Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tarcze hamulcowe tył - ATE, SNR, SKF, TRW czy "oryginalne"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Muszę wymienić tarcze tylne. Mechanicy zaśpiewali sobie 900 zł i nie wiadomo, co mi wstawią (podobno dobre...). Przewertowałem forum i doszedłem do wniosku, że najlepiej jest kupić tarcze z tych firm: ATE, SNR, SKF, TRW. Wolę więc jednak sam kupić dobre i zanieść do warsztatu.

Moja Meganka II po liftingu 2006 to 1.5dci (63 KW) - 80 kkm - pierwsza wymiana (obcierają już, źe słychać dziwny chrobot, a w przeglądzie sugerowali wymianę lub przetoczenie). Proszę o pomoc w wyborze. Ceny w jednym sklepie internetowym:

  1. Tarcza hamulcowa ATE 24.0108-0114.2 - 259 zł
  2. Tarcza hamulcowa SKF VKBD 1015 - 256 zł
  3. Tarcza hamulcowa SNR KF155.77U - 238 zł
  4. Tarcza hamulcowa TRW DF4274BS - 330 zł

(wszystkie z łożyskiem)

  1. Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-2845.2 - 117 zł
  2. Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-7137.2 - 134 zł
  3. Klocki hamulcowe - komplet TRW GDB1330DTE - 128 zł

Czy może każdy komplet jest OK i można brać najtańszy SNR?

Na pewnym serwisie znalazłem taki zestaw za 430 zł:

"NOWE, ORYGINALNE tarcze hamulcowe (2 sztuki), tylne, kompletne z piastą, łożyskiem i pierścieniem ABS (magnetyczny ASB) plus komplet klocków hamulcowych (4 sztuki) niemieckiej firmy TRW"

Warto ryzykować taki zakup? (bo co niby ma oznaczać ORYGINALNE?) Ktoś kupował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam tarcze ATE, bo nie rdzewieją tak mocno jak inne.

SNR są wkładane na pierwszy montaż, to jest to samo co oryginał.

Prawie wszystkie tarcze będą miały łożyska SNR (z wyjątkiem SKF, dają swoje łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe Mikody na tyle plus klocki firmy Remsa. Kupiłem tu http://www.sklepmartec.pl/ i dałem za to 365zł z przesyłką. Z przodu jeżdżę na zestawie Boscha (około 58 tys.km na tym zrobiłem i jeszcze parę tysięcy wytrzyma).

Edytowane przez Rosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mikody (nacinane) do dwóch samochodów na przód. Przejechałem na nich już ok. 60.000km na jednym(i cały czas widać nacięcia na tarczach, więc mocno się nie zjechały) i 20.000km na drugim i nie widzę żadnej różnicy. Z tylnymi jak chciałem kupić był problem z pierścieniem ABS, może teraz jest lepsza dostępność z pierścieniami lub samych pierścieni.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc, że najlepiej ATE, ale spokojnie mogę inne z wyżej wymienionych.

W sklepie, o którym pisze Rosol znalazłem tylko: komplet (2 szt) tarcz hamulcowych ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem magnetycznym ABS

wysokiej jakości zamiennik polskiej produkcji + 4 klocki STEINHOF SM359.2-N - całość za 389 zł. Trochę obawiam się "wysokiej jakości zamiennika polskiej produkcji"... Różnica całości w cenie to w sumie około 250 zł... Tylko czy warto brać te "polskie zamienniki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać na znanym portalu aukcyjnym w ofertach firm sprzedających części do aut francuskich. Można kupić oryginalne tarcze (kompletne z łożyskami i pierścieniami ABS). Koszt zestawu tarcze + klocki (np. TRW) od 400 zł - przykładowy zestaw tutaj. Ja kupiłem taki zestaw (u innego sprzedawcy), użytkuję od roku (ok. 10 tyś km) i jest OK. Tarcze były zapakowane w pudełko "serwisowe" Renault i wizualnie wyglądały tak te, które zdjąłem z auta ("wytłoczone" logo Renault i informacje o minimalnej grubości). Uwaga - te oryginalne tarcze nie zawierają w komplecie dekielków i nakrętek piasty (dekielki spokojnie da się odzyskać ze starych, nakrętki zgodnie z zaleceniami powinno się wymienić - warto dokupić).

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie, o którym pisze Rosol znalazłem tylko: komplet (2 szt) tarcz hamulcowych ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem magnetycznym ABS

wysokiej jakości zamiennik polskiej produkcji + 4 klocki STEINHOF SM359.2-N - całość za 389 zł. Trochę obawiam się "wysokiej jakości zamiennika polskiej produkcji"... Różnica całości w cenie to w sumie około 250 zł... Tylko czy warto brać te "polskie zamienniki"?

Ja na razie niczego złego nie zauważyłem. Nie mają takiego zestawu wystawionego. Wystarczy się z nimi skontaktować i zrobią zestaw jaki chcesz. Przy tarczach były dekielki i nakrętki jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, czy do hatchbacka na tył, mogę zamontować większe tarcze z kombi/scenica (bodaj 270mm?). Wiecie może czy cały zacisk jest inny czy może wystarczy zmienić jarzma ?(przód przy upgrade do 300mm wymaga tylko jarzm), a może jest jakiś inny sposób mocowania i nie da rady tego zrobić? Pytam bo przy wymianie całości różnica w cenie nie będzie już duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!