Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wysokich obrotów zespołu wentylatorów chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Problem z załączeniem wysokich obrotów wentylatora chłodnicy, poniżej błąd zgłoszony przez DDT2000

post-48166-0-00334200-1459960568_thumb.jpg

 

Failures_2016-04-06T16-20.xml

 

Pod maską mam tylko jeden przekaźnik do zespołu wentylatora i on działa (podmieniałem go) załącza wolne obroty wentylatora. Nie wiem gdzie jest drugi do wysokich obrotów (o ile jest).

Proszę o sugestie gdzie "włożyć ręce".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu masz samochód wyposażony w wentylator pracujący z jedną prędkością. I nic na to nie poradzisz. W wersjach z klimatyzacją lub innymi silnikami był stosowany wentylator pracujący na dwóch prędkościach i były dołączone dwa przekaźniki. A w miejscu gdzie u Ciebie jest przekaźnik wentylatora umieszczono przekaźnik sprężarki klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie w jakim celu gdy zagrzeje silnik na tablicy załącza mi się kontrolka awarii (pomarańczowy silnik)? A urządzenie diagnostyczne komunikuje o błędzie wysokich obrotów wentylatora chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to już nie wiem, masz skrzynkę bezpieczników bez przekaźników do dwóch prędkości wentylatora, nie masz nawet wyprowadzeń do tych przekaźników. Czemu silnik się grzeje i zaświeca się kontrolka tego nie wiem. Może ktoś coś więcej podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ma ktoś schemat połączeń wentylatora, po pomiarach sądzę, że jakiś element mający w moim przypadku przy ciepłym silniku opór 590 Ohm jest.

Znalazłem dwa schematy, które odpowiadają mojemu modelowi, czy na tej podstawie jest ktoś kto odczyta co padło?

 

post-48166-0-94474900-1460053914_thumb.jpg post-48166-0-22442900-1460053920_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dwa schematy, które odpowiadają mojemu modelowi

Jeżeli dane w profilu są poprawne to nie jest to Twój model, nie ten schemat.

Na pocieszenie powiem, że może być bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczone schematy dotyczą megane/scenic I ph I. Założyłeś temat dla scenic I ph II. Zamieszczone schematy dotyczą wentylatora o mocy 180 W co jest zaznaczone u góry w tytule schematu. I tam wyraźnie widać, że jest tylko jeden przekaźnik do tylko jednej prędkości. Dla wentylatorów o mocy 340 lub 550 W były stosowane dwa przekaźnik by uzyskać dwie prędkości pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam scenika I ph2 i faktycznie schematy nie są od mojego modelu ale kurcze ten pierwszy najbardziej odpowiada temu co widzę u mnie pod maską.

 

Pięciopinowy przekaźnik z obsadzonymi czterema pinami - sterujące 2 i zasilające 2. Zasilające wejście idzie od bezpiecznika i zasilające wyjście idzie do przedniej wiązki w kierunku wentylatora. Niestety przewód wejściowy do wiązki nie jest przewodem wyjściowym z wiązki przy wentylatorze. Drugi przewód od wentylatora idzie na masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat obrazuje to co faktycznie jest w moim samochodzie w zakresie wyprowadzeń silnika, czujnika temperatury, przekaźnika komputera 238 i przekaźnika nr 700.

Wygląda na to, że to komputer ma aktywną funkcję 2 biegu (GMV2) i jak ją wyłączę to już mi nie zapali kontrolki na desce.

Do końca pewien nie jestem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!