Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kunstPS

Megane III phI zamiana tarcz hamulcowych przód z 280 na 296 większe tarcze

Recommended Posts

Witam,

Do megane III występują tarczę hamulcowe w zależności od silnika:

 

RENAULT 402060010R

 

Strona pasowania: oś przednia

Średnica [mm]: 280

Grubość tarczy [mm]: 24,0

Minimalna grubość [mm]: 21,8

Typ tarczy: wentylowana

Obróbka materiału: wysoko nawęglany

Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą

Ilość otworów: 5

Średnica otworu [mm]: 114,3

Wysokość [mm]: 44

Średnica otworu centrujacego [mm]: 68

Średnica wewnetrzna [mm]: 140

otwór o sr [mm]: 15,8

 

RENAULT 402066813R

 

Strona pasowania: oś przednia

Średnica [mm]: 296

Grubość tarczy [mm]: 26

Minimalna grubość [mm]: 23,4

Typ tarczy: wentylowana wewnętrznie

Średnica piasty kola [mm]: 68

Ilość otworów: 5

 

W moim megane przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków, założone są 280 które chciałbym wymienić na 296. W związku z tym pytanie; czy ktoś dokonał takiej modyfikacji?? Jakie podzespoły trzeba wymienić żeby zamontować większe tarczę?? (zaciski, zwrotnicę, jarzma) Czy nie będzie problemu z ABS-em?? Czy pompa będzie ok??

 

Znalazłem podobny temat z megane I oraz

http://megane.com.pl/topic/61377-wieksze-hamulce-na-przod/page__p__422876__hl__wi%C4%99ksze+hamulce__fromsearch__1#entry422876

ale nie ma nic na temat megane III.

 

Czekam na podpowiedzi.

Edytowano przez kunstPS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno są inne zaciski hamulcowe, na tarcze 296 mm nie wejdą felgi 15".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to żeby założyć na przód np. tarcze i zaciski z Megane RS trzeba dorabiać jakiś adapter. Na allegro był kiedyś koleś, który sprzedawał takie zestawy (tarcze, zaciski, adaptery). Cena chyba oscylowała w okolicach 3500 zł. Z jego informacji wynikało, że pompa zostaje standardowa.

Nie wiem jak sytuacja wygląda z hamulcami z GT.

Edytowano przez fourier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Do tarcz 296 raczej 15" nie wejdzie ale ja nie mam z tym problemu.

Wole większe koło :D.

Tarcze 296 występują w modelach:

RENAULT MEGANE III coupe (DZ0/1_)

2.0 TCe (DZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

2.0 dCi (DZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

2.0 dCi (DZ0G) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 150.00 KM/110.00 kW; Silnik: M9R 615

 

RENAULT MEGANE III hatchback (BZ0_)

2.0 TCe (BZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

2.0 dCi (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

 

RENAULT MEGANE III kombi (KZ0/1)

1.9 dCi (KZ0N) (2009.05 - ???); 1870.00 ccm - 131.00 KM/96.00 kW; Silnik: F9Q 870; F9Q 872

2.0 dCi (KZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

2.0 TCe (KZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

Czy ktoś posiadający w/w modele może mi podać numery fabryczne:

1. Zwrotnicy

2. Zacisku

3. Pompy hamulcowej

Numery fabryczne pomogą mi porównać to co jest w modelach i będę wiedział co przygotować do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

karllo dzięki za odpowiedz. Bardzo przydatna stronka.

 

Dzięki tej stronie narodziło się kolejne pytanie:

Jakie wymiary ma jarzmo 410150001r?? od 2.0 dci

Czy będzie pasowało do zwrotnicy 400147163r lub 400154705r?? od 1.6 16v 110KM

Czy ktoś ma wymiary w/w części??

Najłatwiej będzie zostawić zwrotnicę przymocować jarzmo, zacisk, tarczę, klocki od 2.0 dci i po zabiegu. :)

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zmieniałem tarcze z 280mm na 324mm i jedyne co musiałem to zmienić zacisk i jarzmo. Kupowałem w ciemno i się udało więc myślę że u Ciebie będzie tak samo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest duża różnica w skuteczności hamowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Duuuuuża

 

Zwłaszcza na autostradzie czuć ;)

Edytowano przez bert32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki orientacyjny koszt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za jarzma z zaciskami dałem 80zł z wysyłką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po długiej przerwie oraz przechowywaniu zacisków w garażu udało mi się przełożyć wszystko.

Jarzma, zaciski i tarczę z megane 2.0 dci pasują bez problemu przy felgach 16". Zostaje jeszcze delikatny luz do przyklejenia ciężarków.

Hamulce stały się dużo delikatniejsze, szybciej reagują na nacisk.

Jeśli komuś kończą się tarcze 280 to polecam wymienić 296. Koszty w stosunku do efektu zadowalające. Istnieje też możliwość wyboru producenta tarcz i klocków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to zaciski z jarzmami do 296 ciągle u mnie leżakują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie - pytanie dosyć ekstremalne - czy ktoś zakładał (lub wie czy to w ogóle podejdzie) do meganki 3 hamulce z laguny III 3.0dci/3.5V6?

Tarcze są ogromne w porównaniu z tym co mamy standardowo (przód 320 mm, tył 300 mm).

Rozstaw śrub w kołach 5x114,3 (więc jeden problem odpada).

Tylne tarcze podobnie jak w megankach są z łożyskami ale czy podejdą na piastę?.

Ceny tarcz nie są zbyt niskie ale i tak są bardziej atrakcyjne od tych pod zaciski brembo z M3 RS.

 

Pogrzebałem po forach i podpytałem kilka osób. Do meganek na przód wchodza tarcze 280 (standardowa), 296 (GT, Laguna3, Grand Scenic i niektóre wersje Scenica) i 320 mm (Laguna GT). Na tarczę 320 mm trzeba mieć niestety felgi 17". Pod każdy rozmiar tarczy są inne jarzma z czego przy 296 i 320 jest ten sam rozstaw jarzmo-zacisk więc zaciski 296-320 są wymienne dla poszczególnych jarzm. Zaciski 320 z Laguny GT mają tłoczek 60 mm zamiast 57. Jeszcze nie wiem jak ma się sprawa z tyłem.

Procentowe zmiany pół powierzchni:

- 280 -> 296 - 10,5%

- 296 -> 320 - 7,5%

- 280 -> 320 - 23,4%

Tłoczek 57 -> 60 - 9,73%

 

Zmiany promienia tarczy wyrażone w procentach:

- 280 -> 296 - 5,4%

- 296 -> 320 - 7,5%

- 280 -> 320 - 12,5%

Tłoczek 57 -> 60 - 5%

 

Laguna GT 320 60mm

zaciski

410010004R prawy

410110004R lewy

410150002R jarzmo

 

laguna 296 57mm

zaciski

410110001R

410010001R

410150001R jarzmo

 

Megane GT 296 57

zciski

410110001R

410010001R

410150001R jarzmo

 

Megane 280 57

zciski

410111495R

410018218R

465013096R jarzmo

Edytowano przez fourier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

czy ktoś może wstawiał większe tarcze na tył niż standard (średnica 260mm)?

 

W Lagunie są 300mm

W NISSAN JUKE są  291,5mm i jest kolosalna różnica

W Megane III RS 290mm

I wydaje się że RS ma te same mocowanie jarzma do belki co standardowa Megi III

Edytowano przez Snozer
zmiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kiedyś szukałem to te z Laguny powinny pasować ale... nie daje 100% gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Temat troche odgrzewany :)

Czy ktoś próbował wstawić do Megane III tarcze i zaciski tylne od Laguny III ?

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przy wymianie tarcz na większe w Megane III trzeba przerzucić je wraz z trzpieniem (piasta tył) gdyż jest większe łożysko. W lagunie są tarcze 300mm. Nie wiem jak jest z zaciskami czy pasują wraz z jarzmami od Megane III czy trzeba komplet wymieniać od Laguny. W Megane IV jest ten sam zacisk co w Megane III tarcza 290mm lecz piasta już inna. Piasta Megane IV wydaje się mieć inny system montażu.

 

Więc jak ktoś nie spróbuje to nie będzie wiadomo. Poniżej rysunki tarcz Laguna III i Megane III od Megane IV nie mam.

Megame III

Megane III.jpg

Laguna III

Laguna III.jpg

A poniżej piasty z tarczami tył

Megane III

Megane III piasta tył.jpg

Laguna III

Laguna III piasta tył.jpg

Megane IV

Piasta Megane IVa.jpg

 

Piasta Megane IVb.jpg

Edytowano przez Snozer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do podobnych wniosków.

 

Po przeanalizowaniu zdjęć na znanym portalu akucyjnym doszedłem do:

- zaciski i jażma na pewno od Laguny III

- mocowanie jażma do 'piasty' z Laguny III może i ma podobny rozstaw śrub, ale jest na wiekszym promieniu, więc

- 'piastę' z czopem też na pewno trzeba przełożyć

- zaciski od LIII maja nieco inne podejście pod przewod hamulcowy, trzeba zastosować krótka 'przedlużkę'

 

Za to są kolejne pytania:

- czy mocowanie 'piasty' do belki będzie pasować (rozstaw śrub - w MIII jest to 60mm x 60mm, otwór 45mm)

- czy śruby mocowania mają ten sam gwint

- czy starczy linki hamulcowej, bo jest ona w innym miejscu

- serwisówka podaje, że śruby mocowania 'piasty' do belki należy dać nowe - czy faktycznie?

 

Dorwałem całą oś tylną od Laguny III, w tym 'piastę', jażma i zaciski - wiec niedługo będzie wiadomo więcej :)

 

-----

 

Wczoraj dotarły elementy z Laguny III, nowe dane:

- mocowanie 'piasty' do belki ma ten sam rozstaw (60x60/45)

- śruby mocowania w Lagunie III to M12x1,5, nasadka TORX E14

 

Śruba od MIII jest na nasadkę TORX E18. Sugeruje to śrubę o większym gwincie,

prawdopodobnie M14. Jeśli tak jest faktycznie to jak to rozwiązać (?) :

- wstawić jak jest, śruby M12 w większy otwór w belce

- rozwiercić i przegwintować piastę od LIII na większe śruby

Edytowano przez bizongod

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mogę tylko napisać bo sprawdzałem że zaciski tył z megane IV są takie same jak w megane III więc może lepiej przerzucić zestaw z megan IV.

Ok w Megane IV też jest tarcza jak w Megane III 260mm.

Natomiast w Scenic III masz tarcze 274mm ale czop(piasta jest 30mm). Nie wiem jak śruby od piasty

1176084052_ScenicIV.thumb.jpg.3a3f5665f516eed26fe012bcdc58bda8.jpg1896612247_Scenica.thumb.jpg.b9f195a75ff86a2eb43a9a5e32152521.jpg1829518410_Scenicb.thumb.jpg.4703472b72cfe080ec08c73c28805c54.jpg

Edytowano przez Snozer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info!

Tak jak patrzę, to trochę ciężko z dostępnością części do Megane IV.

Puki co chyba zostanę przy komplecie tył/przód od Laguny 3 łącznie z czopem, bo to już

mam na warsztacie :)

Aktualnie czyszczę to co udało mi się dorwać.

Natomiast przy czopie jest blacha od czujnika ABS. Chciałbym zdemontować ta część z

czopa, żeby dokładnie wszystko wyczyścić.

Czy ktoś wie jak zdjąć blachę od ABS, żeby nic nie uszkodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakieś nowe wieści apropo hamulców na tył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

IMG_20190202_180211.thumb.jpg.680475ba71a115a6eaf17356a281c80a.jpgIMG_20190201_220403.thumb.jpg.367e6ab898d886a6e57f374d759f13f8.jpgIMG_20190201_220036.thumb.jpg.b2767e53fd9b75a68b208f9e742288cf.jpgIMG_20190201_204254.thumb.jpg.5c4d55d534643cef41789dd58ef2af01.jpgIMG_20190201_185553.thumb.jpg.19081ffbc2ee9d294f27eef88faa1258.jpgIMG_20190201_090827.thumb.jpg.d3e71249adc22a204aaa048be248876a.jpgIMG_20190201_090811.thumb.jpg.ba851090f2d3e51650ebc2a04a0dc8bb.jpgIMG_20190131_034444.thumb.jpg.f7a99c8eeb6382b3a318cf745dec74fa.jpgIMG_20190130_201038.thumb.jpg.5bed6ee991a502adac909a728bf9b96c.jpgIMG_20190130_201032.thumb.jpg.c732380809bdc179c63c8c96eb38b080.jpg

 

Konwersja się udała, i nawet pacjent przeżył :)

 

Do zmiany tarcz tylnych trzeba mieć zaciski, jarzma i czopy z Laguny III.

Na przód wystarczą same zaciski i jarzma z LIII.

 

A sam efekt zmian - hamowanie jest dużo bardziej miękkie, stopniowe, ale

jak wciśniesz mocniej to staje dęba.

 

Ponad to konstrukcja tylnych zacisków jest w/g mnie bardziej niezawodna.

Stare klocki musiałem dość ostro wybijać z nich młotkiem, w tych z LIII nie

widzę aż takiego zagrożenia zablokowania klocków.

 

Koszt zacisków x4, jarzm x4 i czopów x2 wyszedł około 150zł :)

Doszły jeszcze reperaturki, farba 2K i duuużo pracy przy czyszczeniu

zacisków ze starych złogów.

 

Edytowano przez bizongod

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Od jakiej wersji Laguny III jest ten zestaw?Jakie średnice mają te tarcze?

Czy zestaw z Laguny III będzie pasował do Megane III PHIII Grandtour 1.6 16V 110 KM?

Megane III dCi ma chyba standardowo większe tarcze niż Megane III 1.6 16v?

Edytowano przez Piotr..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...