Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niezgodność wyposażenia z ogłoszeniem


ol14

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem w katalogu Megane z 2012 roku. ESC występował w wersji Dynamique jako opcja. Tylko z silnikiem 1.5 DCi 110 KM EDC był montowany w standardzie. Myślę, że niekoniecznie diler chciał cię oszukać, po prostu sprzedawca nawet nie sprawdzając z góry założył, że auto ma ten system. Co do kupowania w komisie u handlarza - kiedyś trafiłem w ten sposób na Clio II - odpicowane do sprzedaży - miesiącami wychodziły coraz to nowe, ukryte wady. Już kilka dni po zakupie okazało się na dobry początek, że opony mają 14 lat (!), podczas gdy auto miało 8 :). Oglądałem bieżnik podczas zakupu, ale nie wpadłem, żeby sprawdzić daty... Nigdy więcej komisu, takie mam wnioski.

Edytowane przez vorph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od 1 listopada 2014 roku wszystkie nowo rejestrowane w krajach Unii Europejskiej samochody osobowe i lżejsze samochody użytkowe o masie całkowitej do 3,5 tony muszą być wyposażone w układ ESP zapobiegający poślizgom."

 

Także jest możliwe jak najbardziej, że możesz nie mieć bo zapewne była to dodatkowo płatna opcja, na którą poprzedni właściciel się nie zdecydował. Przy okazji jak nie masz ESP to nie masz też ASR, który nie raz już mi wspomógł ruszanie :)

 

Dodano: 20 lip 2016 - 11:26

Myślę, że niekoniecznie diler chciał cię oszukać, po prostu sprzedawca z góry założył, że auto ma ten system.

Myślę podobnie. Sam wiem po sobie jak oglądałem używane auta u dealerów to czasami chyba z automatu wrzucali listę wyposażenia. Najbardziej mi się podobało jak pisali, np. że samochód ma system anty napadowy a w rzeczywistości chodziło o zwykłe ryglowanie zamków po ruszeniu samochodem :)

 

Dla przykładu notka z pierwszego lepszego ogłoszenia wystawionego przez dealera:

„Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.”

 

Także to zamyka ewentualną drogę do reklamacji, zwrotów, zadośćuczynienia itp.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jeszcze dodam gwoli przestrogi, co potrafi olać diler i serwis. ESC chwilowo zeszło na plan dalszy, bo inny autoryzowany serwis wykrył mi wczoraj, że brak belki wzmacniającej pod zderzakiem. I to już jest grubsza sprawa, w ciągu paru dni mamy to ugodowo załatwić, postawiłem pewne warunki. Oby się obyło bez konieczności sądu, bo nie mam czasu. Samochód jest bezwypadkowy, kolejne sprawdzenie wypadło pozytywnie. Ale ten pseudo mechanik, co zdjął hak (który nie był w poprzednim dowodzie rej.) i nie założył belki to bandyta i tyle. Podobnie łachudra jakiś w serwisie przed sprzedażą "sprawdził" auto byle jak. Jak wspomniałem, sprawa w toku, tego nie puszczę płazem. W tym drugim serwisie renault, w którym to znaleźli, stwierdzili, że to jest znaczące osłabienie tyłu w przypadku jakiegoś uderzenia i bez tego nie wolno jeździć. Cóż tu więcej komentować. Gdyby nie mocne opady deszczu i gdyby mnie coś nie podkusiło zaglądać w koło zapasowe (sam nie wiem po co), pod którym zobaczyłem nagle trochę wody, to może tak byśmy całe lata jeździli bez belki, szkoda słów. Woda dostała się z powodu nie założenia zaślepek otworów na hak i tak to wyszło.

 

Dodano: 26 lip 2016 - 15:22

Rzuciłem tu ten temat, sprawy poszły dalej, a zatem podzielę się co i jak. Zakup 3-letniej meganki u dilera. Chodziło o brak ESC, a potem wyszedł brak belki pod zderzakiem, a także jeden drobiazg mniej istotny. Byłem u powiatowego rzecznika konsumentów, u innego dilera również i otrzymałem pewne wskazówki ale nie musiałem wysyłać pism za potwierdzeniem odbioru. Wystarczył mail w konkretnym tonie, potem uzgodnienia telefoniczne, gdzie posługiwałem się konkretami (z zastosowaniem wiedzy nabytej u rzecznika). Mimo, iż oferta internetowa zawierała odpowiednią klauzulę, diler zadeklarował zwrot pewnej kwoty tytułem rekompensaty za niezgodność z ofertą. Być może miało znaczenie, że miałem wiedzę, że sądy różnie rozpatrują takie sprawy, mimo że klauzula jest. Pozostałe elementy zostały bez dyskusji uznane do uzupełnienia i naprawy. Diler oddał do dyspozycji samochód zastępczy. W tej chwili meganka jest w serwisie autoryzowanym przez 2 dni. Powinno być ok. Na koniec podkreślę, że w rozmowach miałem konkretne argumenty i dążenie do załatwienia tematów szybko i sensownie. Mój wniosek taki, że odpuszczać nie warto ale powinno się minimum wiedzy mieć ruszając taki temat. Pozdrowienia dla forumowiczów, dzięki za sugestie i komentarze.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!