Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane uruchamia się bez karty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy post na forum, więc przepraszam z góry za ewentualne gafy. Witam wszystkich. Nazywam się Krzysiek, od roku posiadam Megankę z 2012 roku w kombi dCi 1.5 l. Trochę już szukałem po sieci, ale identycznego problemu z moim jeszcze nie znalazłem.

 

W skrócie:

Często przy odpaleniu auta przycisk start nie działa. Po jego wciśnięciu słychać tylko delikatne pyknięcie i nic. Trzeba się trochę napocić, aby odpalić silnik. W praktyce wygląda to tak, że po pierwszej próbie wyjmuję kartę, wychodzę z samochodu i gdy jestem na zewnątrz i zamknę drzwi .....silnik odpala... istny Transformers. Poniżej filmik z opisanym zachowaniem:

 

 

A tak nieco dłużej:

Pierwsze problemy zaczęły się w zimie. Auto odpalało za którymś tam przyciśnięciem Startu. Silnik się mocno dławił przy odpalaniu. Rozrusznik długo kręcił. Dodatkowo zdarzały się przypadki opisane powyżej. Za pierwszym razem po prostu zrezygnowałem, wyszedłem z samochodu z kartą, przeszedłem kilka kroków i nagle za plecami słyszę, że auto odpala. Szok. Trochę się przestraszyłem (dobrze, że nie było na biegu). Po tych perypetiach, jak temperatury z -14 przeszły na -5, bo przez tydzień nie mogłem odpalić Meganki zaprowadziłem ją do mechanika i poprosiłem żeby zrobić co w jego mocy, żeby odpalała. Zakres prac:

1. Sprawdzenie akumulatora: OK

2. Wymiana czterech świec żarowych, bo dwie były padnięte

3. Wymiana filtra oleju napędowego

4. Wymiana filtra oleju i wymiana oleju

Było lepiej. Zacząłem tankować na Shellu, lać depresator Black Arrow. Niestety od miesiąca problem z nieodpalaniem jak na filmiku pojawia się nagminnie. Czasami zabiera mi z 5 minut zanim uda mi się auto uruchomić. Czy ktoś może ma pomysł co jest problemem. Aha, jeszcze jedno. Przy odpalaniu nie trzymam nogi na pedale sprzęgła, ale to akurat nie ma wpływu na jego zachowanie. Tzn jak wdepnę sprzęgło, to też są identyczne problemy. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma coś ostro pokopane w elektryce.

Tutaj bez bardzo dobrego elektryka siedzącego w Renaultach się nie obejdzie.

Czy auto było podpinane do komputera w celu wykonania diagnostyki?

Czy jeśli byś nie wysiadł, a tylko otworzył okno i wystawił za nie kartę, to auto odpali?

Swoją drogą, to silnik opornie odpala, więc tu by się przydała jakaś dobra diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł dzięki za odpowiedź. Auto było podpinane ostatnio na przeglądzie (nie ASO) i miało skasowane błędy, że odpalało bez wciśniętego sprzęgła. Faktycznie nie muszę wciskać sprzęgła, żeby odpalić. Jeśli chodzi o odpalenie to nie zawsze muszę wychodzić. Czasami tylko otworzę drzwi i zamknę i odpala. Ale jak już są problemy to zazwyczaj karta musi być poza czytnikiem. Jak silnik jest gorący problem nie występuje. Jeśli chodzi o jakieś przeróbki w instalacji elektrycznej to montowałem hak (w profesjonalnym zakładzie), nie wiem czy to może mieć wpływ. Akumulator ma 4 lata i zastanawiam się czy jego wymiana nie polepszyłaby sprawy (pod maską siedzi oryginalna Varta). Dodam że jest to model bez systemu start-stop i bez automatycznego otwierania drzwi, gdy ma się np kartę w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że były skasowane błędy bez ich przeanalizowania, bo może to by coś wyjaśniło.

Odłącz akumulator na jakieś 15 min, podłącz ponownie i zobacz, czy są tego jakieś efekty.

Auto nie powinno odpalać bez wciśnięcia sprzęgła, lub hamulca, może jest gdzieś zwarcie w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator na jakieś 15 min, podłącz ponownie i zobacz, czy są tego jakieś efekty.

Auto nie powinno odpalać bez wciśnięcia sprzęgła, lub hamulca, może jest gdzieś zwarcie w instalacji.

 

Akumulator odłączałem głównie do podładowania prostownikiem. I czasem pomagało a czasem nie, ale po serwisie tego nie robiłem. Jeśli chodzi o odpalanie bez sprzęgła to podejrzewam, że grzybek pod pedałem sprzęgła jest na stałe wciśnięty. Chyba nawet na forum o tym czytałem. Chociaż na razie wolę żeby odpalało nawet bez karty niż w ogóle :)

 

 

Jeśli nie masz wpitego biegu to też musiałeś mieć wciśnięte sprzęgło, żeby odpalić auto ?

 

Obecnie jak odpalam to zawsze na luzie i bez wciśniętego sprzęgła.

 

Zastanawiam się czy nie podjechać do ASO, żeby zrobili mi pełną diagnostykę. Może by się zamknęło w jakichś 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jak odpalam to zawsze na luzie i bez wciśniętego sprzęgła.

 

Tak jest w samochodach bez Hands Free. Jak jest HF to przed odpaleniem trzeba wcisnąć sprzęgło nawet jak jest na luzie. Wynika to z tego, że przy HF wciśnięcie start na luzie bez sprzęgła powoduje uruchomienie zapłonu (w samochodzie bez HF efekt ten uzyskuje się poprzez włożenie karty do czytnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Napiszę, żeby zamknąć temat, bo udało się rozwiązać problem. Ostatnio z racji na deszczową aurę problem znowu zaczął narastać co zmusiło mnie do udania się do elektronika samochodowego. Po kilku dniach oględzin okazało się, że winowajcą były  zimne luty w module UCH (pod kierownicą) oraz w rozdzielaczu napięcia (obok akumulatora).

 

Naprawę wykonałem w Auto Kaliska ( ul. Kaliska 13, Warszawa) Zakładowi i panu Piotrowi jestem bardzo wdzięczny za wstępne mailowe dyskusje i naprawę auta bez zdzierania ze mnie :). Dziękuje również wszystkim forumowiczom, którzy udzielili mi rad w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!