Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 RT 1996 - wymiana tarcz i klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Przeciął bo miał dość ciągłego ich urywania lub łapy kogoś swędziały :!:

Doszedł do wniosku jak i tak się urywają to są niepotrzebne bo tylko mnie to ten tego ten ;-)

Sens jest taki, że jak umiesz polutować przewody to jak dojdzie do końca klocków (do metalicznego bolca) to będziesz miał info, że się kończą.

Jak znam życie to i tak sprawdzasz co jakiś czas (ja tak) co tam się dzieje.

Też maiłem urwane i sobie dolutowałem przewody bardziej odporne na warunki atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki są ewidentnie przecięte jakimiś szczypcami i raczej nie jest to przypadkowe.

Przy zakupie dostałem również raporty z ASO Renault i na którymś jest zaznaczona wymiana klocków. Prawdopodobnie wtedy pan "mechanik" stwierdził, że ten gadżet jest niepotrzebny. :mrgreen:

Z tym, ze teraz to mam niejaki problem bo zakładając nowe tarcze i klocki zrobiłem błąd i kazałem uciąć drutu od "czujnika" żeby nie dyndały, no i teraz nie ma jak tego połączyć.

Z tym kabelkiem to nie problem. taki czy inny sposób ma ich naprawę znajdę, ale jak narazie to zostało mi do przejechania dużo km do następnej wymiany.

Zastanawiam się jedynie jaki być cel tej "modyfikacji" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja mam takie pytanie:

Wczoraj byłem u mechanika który sprawdził mi stan klocków itd. i stwierdził że wszystko

jest niby ok. ale chyba nie do końca bo przy hamowaniu słyszę jakieś dziwne tarcie w kole

i zapala się kontrolka od klocków - co to może być?

 

Pozdrawiam

 

Megi 1.9 D 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan klocków itd

Tam masz prasowany taki bolec, który w momencie ich zużycia styka się z tarczą i zwiera do masy. To by wskazywało, że trzeba je wymienić.

Druga sprawa, te przewody połączeniowe lubią się urywać i wtedy same zwierają gdzieś do masy i wprowadzają w błąd - sprawdź przewody w obu przednich kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tarcze seria + klocki ferodo premium; bardzo dobrze hamują , tymbardziej ze ostatnio wymieniłem DOT 4 i bębny z tyłu. Niestety od jakiegoś czasu, przy hamowaniu z nieco większych prędkości (120km/h i wiecej) przy lekkim hamowaniu (przy mocniejszym problem o dziwo nie wystepuje) czuje bardzo silne wibracje na kerownicy i "bicie". Nie wiem czy jest to spowodowane zwichrowanymi tarczami czy może geomatria jest do d**y.. tymbardziej że mojego zawieszenia nie oszczędzam na warszawskich dziurawych drogach. Tarcze mają już 75 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie wiem czy jest to spowodowane zwichrowanymi tarczami czy może geomatria jest do d**y..

 

Zdecydowanie obstawiam tarcze. Być może po ostrzejszym hamowaniu wjechałeś w jakąś kałużę, albo po prostu same się zwichrowały. Gdyby było coś z zawieszeniem to bicie miałbyś ie tylko podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację;tylko okładziny

były w opłakanym stanie poprzez zawijanie na "rękawie"

jedna nawet się złamała w pół; jedna częśc weszła pod drugą blokując koło

 

w moim przypadku wymiana samych okładzin była uzasadniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wiec tak, obecnie jestem na etapie szukania dobrych tarczy (przod) do meganki. Znalazlem brembo, podobno dobre. Podaje link http://www.allegro.pl/item173038371_sporto...lia_kangoo.html

 

Jeśli ktoś ma takie u siebie, to prosze o opinie. Bo w tym tygodniu chce je kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma tarcze brembo i klocki ferodo w obu megankach, niedawno je wymieniałem: jedna zrobiła na nich z 10.000km druga ze 3.000 km i hamują bardzo dobrze, jedyny minus to przy lekkim hamowaniu przez pierwszy 1000-1500km piszczały, ale już jest ok, co prawda mam zwykłe tarcze bez nacięć, gdzieś słyszałem ze przez te nacięcia bardzo szybko klocki się ścierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, scenic 1997 1,9TD, chcę wymienić tarcze na przodzie, ale pierwsza sprawa to rozmiar wg www.trw-eos.com, powinien mieć 262mm, natomiast zdejmuje koło i po zmierzeniu wyglądają na ok. 280mm, jak to rozkminić, jakby nie patrzeć 2cm różnicy, poradźcie. BTW może ktoś ma sam naprawiam albo WKŁ, Heynes czy inną książkę naprawczą do Scenica 1997. lub coś w tym guście nt. jak się zabrać do wymiany tarcz i generalnie napraw przy scenicu? Chętnie ściągnę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!