Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 RT 1996 - wymiana tarcz i klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Przeciął bo miał dość ciągłego ich urywania lub łapy kogoś swędziały :!:

Doszedł do wniosku jak i tak się urywają to są niepotrzebne bo tylko mnie to ten tego ten ;-)

Sens jest taki, że jak umiesz polutować przewody to jak dojdzie do końca klocków (do metalicznego bolca) to będziesz miał info, że się kończą.

Jak znam życie to i tak sprawdzasz co jakiś czas (ja tak) co tam się dzieje.

Też maiłem urwane i sobie dolutowałem przewody bardziej odporne na warunki atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki są ewidentnie przecięte jakimiś szczypcami i raczej nie jest to przypadkowe.

Przy zakupie dostałem również raporty z ASO Renault i na którymś jest zaznaczona wymiana klocków. Prawdopodobnie wtedy pan "mechanik" stwierdził, że ten gadżet jest niepotrzebny. :mrgreen:

Z tym, ze teraz to mam niejaki problem bo zakładając nowe tarcze i klocki zrobiłem błąd i kazałem uciąć drutu od "czujnika" żeby nie dyndały, no i teraz nie ma jak tego połączyć.

Z tym kabelkiem to nie problem. taki czy inny sposób ma ich naprawę znajdę, ale jak narazie to zostało mi do przejechania dużo km do następnej wymiany.

Zastanawiam się jedynie jaki być cel tej "modyfikacji" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja mam takie pytanie:

Wczoraj byłem u mechanika który sprawdził mi stan klocków itd. i stwierdził że wszystko

jest niby ok. ale chyba nie do końca bo przy hamowaniu słyszę jakieś dziwne tarcie w kole

i zapala się kontrolka od klocków - co to może być?

 

Pozdrawiam

 

Megi 1.9 D 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan klocków itd

Tam masz prasowany taki bolec, który w momencie ich zużycia styka się z tarczą i zwiera do masy. To by wskazywało, że trzeba je wymienić.

Druga sprawa, te przewody połączeniowe lubią się urywać i wtedy same zwierają gdzieś do masy i wprowadzają w błąd - sprawdź przewody w obu przednich kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tarcze seria + klocki ferodo premium; bardzo dobrze hamują , tymbardziej ze ostatnio wymieniłem DOT 4 i bębny z tyłu. Niestety od jakiegoś czasu, przy hamowaniu z nieco większych prędkości (120km/h i wiecej) przy lekkim hamowaniu (przy mocniejszym problem o dziwo nie wystepuje) czuje bardzo silne wibracje na kerownicy i "bicie". Nie wiem czy jest to spowodowane zwichrowanymi tarczami czy może geomatria jest do d**y.. tymbardziej że mojego zawieszenia nie oszczędzam na warszawskich dziurawych drogach. Tarcze mają już 75 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie wiem czy jest to spowodowane zwichrowanymi tarczami czy może geomatria jest do d**y..

 

Zdecydowanie obstawiam tarcze. Być może po ostrzejszym hamowaniu wjechałeś w jakąś kałużę, albo po prostu same się zwichrowały. Gdyby było coś z zawieszeniem to bicie miałbyś ie tylko podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację;tylko okładziny

były w opłakanym stanie poprzez zawijanie na "rękawie"

jedna nawet się złamała w pół; jedna częśc weszła pod drugą blokując koło

 

w moim przypadku wymiana samych okładzin była uzasadniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wiec tak, obecnie jestem na etapie szukania dobrych tarczy (przod) do meganki. Znalazlem brembo, podobno dobre. Podaje link http://www.allegro.pl/item173038371_sporto...lia_kangoo.html

 

Jeśli ktoś ma takie u siebie, to prosze o opinie. Bo w tym tygodniu chce je kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma tarcze brembo i klocki ferodo w obu megankach, niedawno je wymieniałem: jedna zrobiła na nich z 10.000km druga ze 3.000 km i hamują bardzo dobrze, jedyny minus to przy lekkim hamowaniu przez pierwszy 1000-1500km piszczały, ale już jest ok, co prawda mam zwykłe tarcze bez nacięć, gdzieś słyszałem ze przez te nacięcia bardzo szybko klocki się ścierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, scenic 1997 1,9TD, chcę wymienić tarcze na przodzie, ale pierwsza sprawa to rozmiar wg www.trw-eos.com, powinien mieć 262mm, natomiast zdejmuje koło i po zmierzeniu wyglądają na ok. 280mm, jak to rozkminić, jakby nie patrzeć 2cm różnicy, poradźcie. BTW może ktoś ma sam naprawiam albo WKŁ, Heynes czy inną książkę naprawczą do Scenica 1997. lub coś w tym guście nt. jak się zabrać do wymiany tarcz i generalnie napraw przy scenicu? Chętnie ściągnę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!