Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci zmiana oleju -profilaktyka


diabel1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam renault clio 2004 rok, przebieg 187000, posiadam go od 3 lat. Poprzedni właściciel raczej średnio dbał o te auto, kupiłem z przebiegiem 141 000, od tamtej pory sporo w nim zrobiłem, całe zawieszenie (silnika i nadwozia), nowe tarcze itp. Auto jest w tej chwili doinwestowane i zadbane, bardzo je lubię :-). Z racji na przebieg wymieniłem pompę wtryskową na nową (1500zł), stara chodziła do samego końca, przy okazji zrobiłem płukanie zbiornika wymiana filtra paliwa.... Silnik ma 110km KM , poprzedni właściciel zalał go elfem 10w40, ja z racji tego też taki lałem tyle że motula. Teraz mam pytanie, czy mogę zaryzykować i spróbować go zalać 5w40??

Silnik nie ma żadnych wycieków (jedynie z turbo delikatnie leci) od wymiany do wymiany nic nie ubywa, (wymieniam co 10tys), wolałbym jednak jeździć na 5w40 ze względu na panewki np.

I tu się rodzi drugie pytanie-panewki :-) ,trochę o tym poczytałem i mam mieszane uczucia jedni piszą wymieniać profilaktycznie, inni że to nic nie daje ich wymiana bez szlifu wału, mam już spory przebieg jak na ten motor, tym autem dojeżdżam codziennie do pracy (60-70km dziennie), dlatego pytanie brzmi - warto chociaż obejrzeć w jaki są stanie panewki, czy zostawić to w spokoju??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :-) kolego jeżeli wiesz ze silnik jest w dobrej kondycji oleju nie ubywa itp. Możesz przejść śmiało na 5w40 w końcu zalecany olej do tych silników to pełny syntetyk, 10w40 nie jest olejem syntetycznym a pół syntetykiem bądź minerał z dodatkqmi oleju syntetycznego, w dodatku wraz z przebiegiem nie powinno się zmieniać oleju na gorszy jakościowo a wręcz przeciwnie na lepszy. Sam ostatnio wykonałem taki zabieg w swoim volvo (megane sprzedałem :-) i nie ma żadnych niepokojących objawów, są też oleje 10w60 które są pełnymi syntetykami, np. Shell lub Liqui Molly, co do panewek wg. Mnie nie ma sensu wymiana na nowe bo możliwe że wal jest już dostosowany (dotarty) do obecnych a wymiana ze szlifem mija się z celem. Bardziej bym zaryzykowal podmiane slupka np z jakiegoś Anglika z bardzo niskim przebiegiem (czytaj sprawdzonym i pewnym),

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , dziękuje za odpowiedz. Z olejem sprawa już dla mnie jasna i klapka w sumie zapadła, czy warto kupować olej z Allegro?? Czy lepiej przepłacać w takich sklepach jak intercars??

Niepokoi mnie tylko mnie jeszcze jedna sprawa, od czasu do czasu używam megan 2ph2 z podobną jednostką napędową tyle, że z 2008 roku i 101km KM, zaskakuje mnie różnica pracy mojego silnika i tej megan, w moim clio silnik jest dużo głośniejszy. Może być to spowodowane przebiegiem (u mnie jest 70tyś więcej), czy też tym że mam osprzęt delphi a nie siemensa?? Różnica jest duża w kulturze pracy między tymi silnikami i to nakłania mnie tym bardziej do sprawdzenia stanu panewek i wału korbowego. Co Wy na to??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy warto kupować olej z Allegro??Czy lepiej przepłacać w takich sklepach jak intercars??
ani tu ani tu. są inne sklepy sprzedające oryginalne produkty.

 

używam megan 2ph2 z podobną jednostką napędową tyle że z 2008 roku i 101km , zaskakuje mnie różnica pracy mojego silnika i tej megan, w moim clio silnik jest dużo głośniejszy .Może być to spowodowane przebiegiem( u mnie jest 70tyś więcej), czy też tym że mam osprzęt delphi a nie siemensa??
i jeden silnik i drugi jest na DELPHI.

spróbuj zalać olej 2T do ON i posłuchaj, jak dCi mruczy.

na początek zalej 200 ml czerwonego ORLENA na pełen bak ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane chodzi na pewno na układzie wtryskowym siemens-pompa w kształcie gwiazdy... Renault zaleca stosowanie dodatkowych olei do paliwa?? Co niby miało by to dać?? Do megane lane jest samo paliwo i chodzi dużo lepiej, ciekawy jestem czemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o olej to nigdy nie przechodzi się z 15w na 10w ani z 10w na 5w. Nie słuchaj żadnych rad takich jak napisał tomaszozog1990.

Pisze że powinno przechodzić się z oleju gorszego na lepszy czyli wg jego rozumowania z 15w na 10w potem na 5w kończąc na 0w.

tomaszozog1990 jak zatem wytłumaczysz fakt że nowe silniki zalewane są własnie olejami 0w lub 5w a potem wraz z coraz większym przebiegiem przechodzi się na "wyższe W" aby dojśc do 15W a potem co znowu coraz niżej? BREDNIE. NIgdy ale to nigdy nie wlewa się lepszego oleju niż olej jakim silnik został zalany wcześniej.

Chodzi o to że jak był lany 10w40 a wlejesz 5w to ten 5w może wypłukać Ci nagar z tłoków i zatrzesz silnik. Widziałem taka akcję na własne oczy. Jak nie wierzysz albo nie chcesz wierzyć zadzwoń do serwisu oni chętnie przez telefon pomogą.

Pozdrawiam

Edytowane przez Grzechuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, co do oleju to znam zasade która opisujesz, jednak z racji iż wiadomo jakim silnikiem jest dci nie powinien on chodzić na 10w40...

Rozmawiałem z mechaniorem, stwierdził że nie podejmie się wymiany panewek bez kapitalnego remontu, moim zdaniem słuszne podejście.Mam zamiar wlać 5w40 i zmierzyć cisnienie oleju , to da odpowiedz w jakim stanie są panewki, zużyte wiążą się z niskim ciśnieniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!