy ma to związek z przepustnicą jak twierdzi kolega powyżej. U mnie też takie zjawisko występuje od nowości. Mnie się wydaje ,że po naciśnięciu hamulca wzrasta ciśnienie w układzie hamulcowym (serwo pracuje o wiele wydajniej) dlatego elektronika podnosi obroty silnika. Coś podobnego jak przy włączeniu klimatyzacji obroty silnika idą do góry.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost obrotów mnie tak nie martwi jak ich spadek. Czasami spadają do około 600. Telepie wtedy autem. Jutro wyczyszczę przepustnicę - na pewno nie zaszkodzi. Nie zdołam tylko chyba kupić uszczelki ale na jakimś filmiku widziałem że nie trzeba jej wymieniać.

Wahania obrotów mam też podczas pracy klimatyzacji ale wtedy obroty spadają do max 700.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problemem była przybrudzona przepustnica i/lub puszczająca uszczelka pod przepustnicą. Co prawda obroty dalej rosną przy pompowaniu (to chyba normalne dla benzyniaków z przepustnicą), tylko że teraz nie spadają do takich wartości max 700 no może 680.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy PB obroty biegu jałowego powinny być coś około 750. Nie zwracałem uwagi na to aby naciskanie hamulca miało odniesienie dla obrotów i jakoś ta teoria mi nie pasuje do normalnego zachowania.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!