Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 RT 1996 - wymiana tarcz i klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba więc pobawię się z tym osobiście, choć trochę się sprawa odwlecze

 

[mowa o wymianie spreżyn, wcześniej w temacie "Megane 1,6 RT 1996 - wymiana sprężyn" gdzie rozmowa poszla innym torem(!)] DrNO

 

bo właśnie "skończyły" mi sie klocki hamulcowe, tarcze też do wymiany, ech... jak cos się psuje, to lawinowo. Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem, to jeszcze za kadencji poprzedniego właściciela było robione.

Dzięki za odzew i zachęte, pozdrawiam wszystkich megankowiczów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, ze tarcze bedziesz wymienial, kupujesz oryginalne czy jakies inne? Mnie tez czeka wymiana tarcz i klockow. Chcialbym sobie brembo zalozyc, takie lepsze ciut i klocki zwykle, zeby tylko nie piszczaly. Napisz jakiej firmy chcesz kupic klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalne czy jakies inne?

 

Ja będę wymieniał tarcze przy następnej wymianie klocków. Zamierzam kupić Mikody. Słyszałem że całkiem są dobre a nawet za niewielką dopłatą można zamówić nacinane. Jesli chodzi o klocki to już od kilku zmian kupuję Tomexy. Piszczą na początku pareset kilometrów. Później cisza do samego końca. Są dość wytrzymałe i b. tanie (ok 45zł za komplet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45zl to zlota oferta. Kurcze ale na pewno przestaja piszczec? Bo ja wlasnie rok temu zmienialem i cholernie mi piszcza klocki - nie wiem nawet jakiej firmy sa, ale kosztowaly ponad 100zl, nie wiem czy o tarcze to nie przyciera czy cos. Cholernie piszcza, taki przerazliwy pisk, jak delikatnie naciskam hamulacem, az sie ludzie ogladaja, jak przed pasami hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45zl to zlota oferta. Kurcze ale na pewno przestaja piszczec?

 

Zajeżdżam już trzeci komplet. Wszystkie przestawały piszczeć po jakimś czasie. Jak piszczały to w momencie gdy auto już prawie stawało.

Nie wiem jaka jest cena w/w klocków w sklepach. Ja po 45zł kupuję na giełdzie samochodowej (mam niedużą pod bokiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem Delphi Lockheed - tarcze 135zł, klocki 55, zrobiłem na nich narazie 100km, więc jeszcze sie nie dotarły, ale hamują i jak narazie nie piszczą.

Przy wymianie radzę zaopatrzyć się w śrubki M8 do tarcz, ze stożkowym łebkiem, albo oszlifować zwykłe (przynajmniej wiedzieć gdzie się takie ma, żeby potem nie szukać). Ja przekręciłem 3 z 4-ech, pomimo wypsikania pół puszki WD-40, takie miękkie g...no z nich. Musiałem je rozwiercić i przegwintować, tak się trzymały. W serwisie powiedzieli mi 9,60/SZTUKA!!!. na szczęście znalazłem 2 które wystarczyło skrócić, a jedną sobie doszlifowałem ze zwykłej z łbem 6-cio kątnym. Reszta śrub fajnie puściła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam tarczki brembo i klocki ferrodo premium. Fajny komplecik, bardzo dobrze trzyma. Może cena nie jest tak niska jak w poprzednich postach (tarcze 160-180zł, klocki 80zł - jakoś tak, dokładnie nie pamiętam)ale jakość wydaje mi sie odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem,

 

A może się poprostu urwały :mrgreen:

Niestety przewody te są słabej jakości i dość często się urywają - starzeje się izolacja i robi się twarda i się urywa przewodzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Nie mam pojecia jakij firmy byly moje poprzednie klocki (autko sprowadzone z Niemiec) ale piszczały. na szczescie przejechalem na nich kilkaset kilometrow i sie wytarły. Kupilem klocki TRW, dalem za komplet 85zl ale sie oplacalo, nic nie piszczy, bardzo szybko sie dotarły do starych tarcz a i moze sie nawet nie zdazyly dotrzec bo hamowały dobrze po kilku kilometrach. Musze przyznac ze hamulce sa na nich rewelazyjne, az strach mocno naciskac na pedła hamulca ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja do swojego megana założyłem hamulce ATE, klocki, tarcze, szczęki i bębny no i oczywiście płyn też tej samej firmy. I muszę przyznać że są rewelacyjne. Zero pisków, a autko zatrzymuje się niemal w miejscu. Wytrzymałość też mają niezłą. Gdzieś wyczytałem że ta firma dostarcza podzespoły do bmw albo audi. Niestety wadą tego zestawu jest cena. Ale mimo to polecam. Zakładasz i zapominasz o tych elementach na bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem,

 

A może się poprostu urwały :mrgreen:

Niestety przewody te są słabej jakości i dość często się urywają - starzeje się izolacja i robi się twarda i się urywa przewodzik :)

A ja mam po prostu przecięte! :shock: Czemu, nie wiem.

Czy ktoś wie dlaczego?

W instrukcji wyczytałem, że w następnych modelach mają zrezygnować czujników na jednym kole, ale jak były to po co ktoś to wyciął?

Czy jest sens podłączać na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!