Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa pompa, wtryski, po czyszczeniu... i znów to samo?


corleone377

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zalecam dolewać żadnych dodatków czyszczących. Brud rozpuszczony idzie do pompy jak i wtrysków pomimo że jest filtr. Można natomiast dolewać Mixol - poprawia smarowanie. Co za problem dla mechanika zrobić test przelewowy wtrysków, jak i sprawdzić ciśnienie pompy wtryskowej? Skoro kupiłeś samochód z przebiegiem 220 tyś km (w co wątpię że to prawdziwy), proponuję gruntownie sprawdzić kondycję silnika. Do sprawdzenia układ wtryskowy, rozrząd do wymiany, sprawdzenie i przeczyszczenie EGR, filtry, olej itp. Jeśli dalej będą stuki to w ostateczności do sprawdzenia panewki jeśli wciąż brak pomysłów na diagnozę...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi meganka traciła nieco mocy dokładnie w momencie jak wyskakiwał mi błąd o wtryskach. Teraz mechanik mi mówi, że sam wtrysk jest dobry ale coś z jakimiś kablami wokół niego jest nie tak - nie wiem, nie znam się. Samochód mam dalej na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wpadłem tez na pomysł z wtryskami, bo chyba turbo by sie nie zregenerowalo po 2 dniach. Moze wtrysk sie jakis zawiesił, co wy na to ?

Nie ma co kombinować i wpadać na różne pomysły. Należy metodycznie podejść do problemu i rozwiązywać punkt po punkcie - jeżeli chcesz cieszyć się z posiadania auta na dłużej

Przy ponad 2000000 km przebiegu z reguły należy;

- regenerować wtryski, turbinę, wymienić rozrząd ( jeżeli wcześniej nie był zmieniony ) , sprawdzić stan panewek,

- po tych zabiegach, zalać silnik właściwym olejem , zmieniać go co 10000 do 12000 km przebiegu lub około raz w roku ,

- tankować paliwo na renomowanych stacjach + ewentualnie olej 2T ,

- z turbiną obchodzić się jak z jajkiem i będzie super

Silniki te znane są z długowieczności i pracują również w autach dostawczych z powodzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz. Wyjmuje wtryski i jadą do sprawdzenia

 

Dodano: 20 lip 2016 - 09:13

Panowie jest klopot. Wtryski i turbo sprawdzone. Wtryski ok, turbo bez luzow...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyscimy egr i ukl paliwowy, wymiana filtru paliwa i myslimy co dalej.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

 

Dodano: 22 lip 2016 - 16:46

Więc tak... EGR wyczyszczony, filtry olej wymienione (w tym paliwa). Układ paliwowy wyczyszczony. Odpalamy, chodzi, jeździ, aleee.... Dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu. Panowie, pasuje mi turbo do tego wszystkiego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując;przeczyszczono układ paliwowy,wymieniono filtr paliwa ,wtryski sprawdzone-są OK. Wymieniono filtr oleju ,przeczyszczono zawór EGR i cytuje;Odpalamy,chodzi,jeździ, aleee..Dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu.Jeżeli jest moc,to winowajcą głównym był zanieczyszczony zawór EGR. Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy.Takie objawy mogą mieć parę przyczyn; (silnik o przebiegu 220.000 km ,czy sprzedający coś wie na temat stanu turbiny )

- zużyte ; gładzie cylindrów , pierścienie tłokowe ,

- niesprawne uszczelniacze zaworów ,

- zużyta turbosprężarka

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przy takim przebiegu z 1.5dci to już raczej wypadałoby zgłosić się do Renault - może zrobią z niego eksponat lub wzorowy silnik a ty dostaniesz nówkę model. :mrgreen:

 

Moj poprzedni scenic II w dniu sprzedaży miał 265tys km, nigdy nie była robiona turbina, wtryski. Auto praktycznie nie dymiło. Dziś obecny właściciel ma ponad 300tys i brak problemów. Da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eliotek proponuję jeszcze raz przeczytać mój post i dokładnie przeanalizować cytowany kawałek postu, może zrozumiesz... <piwko>

To że tyle zrobiłeś bezawaryjnie tylko dobrze świadczy, obstawiam że dbałeś należycie o niego i stąd takowy wynik u ciebie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed opisaną usterką samochód nie dymił na niebiesko, wcale nie dymił w zasadzie. Obstawiam że to nie pierścienie ani uszczelniacze. Turbo idzie do sprawdzenia.

 

Dodano: 30 lip 2016 - 16:24

Turbo zrobione, auto jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 lip 2016 - 16:46

Więc tak... EGR wyczyszczony, filtry olej wymienione (w tym paliwa). Układ paliwowy wyczyszczony. Odpalamy, chodzi, jeździ, aleee.... Dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu. Panowie, pasuje mi turbo do tego wszystkiego.

.

 

Po chwili napisał ;Turbo idzie do sprawdzenia

 

W dniu 30.07.2016 r ,po około 8 dniach , corleone 377 napisał ;

Turbo zrobione, auto jeździ

 

Ponieważ jest to bardzo lakoniczne stwierdzenie, pozostały wątpliwości ;

Czy silnik dymi na niebiesko lub na inny kolor ???

Czy jesteś zadowolony z pracy silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!