Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna wymiana świec 1.4 TCe


fourier

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wygląda końcówka tej rury z każdej ze stron, po jednej widoczne końce tych drucików a po przeciwnej takie plastikowe zapinki, wydaje mi się że powinny być podnoszone do góry i być może wtedy zluzują te druciki i rura zejdzie, cały tylko kłopot w tym jak je podnieść żeby nie połamać bo niby wszystko się trochę rusza ale nie chce puścić. Może ktoś kiedyś taką zapinkę demontował w innym miejscu to będzie wiedział jak to odpiąć?

post-2020-0-61592400-1463992041_thumb.jpg

post-2020-0-67478000-1463992055_thumb.jpg

Edytowane przez BURNaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie opaska, to zawleczka i to bardzo prosta w użyciu :-)

Taka sama wchodzi na intercooler.

Wystarczy mocno odciągnąć ją za te druty (pierwsze zdjęcie), żeby po przeciwnej stronie zawleczka zwolniła mocowanie. To jest genialne w swojej prostocie i jak dostęp jest dobry to demontaż to kwestia śrubokręta płaskiego i 3 sekund pracy.

Jedyny minus przy tym połączeniu (przy intercoolerze) jest taki, że nie jest do końca szczelne i diesle się w tym miejscu pocą. Nie wiem jak w Waszych silnikach 1,4

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, odciągnąłem te sprężynki jak pisałeś i rura schodzi bez problemu :D trzeba tylko te sprężynki w miarę jednocześnie bo inaczej jedna lubi wrócić na swoje położenie. U mnie minimalne zapocenie na kołnierzu mimo rzeczywiście niezbyt spasowanego połączenia. Dziękuję Ci bardzo za podpowiedź, lepiej spytać niż popsuć ;) Muszę teraz skołować wąską nasadkę 14mm bo bardzo wąski tunel na świecę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Cześć,

jaki jest deklarowany moment dokręcenia? Trochę zgłupiałem po tym jak Denso podaje 17Nm, Bosch 23Nm a inny przedział 20-30Nm. Miałem kiedyś Mazdę 323F BJ i wprost było 25Nm i jak się nie mylę 180°. Jak to wygląda w Megi z 1.4 TCe? Świece, które kupiłem to NGK 91432 irydowe.

 

EDIT:

NGK podaje jakąś tabelkę, ale nie jestem pewien czy latający metalowy pierścień to podkładka, o której mowa: https://ngksparkplugs.com/en/resources/spark-plug-installation

Edytowane przez SilverGTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!