Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kierownicą podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam mega problem. Pojawił się wczoraj i w ciągu 24 godzin były już 2 takie przypadki.

Jadę autem. Nagle kierownica robi się "sztywna" tak jakby coś przeszkadzało jej skręcać - ograniczony jest zakres skrętu. Trwa to ok 1-2 sekundy. Przestaje podświetlać się część zegarów, tam gdzie jest przebieg oraz wyłącza się radio.

Po 1-2 sekundach "sztywnienie" kierownicy puszcza, radio się włącza i pojawia się przebieg auta całkowity oraz wyzerowany przebieg auta (ten poniżej przebiegu całkowitego). Auto dalej jedzie i nie ma problemu z kierowaniem. Radio nie woła kodu, a zegar nie zeruje się.

 

Co to może być?

Blokada kierownicy, immnobiliser? Coś innego.

Bardzo proszę o pomoc,bo auto jest używane przeze mnie i małżonkę. Nie ukrywam, że jestem zaniepokojony,bo zdarzyło się to prostej drodze, a co będzie na zakręcie?

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dokręcona masa?

Identyczne objawy w tym temacie LINK - w pierwszej części postu.Dodano: 22 lip 2016 - 06:53Klemy na akumulatorze przykręcone. Luzów nie ma.

 

Jakieś inne pomysły?

 

Dodano: 22 lip 2016 - 07:16

Bezpieczniki w komorze silnika 5A ( elektryczna blokada kolumny kierownicy) i 5E (moduł elektroniczny airbag i układu kierowniczego ze wspomaganiem + po zapłonie) sprawdzone i są ok. Został jeszcze 5D (komputer wtrysku - blokada elektryczna kolumny kierownicy + po zapłonie) którego oznaczenia nie doczytałem oraz bezpiecznik 6 (układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym) w skrzynce bezpieczników i przekaźników - znajdujący się ponoć pod tą skrzynką bezpieczników obok akumulatora.

Sprawdzany przez elma i Maxiecu po tych incydentach i brak jest zarejestrowanych błędów.

Czy możliwym jest, że to uszkodzony jakiś moduł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno. Zanim to się zaczęło dziać auto było u gazownika do poprawki w kwestii prawidłowego odłączania gazu po wyjęciu karty z czytnika. A te wyłączania miały miejsce wieczorami po 21szej już po odbiorze auta. Może to jest jakaś wskazówka? Dzwoniłem do gazownika i ma rozmawiać ze swoim szefem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzili, że jak będzie problem się powtarzać to za parę dni mam podjechać i z powrotem kable przepną tak jak było wcześniej.

Spróbuję rozłączyć aku na jakiś czas, zobaczymy czy to coś pomoże.Chociaż raczej szczerze w to wątpię.

Jadę po pracy do elektryka, to sprawdzi mi aku oraz ładowanie z alternatora. Żeby powoli wykluczać.

 

Dodano: 22 lip 2016 - 15:54

Byłem u elektryka ale niestety musiał wyjechać. Wracając do domu znowu to samo. Jednak szybko sprawdziłem i kierownicą idzie kręcić, tylko przy małej prędkości jest to masakra.

Wnioskuję z tego, że to nie blokada kierownicy a coś ze wspomaganiem - odcinaniem dopływu prądu (zerowanie licznika i restart radia). Zaraz biorę się za sprawdzanie bezpieczników i demontaż skrzynki bezpieczników. Zobaczę wizualnie, czy to nie sprawka ewentualnego zalania tej skrzynki.

 

Dodano: 22 lip 2016 - 16:49

Sprawdzane miernikiem. Ładowanie mierzone na alternatorze to ok. 13.9V. Umówiłem się na jutro do gazownika, aby mi cofnął ostatnie zmiany w elektryce po których wspomaganie dostaje pierdzielca. Zobaczymy co będzie po tym.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dodano: 23 lip 2016 - 12:27

Witam ponownie.

Dzisiaj rano znowu miałem akcję ze wspomaganiem podczas jazdy,ale tak mocno że dopiero odpięcie jednej klemy pozwoliło za odpalenie auta (nawet na pilota nic nie reagowało).

Byłem potem u gazownika, przywrócił stan poprzedni w instalacji i dodatkowo dokręcił jedną masę na klemie (widoczną na zdjęciu). Dosyć mocno była poluzowana. Zrobiłem ok. 35 km i nic się nie dzieje złego.

 

thumb_hosting_zdjec_1469269610__image.png

 

Możliwe, że ta masa była przyczyną takich chwilowych blokad?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogła. Ale jak dla mnie to <dobani> ten gazownik... od tego powinien zacząć, dopiero przywracać stan oryginalny jak by było nadal źle. Obstawiam że wyjmował akumulator do montażu gazu lub chociaż odpinał klemę/y i wtedy nie dokręcił tej nakrętki od kabla masowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Jednak wolałem od razu cofnąć zmiany do stanu przed grzebaniem. Autem jeździ także żona a zmiana była raczej kosmetyczna niż rewolucyjna. No i to inne miasto a obowiązki pracownicze nie pozwalają na branie choćby paru godzin wolnego na odprowadzenie i odebranie autka. Potestuję parę dni i zobaczymy czy jest już ok.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!