Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 RT 1996 - wymiana tarcz i klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba więc pobawię się z tym osobiście, choć trochę się sprawa odwlecze

 

[mowa o wymianie spreżyn, wcześniej w temacie "Megane 1,6 RT 1996 - wymiana sprężyn" gdzie rozmowa poszla innym torem(!)] DrNO

 

bo właśnie "skończyły" mi sie klocki hamulcowe, tarcze też do wymiany, ech... jak cos się psuje, to lawinowo. Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem, to jeszcze za kadencji poprzedniego właściciela było robione.

Dzięki za odzew i zachęte, pozdrawiam wszystkich megankowiczów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, ze tarcze bedziesz wymienial, kupujesz oryginalne czy jakies inne? Mnie tez czeka wymiana tarcz i klockow. Chcialbym sobie brembo zalozyc, takie lepsze ciut i klocki zwykle, zeby tylko nie piszczaly. Napisz jakiej firmy chcesz kupic klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalne czy jakies inne?

 

Ja będę wymieniał tarcze przy następnej wymianie klocków. Zamierzam kupić Mikody. Słyszałem że całkiem są dobre a nawet za niewielką dopłatą można zamówić nacinane. Jesli chodzi o klocki to już od kilku zmian kupuję Tomexy. Piszczą na początku pareset kilometrów. Później cisza do samego końca. Są dość wytrzymałe i b. tanie (ok 45zł za komplet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45zl to zlota oferta. Kurcze ale na pewno przestaja piszczec? Bo ja wlasnie rok temu zmienialem i cholernie mi piszcza klocki - nie wiem nawet jakiej firmy sa, ale kosztowaly ponad 100zl, nie wiem czy o tarcze to nie przyciera czy cos. Cholernie piszcza, taki przerazliwy pisk, jak delikatnie naciskam hamulacem, az sie ludzie ogladaja, jak przed pasami hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45zl to zlota oferta. Kurcze ale na pewno przestaja piszczec?

 

Zajeżdżam już trzeci komplet. Wszystkie przestawały piszczeć po jakimś czasie. Jak piszczały to w momencie gdy auto już prawie stawało.

Nie wiem jaka jest cena w/w klocków w sklepach. Ja po 45zł kupuję na giełdzie samochodowej (mam niedużą pod bokiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem Delphi Lockheed - tarcze 135zł, klocki 55, zrobiłem na nich narazie 100km, więc jeszcze sie nie dotarły, ale hamują i jak narazie nie piszczą.

Przy wymianie radzę zaopatrzyć się w śrubki M8 do tarcz, ze stożkowym łebkiem, albo oszlifować zwykłe (przynajmniej wiedzieć gdzie się takie ma, żeby potem nie szukać). Ja przekręciłem 3 z 4-ech, pomimo wypsikania pół puszki WD-40, takie miękkie g...no z nich. Musiałem je rozwiercić i przegwintować, tak się trzymały. W serwisie powiedzieli mi 9,60/SZTUKA!!!. na szczęście znalazłem 2 które wystarczyło skrócić, a jedną sobie doszlifowałem ze zwykłej z łbem 6-cio kątnym. Reszta śrub fajnie puściła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam tarczki brembo i klocki ferrodo premium. Fajny komplecik, bardzo dobrze trzyma. Może cena nie jest tak niska jak w poprzednich postach (tarcze 160-180zł, klocki 80zł - jakoś tak, dokładnie nie pamiętam)ale jakość wydaje mi sie odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem,

 

A może się poprostu urwały :mrgreen:

Niestety przewody te są słabej jakości i dość często się urywają - starzeje się izolacja i robi się twarda i się urywa przewodzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Nie mam pojecia jakij firmy byly moje poprzednie klocki (autko sprowadzone z Niemiec) ale piszczały. na szczescie przejechalem na nich kilkaset kilometrow i sie wytarły. Kupilem klocki TRW, dalem za komplet 85zl ale sie oplacalo, nic nie piszczy, bardzo szybko sie dotarły do starych tarcz a i moze sie nawet nie zdazyly dotrzec bo hamowały dobrze po kilku kilometrach. Musze przyznac ze hamulce sa na nich rewelazyjne, az strach mocno naciskac na pedła hamulca ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja do swojego megana założyłem hamulce ATE, klocki, tarcze, szczęki i bębny no i oczywiście płyn też tej samej firmy. I muszę przyznać że są rewelacyjne. Zero pisków, a autko zatrzymuje się niemal w miejscu. Wytrzymałość też mają niezłą. Gdzieś wyczytałem że ta firma dostarcza podzespoły do bmw albo audi. Niestety wadą tego zestawu jest cena. Ale mimo to polecam. Zakładasz i zapominasz o tych elementach na bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, Megi nawet nie wołała że jej się klocki kończą, a kontrolka od tego jest, może poprzednie bez czujnika były zalożone, albo ktoś nie podłączył kabla, nie wiem,

 

A może się poprostu urwały :mrgreen:

Niestety przewody te są słabej jakości i dość często się urywają - starzeje się izolacja i robi się twarda i się urywa przewodzik :)

A ja mam po prostu przecięte! :shock: Czemu, nie wiem.

Czy ktoś wie dlaczego?

W instrukcji wyczytałem, że w następnych modelach mają zrezygnować czujników na jednym kole, ale jak były to po co ktoś to wyciął?

Czy jest sens podłączać na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!