Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tarcze hamulcowe tył - ATE, SNR, SKF, TRW czy "oryginalne"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Muszę wymienić tarcze tylne. Mechanicy zaśpiewali sobie 900 zł i nie wiadomo, co mi wstawią (podobno dobre...). Przewertowałem forum i doszedłem do wniosku, że najlepiej jest kupić tarcze z tych firm: ATE, SNR, SKF, TRW. Wolę więc jednak sam kupić dobre i zanieść do warsztatu.

Moja Meganka II po liftingu 2006 to 1.5dci (63 KW) - 80 kkm - pierwsza wymiana (obcierają już, źe słychać dziwny chrobot, a w przeglądzie sugerowali wymianę lub przetoczenie). Proszę o pomoc w wyborze. Ceny w jednym sklepie internetowym:

  1. Tarcza hamulcowa ATE 24.0108-0114.2 - 259 zł
  2. Tarcza hamulcowa SKF VKBD 1015 - 256 zł
  3. Tarcza hamulcowa SNR KF155.77U - 238 zł
  4. Tarcza hamulcowa TRW DF4274BS - 330 zł

(wszystkie z łożyskiem)

  1. Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-2845.2 - 117 zł
  2. Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-7137.2 - 134 zł
  3. Klocki hamulcowe - komplet TRW GDB1330DTE - 128 zł

Czy może każdy komplet jest OK i można brać najtańszy SNR?

Na pewnym serwisie znalazłem taki zestaw za 430 zł:

"NOWE, ORYGINALNE tarcze hamulcowe (2 sztuki), tylne, kompletne z piastą, łożyskiem i pierścieniem ABS (magnetyczny ASB) plus komplet klocków hamulcowych (4 sztuki) niemieckiej firmy TRW"

Warto ryzykować taki zakup? (bo co niby ma oznaczać ORYGINALNE?) Ktoś kupował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam tarcze ATE, bo nie rdzewieją tak mocno jak inne.

SNR są wkładane na pierwszy montaż, to jest to samo co oryginał.

Prawie wszystkie tarcze będą miały łożyska SNR (z wyjątkiem SKF, dają swoje łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe Mikody na tyle plus klocki firmy Remsa. Kupiłem tu http://www.sklepmartec.pl/ i dałem za to 365zł z przesyłką. Z przodu jeżdżę na zestawie Boscha (około 58 tys.km na tym zrobiłem i jeszcze parę tysięcy wytrzyma).

Edytowane przez Rosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mikody (nacinane) do dwóch samochodów na przód. Przejechałem na nich już ok. 60.000km na jednym(i cały czas widać nacięcia na tarczach, więc mocno się nie zjechały) i 20.000km na drugim i nie widzę żadnej różnicy. Z tylnymi jak chciałem kupić był problem z pierścieniem ABS, może teraz jest lepsza dostępność z pierścieniami lub samych pierścieni.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc, że najlepiej ATE, ale spokojnie mogę inne z wyżej wymienionych.

W sklepie, o którym pisze Rosol znalazłem tylko: komplet (2 szt) tarcz hamulcowych ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem magnetycznym ABS

wysokiej jakości zamiennik polskiej produkcji + 4 klocki STEINHOF SM359.2-N - całość za 389 zł. Trochę obawiam się "wysokiej jakości zamiennika polskiej produkcji"... Różnica całości w cenie to w sumie około 250 zł... Tylko czy warto brać te "polskie zamienniki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać na znanym portalu aukcyjnym w ofertach firm sprzedających części do aut francuskich. Można kupić oryginalne tarcze (kompletne z łożyskami i pierścieniami ABS). Koszt zestawu tarcze + klocki (np. TRW) od 400 zł - przykładowy zestaw tutaj. Ja kupiłem taki zestaw (u innego sprzedawcy), użytkuję od roku (ok. 10 tyś km) i jest OK. Tarcze były zapakowane w pudełko "serwisowe" Renault i wizualnie wyglądały tak te, które zdjąłem z auta ("wytłoczone" logo Renault i informacje o minimalnej grubości). Uwaga - te oryginalne tarcze nie zawierają w komplecie dekielków i nakrętek piasty (dekielki spokojnie da się odzyskać ze starych, nakrętki zgodnie z zaleceniami powinno się wymienić - warto dokupić).

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie, o którym pisze Rosol znalazłem tylko: komplet (2 szt) tarcz hamulcowych ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem magnetycznym ABS

wysokiej jakości zamiennik polskiej produkcji + 4 klocki STEINHOF SM359.2-N - całość za 389 zł. Trochę obawiam się "wysokiej jakości zamiennika polskiej produkcji"... Różnica całości w cenie to w sumie około 250 zł... Tylko czy warto brać te "polskie zamienniki"?

Ja na razie niczego złego nie zauważyłem. Nie mają takiego zestawu wystawionego. Wystarczy się z nimi skontaktować i zrobią zestaw jaki chcesz. Przy tarczach były dekielki i nakrętki jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, czy do hatchbacka na tył, mogę zamontować większe tarcze z kombi/scenica (bodaj 270mm?). Wiecie może czy cały zacisk jest inny czy może wystarczy zmienić jarzma ?(przód przy upgrade do 300mm wymaga tylko jarzm), a może jest jakiś inny sposób mocowania i nie da rady tego zrobić? Pytam bo przy wymianie całości różnica w cenie nie będzie już duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!