Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w identyfikacji "rurki"


Rekomendowane odpowiedzi

Ano kupiłem bezobsługową kwasową Centrę - taki też był Tudor. Dostępu do korków nie było w żadnym z nich. I chyba właśnie dlatego jest odpowietrzenie. Proponuję pooglądać akumulatory z krótszego boku na pokrywie czy nie ma otworów. Zaślepka może być włożona z przypadkowej strony. Z jednej jest niezaślepiony otwór..Prawo Murphyego. Musiałem się nagimnastykować aby ją przełożyć na odpowiednią stronę. I rurka włożona i wychodzi dołem za nadkolem lewym. Tak jest w moim RM II phII kombi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rurka ma trochę inną końcówkę - jest zwężona do średnicy krućca odpowietrzenia (w obudowie termostatu) i montuje się ją wewnątrz otworu z mojego zdjęcia

Mam jedno zasadnicze pytanie..

Co tą rurką wetkniętą w ten odpowietrznik chcesz odpowietrzać, skoro układ chłodzenia w tych silnikach jest nadciśnieniowy, a za jego odpowiednie ciśnienie odpowiada korek na zbiorniku wyrównawczym, posiadający odpowiedni wentyl.

Odpowietrznik na termostacie nie służy do automatycznego utrzymania odpowiedniego ciśnienia ale do wypuszczenia powietrza z przewodów, jak jest płyn wymieniany w tradycyjny sposób.

Ten odpowietrznik jest po prostu dokręcony by przez niego płyn nie uciekał.

Tak jak wcześniej napisano.

Ktoś nie wiedział do czego jest ta karbowana rurka (co nie jest dziwne patrząc na ilość postów z takim pytaniem w tym temacie) i po prostu wyszukał sobie otworek gdzie króciec rurki idealnie pasował.

No i z tego zrodził się kolejny dyrdymał wprowadzający w błąd, który starasz się bronić.

Analogicznie- palec też można wepchnąć do nosa ale czy tam jest jego naturalne miejsce??

Uprzedzam kolejne domniemanie, producent auta nie zakłada profilaktycznie przewodów, rurek, wężyków, którymi można wyciekający płyn przy odpowietrzaniu odprowadzać pod auto.

Tak samo jak nie zakłada takich rurek na zaworki przy zaciskach hamulcowych, którymi odpowietrza się układ hamulcowy.

Nie znajdziesz także rurki, wężyka na króćcu do odwadniania w filtrach paliwa.

 

Takie prace według zaleceń powinno wykonywać ASO, a oni tam mają odpowiednie zabawki, by to zrobić bez zalewania komory silnika i nawet bez wypuszczania pod auto.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano kupiłem bezobsługową kwasową Centrę

Zdziwię kolegę ale jeżeli ma w aucie centrę plus, to jest to akumulator obsługowy i można sprawdzić stan elektrolitu i jego poziom. Nie wiem jak jest z futurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam jedno zasadnicze pytanie..

Co tą rurką wetkniętą w ten odpowietrznik chcesz odpowietrzać, skoro układ chłodzenia w tych silnikach jest nadciśnieniowy, a za jego odpowiednie ciśnienie odpowiada korek na zbiorniku wyrównawczym, posiadający odpowiedni wentyl.

Odpowietrznik na termostacie nie służy do automatycznego utrzymania odpowiedniego ciśnienia ale do wypuszczenia powietrza z przewodów, jak jest płyn wymieniany w tradycyjny sposób.

Ten odpowietrznik jest po prostu dokręcony by przez niego płyn nie uciekał.

Tak jak wcześniej napisano.

Ktoś nie wiedział do czego jest ta karbowana rurka (co nie jest dziwne patrząc na ilość postów z takim pytaniem w tym temacie) i po prostu wyszukał sobie otworek gdzie króciec rurki idealnie pasował.

No i z tego zrodził się kolejny dyrdymał wprowadzający w błąd, który starasz się bronić.

Analogicznie- palec też można wepchnąć do nosa ale czy tam jest jego naturalne miejsce??

Uprzedzam kolejne domniemanie, producent auta nie zakłada profilaktycznie przewodów, rurek, wężyków, którymi można wyciekający płyn przy odpowietrzaniu odprowadzać pod auto.

Tak samo jak nie zakłada takich rurek na zaworki przy zaciskach hamulcowych, którymi odpowietrza się układ hamulcowy.

Nie znajdziesz także rurki, wężyka na króćcu do odwadniania w filtrach paliwa.

 

Takie prace według zaleceń powinno wykonywać ASO, a oni tam mają odpowiednie zabawki, by to zrobić bez zalewania komory silnika i nawet bez wypuszczania pod auto.

Chylę czoła przed kolegą, biję się w pierś i potwierdzam, że rurka powinna być podłączona do akumulatora :)

Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie jak wygląda mój i znalazłem miejsce, gdzie powinna być podłączona owa rurka. Pasuje znakomicie, dziękuję koledze za pomoc <piwko>

Załączam zdjęcia:

post-95799-0-67616500-1492872210_thumb.jpg post-95799-0-66161100-1492872219_thumb.jpg post-95799-0-45803900-1492872228_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!