Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DF057 - układ sondy lambda za katalizatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

macie pomysł od czego zacząć sprawdzanie/wymianę prze błędzie.

DF057 - układ sondy lambda za katalizatorem, przerwa lub zwarcie w obwodzie.

Dodam, że od czasu do czasu "dusi" megankę, coś jakby zatkały tłumik, mimo że niedawno założyłem nowy.

Będę wdzięczny za każdą pomoc :)

1.4 16 2000 classic ben + lpg

 

Dodano: 19 cze 2016 - 14:28

podbijam, jakieś pomysły, każdy będzie pomocny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ sondy lambda za katalizatorem

Tak z ciekawości i dla uściślenia zapytam, którą sondę masz na myśli - sondę regulacyjną (między silnikiem a katalizatorem), czy diagnostyczną (między katalizatorem a tłumikiem - wydechem). Ja, przez takie określenie mam na myśli sondę diagnostyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile sond masz. Ja mam tylko jedną, tą sterującą (między silnikiem a katalizatorem) i wg mnie zgodnie z logiką jest to sonda przed katalizatorem, a w książce "Ranault Megane 1999-2002" piszą, że jest to sonda za katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra rozwiązałem problem z duszeniem się mojej meganki.

Pokrótce opiszę co i jak zrobiłem może komuś się przyda, ponieważ informację które ja znalazłem były niejasne (jak dla mnie).

Razem z duszeniem występowało drganie drążka i falowanie obrotów.

1. Wymieniłem oringi na przepustnicy i ją wyczyściłem.

- falowanie ustało

2. Sprawdziłem czy cewki są dobre.

- po odkręceniu śrub i nałożeniu na świece, szybko je zdejmujemy ze świec.

Słyszymy czy silnik chodzi inaczej, jeżeli nie ma zmian - cewka jest padnięta.

(w internecie jest fajny filmik jak sprawdzić cewki).

3. Sprawdziłem przy okazji świece i je wymieniłem.

4. Błąd który mi się pokazał odnosił się do sondy lambda. Nie mogłem dojść czy są tutaj dwie sondy czy jedna.

Po wizycie na kanale nie znalazłem tej ze katalizatorem.

Wyjąłem filtr powietrza i pod przepustnicą jest sonda lambda (4 żyłowa, biały, biały, czarny, siwy).

thumb_hosting_zdjec_1467718910__sonda_lambda_megane_1.jpg

Przy okazji sprawdziłem wtyczkę i okazało się, że wypadł siwy kabelek.

Wyjąłem pin i przylutowałem.

thumb_hosting_zdjec_1467718967__sonda_lambda_megane_3.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1467718937__sonda_lambda_megane_2.jpg

Przy okazji chciałem obejrzeć sondę ale za chiny nie mogłem jej odkręcić.

Mimo, że posiadam sporo kluczy i narzędzi to tam jest mało miejsca, nawet nasadki które posiadałem były za grube.

Pytanie: Jaki to klucz? Podejrzewam, że nasadowy z otworem na kabel (roz. 24?)

Zaczęło się robić zimno więc poskładałem wszystko do kupy i samochód chodzi jak marzenie :)

Polecam zacząć przy podobnych usterkach od sprawdzenia bezpieczników, kabli, wtyczek, łączeń, a dopiero później zabierać się za wymiany :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 10

Regulamin odnośnie dodawania zdjęć. -Prezes

Edytowane przez nabywca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!