Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tutorial montaż nawigacji Media Nav z Dacii


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dla zainteresowanych mogę podać kosztorys montażu Media NAV w meg II.

 

Radio 300zł + 22zł przesyłka

Przejściówki z Iso na Renault, antena GPS, konektory, adapter do anteny, złączki do wpinania się w kable - 90zł już z przesyłką

Szpachlówka samochodowa - 10zł

Lakier podkładowy w sprayu - 17

Lakier samochodowy w sprayu z palety AUDI - 22zł 400ml

 

Miałem jedną przygodę, podczas montażu przez przypadek zrobiłem zwarcie na radiu i uszkodził mi się scalak na pozycji IC401. Niestety z braku sprzętu do lutowania układów scalonych wysłałem radio do zaprzyjaźnionego serwisu w Warszawie. Serwis Qest naprawdę robi dobrą robotę. Z dwoma wysyłkami wyniosło mnmie to około 150zł .

 

Podsumowując: całkowity koszt wyniósł 611zł.

Porównując do tego radia typu sony, pioneer 2DIN które zaczynają się od 800zł wychodzi i tak taniej. Gdyby nie moja niezdarność 150 zostałoby jeszcze w kieszeni.

 

Zdjęcia dziś albo jutro wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fabryczny w daszku? raczej niemożliwe niestety, radio jest znacznie nowsze niż tuner list/update list i wykorzystuje zupełnie inną transmisję - ma co prawda piny na magistralę CAN, ale służą do łączności z jakimś modułem Can Bus, odpowiedzialnym za wyświetlanie temperatury i trybu ECO - był fabrycznie montowany chyba w Capturze i Clio IV, w dacii go nie było, ale nikt tego nie rozgryzł póki co, zresztą po co, skoro nie jest on do niczego potrzebny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest źle :) , w pierwszej megance radio wystawało mi 4-5cm i dało się z tym żyć ;). Ciekawi mnie tylko czy to konsola blokuje te brakujące 1-2cm czy za radiem po prostu nie ma już miejsca, ale wydaje mi się że jest, bo media navi ma standardowe wymiary, może ktoś się odważy i wyrzeźbi coś w konsoli ;D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto przykładowe zdjęcia. zrobie jeszcze tak jak mam obecnie zamontowane bo obrót sprawy jest o 180stopni.

 

Ramka radia jest wspawana w konsole centralną. Jednak po montażu przekonałem się, że użycie szpachli uniwersalnej nie jest odpowiednie do plastiku. Podczas wkładania konsoli szpachla pękła w jednym miejscu i zrobił się odprysk.

post-93470-0-62486500-1475240739_thumb.jpg

post-93470-0-43446100-1475240749_thumb.jpg

Edytowane przez damian-lewy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja ta poprzeczka też blokuje, ale u siebie nie chciałem jej usuwać, bo nie mam pod ręką żadnej kieszeni radiowej a obawiałem się, że po jej usunięciu radio nie będzie się solidnie trzymać ;).

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czytam z zainteresowaniem ale dla laika to tak nic nie da. Mam problem, bo chciałbym takie Radymno zamontować w renault trafić z 2007 r ale od czego zacząć, które Radyjko zakupić i czy ktoś z kolegów może takim przeszczepem się zajmował.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko, prawie jak fabrycznie już wygląda :) jakby pobawić się szpachlówką do plastiku byłyby jeszcze lepsze efekty. Gdzie można dostać taką ramkę? posiadasz stalową pół kieszeń? czy radio jest stabilne mimo usunięcia poprzeczki?

 

wolfik - z tego co widzę w trafficu były tuner list/update list i jakaś półeczka, ale to zależało od wersji. Zakładając, że wejdzie standardowe radio 2DIN, będzie Ci potrzebne dokładnie to samo co w pierwszym poście. Media nav ma standardowe wymiary - jedynie rameczkę trzeba przyciąć ;) tę navi można na dobrą sprawę zamontować w każdym aucie ;) od fiata poprzez opla na grupie Vw kończąc ;). Jedyne co jest ważne, to żeby zmieściło się radio 2 Din, do scenica 2 np. nie wejdzie.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramkę można kupić np. na allegro, w której wyciąłem cały środek

http://allegro.pl/ramka-radiowa-renault-megane-ii-2din-czarna-i6552533059.html

, mam zamontowaną półkieszeń, wsadzoną odwrotnie, żeby móć ją przykręcić, którą przykręciłem w fabryczne otwory mocujące panel środkowy.Radio jest stabilne, teraz to ją nawet ciężko wyjąć :)

post-83089-0-62044100-1476303145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Czy jest jakaś możliwość podpięcia zmieniarki CD pod to radio? Teoretycznie można by kombinować z ukrytym fabrycznym radiem podpiętym pod auxa i do niego zmieniarka, ale to dużo zabawy i jednak trochę zajętego miejsca (które w CC odgrywa rolę). Ma ktoś wiedzę na temat czy da się podpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!