Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem 1.5 DCI 110 km


Jachomilio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zdecydowałem się złożyć temat licząc, że znajdę wśród Was jakąś pomoc.

Historia zakupu i naprawy megane III coupe 1,5 dci 110 km z 2010 r. to dłuższa i mrożąca krew w żyłach historia więc ją pominę. Auto z przebiegiem 64 tys km na. Stan na dzień dzisiejszy: wymieniony wszystkie wtryskiwacze na orginalne z ASO, wymieniony olej i filtry, przeczyszczony układ paliwowy, sprawdzone zawieszenie elementy amortyzacyjne (poduszki itp), na clipie 0 błędów, parametry w normie. A teraz co się dzieje z kupą: kultura pracy silnika jest wyraźnie mniejsza, podnosząc obroty na biegu jałowym, w zakresie obrotów od 1200 do 2200 auto dostaje lekkich drgawek, silnik pracuje coś jakby pod obciązniem. Powyżej 2200 obrotów jakby wszystko jest okej. Przenosi się to wszystko na jazdę, która jest mało komfortowa do tych 2200 obrotów, silnik stracił na elasatyczności. Moc raczej okej, nie dymi, nie bierze oleju, spalanie w normie, żadne kontrolki nie świecą.

Jedyny mój trop teraz, że coś w silników mogło się popsuć. Jezeli ktoś miał podobny przypadek to będę wdzięczny za wszelką sugestię i wskazówkę bo to auto wprowadza mnie w chorobę psychiczną. Rady mechaników w stylu: trzeba jeździć, ten typ może tak mieć itp jakoś do mnie nie przemawiają. Nie po to wpakowałem grube tysiące na wymianę wtrysków żeby jeździć na wpół sprawnym autem, gdzie 14-letniym clio jeździ mi się bardziej komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jest w Kraku szpec od renówek - szukaj go na forach po nicku "uio". Facet się zna i robi dobrze, za umiarkowaną cenę.

2) Wtryski masz nowe czy po regeneracji? Słyszałem, że SIEMENSÓW się nie regeneruje (nie wiem czy to prawda)

3) Spróbuj wlać oleju 2T (RAVENOL, MANNOL) do ON i pojeździj trochę. Dawka 250 - 300 ml na cały bak ON. Nie zaszkodzi ani silnikowi ani FAP, a tylko może pomóc wtryskiwaczom i całemu układowi paliwowemu.

4) Olej do tego silnika ELF 5W/30 RN0720

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są nowe, orginalne. Olej zalany to LIQUI MOLY 5W30 TOP TEC 4400. O dolewaniu oleju 2T do paliwa czytałem dużo pochlebnych opinii ale nie brak i sceptyków. Nawet kupiłem Liqui moly 1052 ale nie odważyłem się go jeszcze użyć. Przemyślę to.

Jakby ktoś miał kontakt do użytkownika Uio to poproszę. Szukam przez przeglądarkę ale nie mogę go namierzyć. Generalnie auto było robione w warsztacie, który specjalizuje się w renówkach i raczej znają się na tym co robią. Na koniec pojechało do ASO na diagnostykę i wgranie oprogramowania ale nic nie wykryli. Mechanik powiedział, że jeśli objawy nie przejdą to pozostaje zdjąć głowicę i zobaczenia czy coś w silniku "nie halo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być LIQUY 1052 - też zalewałem do tego silnika.

Olej silnikowy powienieneś stosować zgodnie z zaleceniami - do renówkowych silników z FAP z normą RN0720.

 

Wpisz w przeglądarkę "forum scenic uio" i znajdziesz go.

Pewnie się trzeba zalogować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze na stół probierczy. Miałem wymieniany jeden wtryskiwacz na nowy. Niestety ten "nowy" ze sklepu okazał się niesprawny. Ponoć mógł być nie właściwie przechowywany. Podkreślam, że miałem identyczne objawy. Niech przy tobie wsadzą nowy komplet, zakodują a ty testuj...

 

Co było powodem wymiany wtryskiwaczy?

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie załamałeś z tymi wtryskami. A to dlaczego (tak pokrótce):

Tydzień po kupnie auta, we wrześniu ubiegłego roku, zapaliła się w trasie kontrolka i komputer wyswietlil komunikat o możliwości uskodzenia silnika itp.

Silnik pracował na trzech cylindrach. Diagnoza - uszkodzony wtrysk, wymieniony na zamiennik.

Po tygodniu to samo, diagnoza - wtrysk popracowal tydzień i umarł.

Wymieniony w ramach gwarancji ale za jakiś czas ta sama historia.

Diagnoza - Znowu padł wymieniony wtrysk (juz drugi raz) ale tym razem pociągnął on do grobu jeszcze jeden.

Tym razem dostawca nie uznał reklamacji. Zakupione dwa wtryski u innego dostawcy (tym razem przez sklep).

Po założeniu chwilkę pojeździł dobrze, ale zaczęły sie objawy jak w pierwszym poście.

Z drugie strony skończyly sie problemy z kontrolkami, komunikatami o możliwości uszkodzenia silnika, niepalenie na jeden cyliner.

Diagnoza Mechanika (bez sprawdzania na maszynie ale podobno stukały) - pozostałe dwa wtryski do wymiany.

Zakupione i z kompletem nowych wtrysków (wszystkie zamienniki) dalej te same objawy.

Wtryski wyciągnięte i zawiezione do Gładyska, diagnoza: uszkodzone wszystkie.

Pojechały na reklamację, po miesiącu wrocily te same z twierdzeniem dostawcy, że są sprawne.

Wywalony bak, przedmuchany układ paliwowy założone reklamowane wtryski i dalej to samo.

Wtryski pojechały do innego warsztatu na sprawdzenie.

Diagnoza - uszkodzone. Dostawca wymiguje się od uznania reklamacji stwierdzając, że sa sprawne a boschowskie maszyny przekłamują wyniki testów.

W końcu sklep uznał relamację ale z dostawcą dalej walczy o zwrot kasy.

Ja dopłaciłem 3k i zakupiłem orginalne wtryski, żeby tylko moc zacząć autem jeździć.

Objawy dalej nie ustapiły. Przez ostatnie 8 m-cy, auto 6 m-ce przestało w warsztacie, kupa nerwów, jakies 8-9 tys wpakowane w auto i dalej samochód nie jest w pełni sprawny.

Autem można jeździć, zero błedów, zero kontrolek ale jazda nim przypomina trochę jazde auta na 3 garach ale oczywiście nie w tej skali co jazda na trzech garach.

Do 2000 obrotów troche kuleje i poprostu "terkocze".

Z tego wszystkiego auto przejechało na 3 garach jakieś 300-400 km i zastanawiam się czy to silnikowi nie zaszkodziło.

Generalanie to brak mi już sił do tej kupy złomu.

Zauważyłem jeszcze jeden objaw: np po dodaniu gazu i zdjęciu nogi z pedała CZASAMI przez kilka sekund (od 2 do 10) słychac cykliczne stuki, które ustępują natychmiast po wciśniećiu hamulca lub sprzegła.

To samo czasami słychać tocząc się z górki na biegu bez gazu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie. Machanik miał wszystko posprawdzać, powiedział że rozrząd jest okej. Sam nie jestem takim asem aby to sprawdzić.

Na dniach oddam auto do innego mechanika i nadmienię aby na wałek spojrzał. Dzięki wszystkim za rady

Edytowane przez Jachomilio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze?

Jeżeli po pewnym czasie dochodzi do złego dawkowania, a później do uszkodzenia wtryskiwacza, to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

Może być uszkodzona wiązka elektryczna wtryskiwaczy, lub komputer, który po prostu je zabija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lat później...

Witam, czy rozwiązałeś może problem.  Mam to samo dwa komplety nowych wtryskiwaczy … korekta na pierwszym cylindrze (od skrzyni biegów ) 1.40-1.50 drugi cylinder 0.75 pozostałe dwa 0.96 i 0.85 . Podmieniając wtryski zawsze wychodzi tak samo lub podobnie . Auto zawsze ma wieksza korektę na pierwszym cylindrze . Po odpaleniu ogrzewania lusterek i tylnej szyby auto normuje prace silnika i korekta na pierwszym spada do 1.05-1.10 następny 1.0 i tak dalej … 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!