Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywający olej i inne problemy


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy.

 

Posiadam Megane III ph II 1,2 Energy Tce 130KM, i jak w temacie mam podobny problem, a więc:

 

1.Przy jeździe powyżej 3000 obr/min na 6 biegu i przy odpuszczeniu pedału gazu silnik wpadał w dość silne wibracje, znikało to po zejściu silnika poniżej 3000 obr/min.

2.Przy zimnym silniku po przejechaniu kilkuset metrów autko robi jednego kangura, tak jak by się zadławił, pojawia się to tylko po tym jak samochód stoi całą noc na dworze. Później takiego problemu przez cały dzień nie ma, nawet jak silnik przestygnie w ciągu dnia.

3.Przejechane mam 25 tyś kilometrów, samochód od nowości zaczął brać olej, a wymieniłem olej na nowy przy 15 tyś.

4. Najważniejsze, przy przyspieszaniu na biegu 2,3,4,5,6 w granicach 2000 / 2200 Obr/min słychać metaliczny dźwięk tak jak by łańcuch rozrządu.

5. Na postoju dziwne świerkanie podczas włączonego wiatraka na najniższym stopniu.

 

Aż strach jechać do ASO bo raz już przy wymianie oleju nie zakręcili mi korka wlewu oleju, zauważyłem to dopiero jak smród i dym pojawił mi się w kabinie.

Autko od nowości rocznik 12.2014

Macie podobne problemy??? Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same drgania przy 3 tys, nic na to serwis nie poradził, byłem w 2, teść ma takie samo auto i też drgania są ale trochę mniejsze, moim zdaniem to albo turbina albo zawór upustowy.

Mój oleju nie bierze nic,

Świergolenie przy 2 tys jest tylko czasami.

 

Jedz do ASO. Po to masz gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 mam to samo u siebie, ale jakoś nie przejmuje się tym, ja mam natomiast jakieś buczenie, huczenie dochodzące z tyłu, jakby łożysko ale nie łożysko ^^ podobno ten typ tak ma ale nie potrafie tego tematu znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

Cześć kolego.

Ja mam buczenie przy 86 km/h, spowodowane jest to oponami zimowymi przy jeździe po suchej nawierzchni i dodatnich temperaturach, czy dostałeś w pakiecie zimówki od Renault?? Bo te opony właśnie wpadają tak jakby w rezonans przy takiej prędkości jak wyżej podałem, sprawę załatwi zmiana opon na letnie :)

Pozdrawiam

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na kangury na zimnym silniku pomogło wgranie nowego softu w ASO. Wibracje przy odpuszczeniu gazu przy wyższych obrotach/prędkości czuć dość dobrze na lewarku zmiany biegów. Ubytku oleju nie zanotowałem, olej zmieniam co 15 tyś. Ciche cykanie na postoju też mam - stawiam na wtryski.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie Koledzy

 

Byłem dzisiaj w serwisie Renault, moje problemy które wypisałem na początku same się naprawiły, stał się cud heh.

Zniknął mi olej to dolali i będą kontrolować stan, mam przejechane 27214 tyś/km (???), będę wymieniał przy 30 tyś/km to zobaczymy czy coś ubędzie. Jeden z serwisantów powiedział, że to normalne, na co ja mu odpowiedziałem, że od 0 do 14800 tyś/km (???) nie wziął ani kropli, tylko po wymianie u nich na serwisie zaczął brać olej i to po przejechaniu 12tys/km z full, została mi połowa miarki na ekranie, który pokazuje stan poziomu oleju, to się zdziwił, wspomniałem o nowym sofcie do Renault Megane III ph II z 12.2014 produkcji, stwierdził jeden z nich, że softu nowego nie ma i że mają jedynie do Capture, moje pytanie do kolegów, czy na pewno nie ma nowego softu na ten egzemplarz??

Reszta punktów jakimś cudem się sama naprawiła, nie mam drgań po odpuszczeniu gazu na 6 biegu powyżej 3,2 tys/obr na min, rzępolenie się nie pojawiało kiedy jechałem z mechanikiem, oczywiście jak mechanika nie ma w samochodzie to rzępolenie nadal jest heh co mnie bawi, bo Renia ze mną pogrywa chyba :)

Ale za to mieli przypadek poluzowanego łańcucha rozrządu i był ewidentnie hałas pod maska nawet przy dodawaniu gazu na postoju, rady od serwisanta dalej jeździć i jak coś to przyjechać.

Opony już zmienione na letnie, temperatura na zewnątrz sprzyja także dla Megi zima to nie najlepsza pora na jeżdżenie hehe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć niestety nie udało się i się nie uda, choć nie jest źle po przejechaniu prawie 20 tyś/km poziom oleju spadł z full do połowy, i tak zbliża mi się wymiana oleju (2 lata eksploatacji) normalnie wymieniam po 15 tyś/km ale teraz będę miał przegląd 2 letni jak już pisałem i tam wchodzi wymiana oleju, tym razem wleje Liqui Moly 5W40 RN 0710 prosto z niemiec :)

post-73492-0-55626000-1483949720_thumb.jpg post-73492-0-87920100-1483949725_thumb.jpg

 

Po za tym nic specjalnego się z autem nie dzieje, czasem na zimnym silniku tak jak by się zadławi, ale wydaje mi się, że jest to wina paliwa (tankuje tylko na Lotos) w Polsce jak tankowałem w Niemczech Pb95 samochód ładnie jeździł. Dławienie występuje raz, na zimnym silniku po przejechaniu około 200 m jest tak jak by jedno szarpnięcie później już samochód jedzie normalnie.

Panowie z serwisu w Renault Zdunek w Gdyni powiedzieli i potwierdzili że wyszły nie zbyt udane silniki w 2014 roku, dotyczy 1,2 Tce 130KM które miały wady i w niektórych egzemplarzach branie oleju jest tak duże że niektórzy klienci nie muszą wymieniać oleju bo przez okres eksploatacji sami olej dolewają i to sporo, podobno to jest przyczyna nieszczelnych pierścieni na tłokach. Mi tylko powiedzieli że w mojej Megance spalanie oleju mieści się w granicach tolerancji....heh.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi masz informacje ile ten silnik może spalić oleju, możesz sprawdzić ile tam jest napisane?

Z doświadczenia wiem że olej Niemiecki (Elf 10W40) jest lepszy niż olej Polski. Do Laguny II lałem olej kupiony w PL i dolewałem ok400ml a kiedy silnik zalałem olejem kupionym w DE nie dolewałem ani kropli!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji napisane jest: .....jeśli zużycie oleju okaże się większe niż 0,5 litra na 1000 km, należy się skontaktować ASO.

Także u mnie jest git. W mojej Megane dedykowany jest olej 5W40 RN0710. Z produktami nawet spożywczymi Niemcy wypadają lepiej, porównanie proszków do prania czy też kawy w Niemczech będzie lepsze niż w Polsce, niestety Europa traktuje Polskę jak kraj 3ciego świata. Zobaczę jak olej z Niemiec będzie się spisywał w Megance. Bo paliwo mimo że koszt po przeliczeniu euro okolo 4,4 w Niemczech liczą sobie 5,8 zł za litr Bezołowiowej 95, gdzie u nas o 1zł jest tańsze, ale wiadomo jakie są u nas zarobki, nie ma co porównywać jakości dosłownie wszystkiego no prawie wszystkiego bo jedzenie moim zdaniem gatunkowo mamy lepsze ( np. mięso ;) )

 

Dodano: 10 sty 2017 - 21:42

Panie i Panowie jutro mam serwis 2 letni mojej Meganki także obczają samochód i zobaczę czy coś się skończyło jakieś hamulce czy coś innego, od razu powiedziałem że wchodzę na warsztat popatrzeć czy mi wymieniają olej który przywiozłem ze sobą i filtr oleju ( zestaw przywieziony z Niemiec ) niestety trzeba pilnować ludzi na warsztacie bo walą w h... i czasem tylko mówią że wymieniają a tylko doleją, niestety nie ufam już żadnemu serwisowi Renault w okolicy trójmiasta i Elbląga, wszędzie tylko się czają jak by tu wyhuśtać klienta z kasy.

Jak na razie mam poważny problem z przednią lampa nie da się ustawić wysokości światłe podejrzewam że w jednym serwisie mi coś zrąbali ale teraz się nie przyznają i nie da się tego naprawić bo mówią że że uszkodzenie mechaniczne a niestety nie wziąłem papieru że miałem ustawianie świateł i teraz mogę sobie gadać, ale jutro jadę do innego serwisu zobaczymy co powiedzą, wiem tylko że trzeba wymienić całą lampę bo mechanizm jest kompatybilny z całością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 latach jazdy Meganka wszystko jest gites :) nawet klocki hamulcowe po 49500 km jeszcze są w połowie użyteczne :)

uszkodzonej lampy nie zgłaszałem, sprawdzili i ustawienie od ostatniego czasu się nie zmieniło wszystko jest ok. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!