Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ciśnienia oleju zapala się i gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Zdecydowałem się napisać swój pierwszy post z tego względu, że nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Moje autko to Megane II phI Grand Tour (kombi) 1.5dci 86KM. Otóż przy rozgrzanym silniku (przejechaniu ok. 10 km i osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodniczego - 2 kreska) i przekroczeniu 1600 obrotów na minutę zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Gaśnie, gdy obroty podkręcę do ok. 2100. I tak w kółko bez względu na bieg. Dodam, że wymieniony był czujnik, olej, filtry, a ciśnienie na pompie jest w normie. Po zapaleniu się kontrolki nie słychać żadnych zmian w pracy silnika. Problem pojawił się rok temu, gdy silnik przeszedł remont i została wymieniona turbina.

Oprócz tego mam też problem z drganiem całego samochodu powyżej 110km/h. Były wyważane koła, wymieniane opony, klocki hamulcowe tylko z tyłu, robiona zbieżność po wymianie końcówek drążka. Po tej ostatniej wymianie problem się pojawił. Na szarpaku wszystko ok.

Jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za odpowiedź. Nie jestem pewny czy to wina panewek. Nic nie stuka, nie ma drgań przy wolnych obrotach. Niedawno usłyszałem stukania od strony skrzyni biegów, ale dopiero w weekend będę w stanie sprawdzić czy to wina łapy czy koła.

 

Dodano: 18 maj 2016 - 14:30

Już wszystko posprawdzane. Panewki są w porządku na swoich miejscach, przy okazji smok wyczyszczony. Wymieniłem ósemkę i poduchę pod akumulatorem i drgania z 130 km/h zniknęły. Pojawiły się za to drgania od 70km/h w górę. Sprawdzałem półosie - nie mają bicia. Sprawdzałem jeszcze raz wszystkie koła - wyważone, opony nowe, felgi proste. Posłuchałem koła dwumasowego - troszkę sobie brzęczy, ale nie jest to powód. Zastanawiam się nad prawą poduchą (ta na silniku), bo w momencie gdy szarpałem silnikiem to wszystko było sztywne. Sprawdzę też tylne zawieszenie, bo czasami drgania mogą się przenosić na przód (a kierownicą nie trzęsie). Na dniach też podepnę pod Clipa (sprawdzę też błąd czujnika), może coś się zawiesiło w komputerze i stąd te drgania... Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to prosiłbym o podzielenie się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie, koła i tarcze są w porządku (chyba, że łożysko coś świruje). Trochę zgłupiałem, bo ostatnio miałem trasę 400 km autostradą (>120 km/h) i po przejechaniu tej trasy mniej wszystko drży. Albo poduszka silnika (ta na górze) albo półoś... Spróbuję jeszcze za niedługo wybrać się na ustawienie geometrii. Co do kontrolki ciśnienia oleju to wczoraj podpiąłem Megi do Clipa - okazuje się, że mam zwarcie albo na przewodzie z czujnika klimatyzacji (presostat) albo uwalony jest sam czujnik.

 

Dodano: 20 sie 2016 - 13:06

Po długim czasie udało mi się w końcu dojść do problemów. Drżenie było spowodowane przez zużyte sworznie wahaczy (wymiana domowym sposobem za pomocą tematu na forum - dzięki Malix7), wszystkie poduszki silnika i końcówki drążka. Po wymianie wszystkiego drżenie zniknęło. Problem z kontrolką ustał po wymianie presostatu, wyzerowaniu błędów komputera za pomocą clipa i wymianie oleju z filtrem. Oczyściłem też wszystkie gniazda i wtyki z czujników. Dzięki wam za podpowiedzi do rozwiązania problemu.

Edytowane przez Tulson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!