Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w identyfikacji "rurki"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie.

Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji rurki, która wystaje mi pod prawym przednim kołem. Sprawdziłem, dokąd ona prowadzi i znalazłem jej drugi koniec w komorze silnika. Nie jest ona do niczego przyłączona i wygląda jak jakieś doprowadzenie powietrza. Może jest jakieś miejsce gdzie powinna być wpięta?

W załączniku zdjęcia.

Dziękuję

Pozdrawiam Rafał

post-93161-0-21782000-1469786606_thumb.jpg

post-93161-0-00638800-1469786631_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak odpowietrzenie akumulatora.

 

Edit:

Przepraszam, nie odświeżyłem strony i nie widziałem postu powyżej :(

Edytowane przez Tomecky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka jest nie potrzeba do akumulatorów wykonanych w aktualnej technologi.

Ciekawe rzeczy piszesz... Ciekaw jestem czemu nadal są sprzedawane akumulatory z wyprowadzenia pod tą rurkę. Spokojnie jeszcze troszkę czasu minie zanim ta technologia zostanie uśmiercona... puki co nadal jest na nią popyt (CCC - skrót ;) ) i koncerny muszą zarobić na niej jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba zwidy... powtórzę co napisałeś:

Rurka jest nie potrzeba do akumulatorów

a post dalej piszesz że tego nie napisałeś...

Nie napisałem że już jest nie potrzebna

Też nie napisałem że: trzeba ją wyrzucić!!!

A ja bardzo chętnie bym poczytał o tej "aktualnej technologi" gdzie ta rurka nie jest potrzebna wedle ciebie, może skusze się na takowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczniesz cytować to dodawaj całe zdanie, a nie pasujące tobie słowa.

Po drugie chodziło mi o to że akumulatory które są przeważnie sprzedawane w sklepie nie mają już wyjść na tą rurkę.

Z tego co wiem aktualnie sprzedaję się przeważnie akumulatory bezobsługowe które są trochę inaczej zbudowane i nie mają już odpowietrzników.

Jak pokażesz mi gdzie ową rurkę mam podłączyć pod akumulator bezobsługowy który mam u siebie to uznam twoją racje.

 

Akumulator który wykorzystywał by rurkę może i można kupić ale i tak na specjalną twoją prośbę że chcesz akurat taki model.

Mnie w sklepie nikt się nie pytał czy chce taki czy siaki. Kupiłem taki aby zgadzały mi się parametry, był dobry i tyle.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Temat stary, ale pozwolę sobie udzielić innej odpowiedzi niż wszystkie. Może ktoś to potwierdzi.

 

Przy okazji prac przy termostacie znalazłem właśnie taką rurkę, podłączoną do krućca w obudowie termostatu. Drugi koniec rurki jest wyprowadzony do dolnej części zderzaka, tuż przy lewym kole.

 

post-95799-0-26349200-1488061655_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na termostacie króciec wygląda jak odpowietrzenie i raczej nim jest. Ta rurka jest tym co pisze gojgien i bardzo możliwe że ktoś nie wiedział co zrobić z tą rurką i szukał dla niej miejsca podpięcia i trafiło na to odpowietrzenie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rurka ma trochę inną końcówkę - jest zwężona do średnicy krućca odpowietrzenia (w obudowie termostatu) i montuje się ją wewnątrz otworu z mojego zdjęcia. Na zdjęciu kolegi ta rurka wygjąda jakby miała być na coś nałożona.

 

Być może różnica przeznaczenia/zastosowania tej rurki wynika z różnych modeli samochodów (Scenic, Megane). Może ktoś kto ma Megankę potwierdzi moje wywody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniałem akumulator w zeszłym roku z oryginalnego Tudora od nowości na Centrę - 2016 rok produkcji. Była w kołnierzu akumulatora zaślepka i otwór z drugiej strony odpowietrzający.Po przełożeniu zaślepki można było podpiąć ten przewód odpowietrzający więc nowe akumulatory mają w dalszym ciągu odpowietrzenia.Kątowa część jest przy przewodzie karbowanym (jeżeli nie ucięto) i pasowała do otworu w akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kupiłeś akumulator kwasowy (najprawdopodobniej) z odprowadzeniem oparów. Pewnie też jest to akumulator obsługowy, ma korki na wierzchu? Może też być jednolita zakrywa, wygląda jakby nie dało się sprawdzić/uzupełnić stanu elektrolitu ale jak się przyjrzysz dokładnie to zauważysz jednolitą zaślepkę.

Oczko wskazuje tylko stan w jednej celi a nie ogólny stan akumulatora, więc trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!