Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja się nie uruchamia, wszystko mechanicznie sprawne, brak błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z klimatyzacją. Od 2 tygodni mój samochód stał już w 2 warsztatach. W 1 mieli napełnić czynnikiem i odgrzybić- okazało się wówczas, że sprężarka się nie załącza. Sprężarka została tam wyjęta i sprawdzona, jest sprawna i w dobrej kondycji. Polecono mi oddanie auta do warsztatu gdzie elektryk mógłby się przyjrzeć tematowi. Oddałem do doświadczonego i sprawdzonego mechanika, lecz samochód stoi tam już 10 dni.

Z tego co mi powiedziano to już nie mają pomysłów, przekopali wszystko i nigdy się z takim czymś nie spotkali, sprawa wygląda następująco:

-czynnik jest

-sprężarka na krótko działa i chłodzi

-czujniki sprawdzone, wymienione, nic nie pomogło

-zamówili i wymienili moduł KOMFORT, lecz i to nie pomogło

-zamówili i wymienili jakąś elektronikę przycisku na desce, nie pomogło

-obwody na przewodach są

-przekaźniki i bezpieczniki OK

-komputer (niestety nie wiem w jaki sposób podłączony dokładnie) mówi, że błędów brak

-jutro ma przyjechać (ktoś z ASO?) i podpiąć pod oprogramowanie Renault

-przed oddaniem do serwisu wszystko działało dobrze i bez problemów (handsfree, radia, wycieraczki, światła, szyby itd.)

 

Jutro jadę ich odwiedzić, prosiłbym o jakieś wskazówki, bo już mijają w sumie 2 tygodnie. Nie mam też chęci oddawać go do kolejnego mechanika, by znowu to wszystko rozbierał i od nowa grzebał.

Edytowane przez localh0st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

A sprawdzili elektromagnes na sprężarce klimatyzacji?

Kiedyś miałem podobnie w Oplu Corsie. Przekopane wszystko a okazało się że trzeba było wymienić sprężarkę ale wcześniej padło podejrzenie na elektromagnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro na krótko działa to raczej nie wina elektromagnesu bo z opisu wnioskuje że nie ma sterowania z instalacji :( w mojej megi też klima żyje własnym życiem i nie załącza się jak termometr pokładowy pokazuje poniżej 14 st. ale ostatnio zauważyłem że jak pokazywał 10st. a wnętrze dobrze nagrzałem to łaskawie się załączyła i obstawiam ten czujnik w kabinie ale błędu nie wywala

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mowa o megane II/ scenic II i objawy są takie jak opisałeś, to może wystarczy skasować błędy clipem. Mam kilku stałych klientów, u których wykasowanie błędu wystarcza na rok jazdy. Po zimie zazwyczaj już klima nie rusza, wtedy clip i spokój na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Cewka (elektromagnes) działa, CLIP nie pokazuje błędów, ale da się je wygenerować (np. odpinając zasilanie dmuchawy błędy na komputerze się pokazują więc diagnostyka działa). W poniedziałek zamierzają spróbować wymienić moduł BSI (UPC? nie zrozumiałem dokładnie).

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megi też klima żyje własnym życiem i nie załącza się jak termometr pokładowy pokazuje poniżej 14 st. ale ostatnio zauważyłem że jak pokazywał 10st. a wnętrze dobrze nagrzałem to łaskawie się załączyła i obstawiam ten czujnik w kabinie ale błędu nie wywala

 

Z tego co wywnioskowałem do tej pory z opisów, to za ogólne uruchamianie klimatyzacji (bez trybu auto) odpowiada termometr zewnętrzny znajdujący się w prawym lusterku. Za regulację i utrzymywanie temperatury na określonym w trybie AUTO ustawieniu (autoklimatronic) odpowiada czujnik temperatury wewnątrz samochodu, dokładniej w centralnym lusterku.

 

 

Mnie 2 dni uruchamiali klimatyzacje a to dlatego że nie znali się na Clipie, nie wiedzieli jak ustawić opcje w Clipie aby sprężarka zadziała.

meganecoupe02, czy orientujesz się czy jest możliwość wyłączenia w ogóle funkcji klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że klimę można wyłączyć. Są 3 opcje do wyboru:

Zwykłe ogrzewanie bez klimy

Klima manualna

Klima automatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wywnioskowałem do tej pory z opisów, to za ogólne uruchamianie klimatyzacji (bez trybu auto) odpowiada termometr zewnętrzny znajdujący się w prawym lusterku.

Nieprawda, miałem trochę czasu i bawiłem się czujnikiem temperatury zewnętrznej dokładając do niego potencjometr. I wyszło mi, że załączenie klimatyzacji w trybie ręcznym nie zależy od temperatury wskazywanej przez termometr umieszczony w lusterku. Dla przykładu fotka z załączenia klimatyzacji w trybie ręcznym przy temperaturze -24 st. C. Mam w wyświetlaczu zamontowaną diodę niebieską sygnalizującą faktyczne załączenie sprężarki klimatyzacji tzn. podanie napięcia na sprzęgło sprężarki oraz woltomierz. "Eksperyment" przeprowadzałem przy faktycznej temperaturze zewnętrznej + 4 St. C.

post-4670-0-54539700-1461444297_thumb.jpg

Czynnikiem decydującym o załączeniu sprężarki oprócz życzenia użytkownika jest ciśnienie czynnika chłodzącego wynoszącego o ile dobrze pamiętam 2,7 bara zależnego od stopnia nabicia układu i faktycznej temperatury zewnętrznej a nie wskazywanej przez termometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że klimę można wyłączyć. Są 3 opcje do wyboru:

Zwykłe ogrzewanie bez klimy

Klima manualna

Klima automatyczna.

Miałem na myśli wyłączenie funkcji klimatyzacji przez ustawienia komputera (CLIP?), nie przez panel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli wyłączenie funkcji klimatyzacji przez ustawienia komputera (CLIP?), nie przez panel.

Wszystko się zgadza, ja pisałem o opcjach, jakie można ustawić clipem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety samochód jest w dalszym ciągu w serwisie, wczoraj miala zostać wymieniona cewka, a dzisiaj wykonane strojenie/kalibracja komputera. W międzyczasie samochód jeszcze został przekazany przez serwis do innego serwisu (elektryka), tam się okazało że moduł BSI był sprawny więc nie w nim problem, stary moduł wrócił na swoje miejsce. Podobno jeśli dzisiaj nie uda im się tego skończyć to mają zrezygnować...

Mam jednak wrażenie że nic z tego nie będzie, dlatego teraz pytanie- czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat który podjął by się naprawy tej elektryki w Warszawie lub okolicy (pomijając ASO)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat który podjął by się naprawy tej elektryki w Warszawie lub okolicy (pomijając ASO)?

W odpowiednim dziale na forum są polecane warsztaty i to z podziałem na województwa.

Zerknij tam. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Jest to mój pierwszy post, więc proszę o ewentualną wyrozumiałość. Nie napisałeś kolego localh0st czy klimatyzacja nie startuje Ci po zimie czy nie sprawdziłeś jej podczas zakupu. Tak jak zostało to już wspomniane wcześniej oraz z mojego własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że klimatyzacja w Megane II żyje własnym życiem. U mnie w Megane II PhII jest klima manulana, ale bywa tak że +15 stopniach na zewnątrz sprężarka nie startuje. Dzieje się tak z reguły jak z rana był przymrozek. Natomiast jak przymrozku w nocy nie było to potrafi się sprężarka przy +8 załączyć - cudownie nieprawdaż. Dodatkowo mimo nie załączania sprężarki wiatrak na chłodnicy się załącza - kolejny myk :bash: . Jak zrobi się naprawdę ciepło wtedy klima działa normalnie, natomiast zimą praktycznie w ogóle nie mogę jej wystartować. Jakby co wg instrukcji serwisowej na załączanie się sprężarki wpływ ma napięcie paska klinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!