Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Renault oszukuje tak jak VW ?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam dwie Meganki z silnikami 1.4 TCe. Wg. katalogu średnie spalanie 6,3l/100km. W 5 drzwiowej (GTline, na dodatek silnik lepiej się zbiera) przeważnie wychodzi 5,9-6,1 a w coupe 6,5-6,7 (ma lepszy dół jak GTline). Wyniki z komputera i dystrybutora, oba samochody mają tak od nowości, te same trasy, ci sami kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pod wiatr, w stosunku do takiego przy jeździe z wiatrem potrafi zmienić średni wynik o 1 litr (w wypadku benzyny 1.6). Wiem, bo sam to mierzyłem na A2.

Zależy od prędkości. Z moich doświadczeń (50 tysięcy km przejechanych dCi, głównie po autostradach w Niemczech) wynika, że powyżej 160 km/h różnica potrafi wynieść nawet prawie 3 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wynik spalania jest zgodny z jakąś normą to sprawdź zapis tej normy. Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu!

 

http:// http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,nx8mc

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu!

Tutaj się mylisz, poniżej masz wyciąg z normy NDEC w formie opracowania :)

Roll Resistance:

Tires: A lower roll resistance can be achieved by storing and thereby ageing new tires. Reducing the tread depth will show further improvements. Because of the localized heating of tires in operation, the roll resistance is lower after driving a short distance. Unless specified otherwise, the test can be carried through with tires which have been warmed up. Further, the quality of tire brands may differ substantially. It is possible for the OEM to use such tires which fit best although the customer might be given a different make. In the meantime it has been decided that the tire brand with the second-worst roll resistance must be used for testing. This roll resistance, however, is specified in a separate test cycle, not in the NEDC. Tire optimization can be put to the extreme by manufacturing special tires just for testing purposes.

Tire Pressure: The tire pressure is increased to its maximum although the resulting suspension comfort will be unacceptable to the customer.

Toe-in: To reduce the roll resistance the toe-in can be minimized to a reading of zero toe-in. As a result the vehicle handling and the vehicle response near the dead-center position will be below acceptable levels.

Road Surface: The roll resistance also depends on the road surface. Therefore all the relevant tests are performed on very smooth surfaces.

Brakes: The clearance fit between brake pad and brake disc determines the residual grinding momentum. It can be deliberately increased by driving around sharp corners or by pushing back the brake pads mechanically.

Drive Shafts / Differential: The application of well-used parts showing minimal friction will reduce roll resistance. It is also possible to increase the play in differentials to reduce the friction in the system. For the customer this would lead to inadmissible noise.

 

Auxiliary Units The entertainment systems and secondary loads are not only turned off but also disconnected in order to avoid standby consumption. Additionally the alternator may be disconnected. For most test cycles a fully charged battery will suffice. The air conditioner and additional heating elements are disabled during the test.

 

100 tips to beat the New European Driving Cycle (NEDC)

Stenner, P., Lienkamp, M., Technische Universität München

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg z normy NEDC?

Chyba się pomyliłeś albo nie przeczytałeś treści tekstu.

Samej normy NEDC pewnie też nie czytałeś. Ja też jej nie czytałem w całości ale zapoznałem się z jej kilkoma "legendarnymi mitami".

To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść!

W normie są zapisy mówiące o tym, że zastosowane usprawnienia muszą być zgodne z zaleceniami producenta chyba, że ten dopuszcza zmiany. Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon. Gorzej jeśli chodzi o produkty takie jak płyny ekspoloatacyjne. Tu zalecenia są po stronie producenta auta i na potrzeby testu może je zmienić na inne, bardziej korzystne dla wyniku testu. Zaklejanie szpar w karoserii jest dopuszczalne ale generalnie auto ma być dopuszczone do ruchu. I dlatego można zwiększyć odległości klockow od tarcz czy luz na dyferencjale ale już zabronionego jest stosowanie zerowej zbieżności bo odpowiednia zbieżność nie jest to zalecenie a wymóg techniczny. Na temat normy NEDC był obszerny program w niemieckiej telewizji i tam były przy okazji przedstawione fakty i mity na jej temat i jak zrobić aby jej wynik był jak najlepszy dla producenta samochodu. Przypominam też, że producentom nie chodzi o to aby auta paliły podczas testu jak najmniej. Im chodzi o jak najkorzystniejszy wynik uzyskany w emisji spalin! To jest dla nich ważniejsze bo decyduje o sprostaniu lub nie normom EURO6. Wiadomo jednak, ze im mniej paliwa tym mniejsza emisja. Jednak można napisać odpowiedni program dla silnika i norma zaliczona, tak właśnie zrobił VW.

 

Niemniej jednak niektóre opisane sposoby w przytoczonym przez ciebie tekście na to jak oszukać NEDC to niedopuszczalne mity i nie mogą one mieć miejsca podczas testów. Ten tekst jest nie do końca prawdziwy a już na pewno nie jest treścią normy! Norma NEDC to nie trzy zdania tylko całkiem spory dokument. Nawet rodzaj zastosowanych technologi i podzespołów hamowni jest tam szczegółowo opisany. Nie można sobie zastosować rolek według uznania a tylko te według normy. Długo by tu pisać co można a co nie. Dlatego i sama norma też jest obszerna. Stosowanie wąskich opon o obniżonym profilu i o niższych oporach toczenia, używanie "lekkich" płynów, wyłączanie odbiorników elektrycznych to dozwolone praktyki. Ale zrzucanie pasków mikro, czy wyciąganie foteli jest niedozwolone. Auto ma być sprawne technicznie i w/g homologacji. Więc jak jest pięcio osobowe to ma mieć pięć miejsc na fotelach, ma mieć światła, szyby i wszystko to bez czego by tej homologacji nie otrzymało.

 

Podsumowując.

Nie twierdzę, że producenci grają fer. Wręcz na odwrót. Oszukują nas ale w świetle zapisów normy. Zmieniają co tylko mogą ale całe szczęście nie mogą wszystkiego co by chcieli.

 

Kiedyś kopałem w dyrektywach KE szukając info na temat emisji gazów z pojazdów samochodowych jako jedno ze źródeł efektu cieplarnianego. Ja kopalem w motoryzacji a kolega kopał w górnictwie. Jednym słowem super lobby a wyniki badaniań na dwóch końcach prawdy. KE publikuje to co jej odpowiada i wzależności kto z tego będzie kręcił lody. Tekiej korupcji w świetle prawa to nawet w Rusach nie ma.

:o

Tu mam jeszcze jeden z linków z którego korzystałem (został przypadkiem w ulubionych) a na treść normy NEDC trafiłem klikając kolejne odsyłacze.

Temat rzeka.

http:// http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=URISERV:l28186&from=EN

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść!

Ten tekst powstał na zlecenie bodaj właśnie VW, w celu jak najlepszego "przygotowania" auta do testu NDEC.

Nie zrobili go przypadkowi ludzie, ale pracownicy naukowi Politechniki z Monachium, którzy brali też udział w tworzeniu tej normy (zdaje się, że Lienkamp).

Więc nie sądzę, żeby tam były informacje od czapy, bo inaczej by się nie podpisali własnymi nazwiskami: Prof. Dr.-Ing. Markus Lienkamp i Dipl.-Ing. Patrick Stenner.

https://www.ftm.mw.tum.de/lehrstuhl/mitarbeiter/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika z tego, że panowie podpisali się pod tekstem "jak oszukać testy NEDC" i właśnie na podstawie ich porad VW przygotowywał samochody do testu? To by był strzał w stopę aby chwalić się czymś co jest oszustwem. Oszustwem na skalę globalną po, którym na VW wylała się fala krytyki a w USA ich modele aut po ujawnieniu uszustwa w oprogramowaniu silnika wycofano z rynku?

Brawo panowie naukowcy!

A myślałem, że są inteligentni...

A może jednak ten tekst to lipa... a na 100% nie jest to treść normy.

Podpis pod tekstem jest też wymowny...

"100 porad na zaliczenie NEDC", raczej nie świadczy o tym, że to jej treść a tylko zbiór porad. I to w formie spekulacji bo nie wszystkie wymienione porady są dopuszczalne przy teście.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon.

Czyli przeważnie do 4,5 atmosfery. I mamy bardzo mały styk wtedy opony z podłożem na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka norma... Takie też ciśnienie maksymalne dopuszcza producent opon... I to wszystko dopuszczone literą prawa. Do dupy z tą UE.

;-)

Broni swojego lobby a nie klienta czy środowisko. Za pieniądze i rak to ryba a odpady radioaktywne i rtęć są ekologiczne. Za to węgiel i zwykłe żarówki to mordercy ludzkości...

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005 1.5 dci 206 tysi od nowości.

3 próby bicia rekordu spalania:

komputer na 300 km trasie pokazał 3,5/3,3/3,2 - przekłamanie o około 8%.

3,2 uzyskałem na autostradzie jadąc nie więcej niż 90 km/h wpatrując się w licznik chwilowego spalania.

4,4 l/100 trasa Poznań - Garda (Włochy) 5 pasażerów- prędkość 90-100 km/h.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer na 300 km trasie pokazał 3,5/3,3/3,2 - przekłamanie o około 8%.

 

Takie wyniki też miałem w Meganie 2 dci 1.5, też z 2005 roku.

Ale Megane 3 z 2009 roku spala już 0,2-0,3 litra ON więcej , a Megane 3 z 2015 roku spala więcej od Megane 2 jakieś 0,6-0,8 litra ON na 100 km.

Dziwne, że realnie Megane 2 spalała w trasie mniej niż oficjalna specyfikacja producenta, natomiast Megane 3 pali ale wyraźnie za dużo w stosunku do obietnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!