Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

I przegląd Megane III ph3


tomekrus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku roku zakupiłem Megane Grandtour III ph3 1.5 dci 110KM.

Wg zaleceń Renault, pierwszy przegląd jest do wykonania po roku bądź 30 tys. km.

Osobiście szacuję że pierwsze 15 tys. km pojawi się u mnie po ok 7-8 miesiącach, w okresie zimowym będę jednak jeździł nieco mniej, tak że po roku spodziewam się ok 24-25 tys. km. W związku z powyższym zastanawiam się jak ustawić sobie w optymalny sposób przeglądy/wymiany oleju?

Rozumiem że na pierwszą wymianę powinienem pojechać po 15 tys. km. Czy ograniczyć się tylko do tej czynności, czy robić może pełny pierwszy przegląd? Jeśli tylko olej to za 4-5 miesięcy (po roku) powinienem wykonać pierwszy przegląd. Jeśli wtedy wykonam go bez wymiany oleju to kolejna wizyta (30 tys. km, wymiana oleju) wypadnie po 5-6 tys. km.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie producent przewiduje wymianę co 30tyś km. Pewnie jest tam komplet filtrów, oleje i inne płyny eksploatacyjne. Jak dla mnie dla świętego spokoju pojedz przy 10-15tyś niech ci wymienią filtr oleju, olej oraz przed zimą filtr paliwa. Filtr pyłkowy i powietrza myślę, że śmiało możesz sam sobie wymienić najlepiej na oryginałach. Wymiana oleju w autoryzowanym serwisie daje ci utrzymanie gwarancji na silnik itd. Przy 30tyś czyli przy drugiej wymianie powinni ci wymienić oleje itd. I do tego np. Płyn hamulcowy. Już nie pamiętam co tam dokładnie powinno się wymieniać przy 30tyś prócz oleju. Tak naprawdę to w serwisie wymieniać najlepiej to co musimy aby nie stracić gwarancji resztę lepiej na boku bo taniej :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przegląd jest wg serwisu po pierwszym roku lub 30tyś km.

Ogólnie z tego co znalazłem to świece przy 60tyś km wymieniają a płyn hamulcowy przy 120tyś ciekawe...

Przy tym silniku dużo osób zaleca wymianę oleju co 10tyś max do 15tyś km.

Ja osobiście zawsze wymieniam max do 15tyś lub co roku razem z kompletem filtrów.

Staram się zawsze kupować jak najlepsze części co faktycznie wiąże się z małą awaryjnością i dobrym komfortem jazdy.

Ja wymieniam komplet na oryginałach lub b.dobrych zamiennikach za około 400zł z robocizną,

w serwisie trzeba zostawić z 1500zł... takie uroki nowego auta.

Chce się mieć gwarancje to się za to płaci.

Czasami po 3 latach wychodzi ze nie warto było, lecz znam przykład wymiany oleju w skrzyni w prywatnym warsztacie.

Skrzynia się zepsuła po pewnym czasie, niestety gwarancja nie została uznana bo wymiana nie była przeprowadzona w autoryzowanym serwisie i dupa.

Jeżeli ktoś chce oszczędzić to najlepiej się dowiedzieć co trzeba robić a czego nie trzeba aby nie stracić gwarancji.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500 zł? nie dajmy się zwariować

ostatnio w jednym z tygodników motoryzacyjnych było porównanie cen serwisu w ASO.

W przypadku RRG (Renault Warszawa) duży przegląd mojego auta z wymianą płynów wychodzi ok 800 zł (dla porównania w Sanoku - ok 1300 zł)

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie wymieniłem olej + filtr nie w ASO tylko w Feuvercie, przy przebiegu 12 tys. km. Cena 243 PLN.

Nie wiem ile taka przyjemność w ASO ale wkurzyli mnie tym że musiałbym brać urlop żeby ich odwiedzić bo w sezonie wakacyjnym skrócili godziny pracy...

Na roczny przegląd przy przebiegu ok 25 tys. pojadę oczywiście już do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!