Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przygotowuję się do swojej pierwszej wymiany klocków myślę, że mam już wszystkie informacje i potrzebne narzędzia. Nurtuje mnie tylko jedna rzecz ponieważ nie jestem w stanie ze względu na małe doświadczenie ocenić stanu tarcz hamulcowych. W związku z tym pozwolę sobie wstawić parę zdjęć i prosić was o opinię. Na tarczach jest minimalny rant (ledwie 0,5 mm) i gładkie płyciutkie bruzdy, ich przebieg to ok. 40 000 km. Kwalifikują się do wymiany czy nie? Przy okazji pytanie techniczne pod co podkładacie kobyłki? Kiedyś widziałem Meganke na kobyłkach podłożonych gdzieś w okolicy wahaczy ale nie przyjrzałem się dokładnie w którym punkcie były podłożone.

post-86527-0-42124000-1470230503_thumb.jpg

post-86527-0-82980800-1470230517_thumb.jpg

post-86527-0-25091400-1470230524_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma jeszcze tragedii z tarczami. I nawet klocek jeszcze ładny :D

Kobyłki najlepiej stawiać pod czymś co się nie połamie lub nie wygnie. Ja nie ryzykował bym pod karoserią. Lepiej gdzieś pod np. wahaczem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znajdziesz dokładnie ile powinny mieć minimalnie tarcze LINK. Tak jak napisał AdamiGo klocki (na pewno nie mają mniej niż 6mm z podstawą) i tarcze polatają jeszcze długo (minimalnie powinny mieć 21,8mm), szkoda kasy. Dla pewności zmierz tarcze (pamiętaj o rancie). Wg mnie klocki przy normalnej jeździe zrobią jeszcze z 15-20tys. km.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Z tymi klockami właśnie też się w sumie zdziwiłem bo były zakładane razem z tarczami 40 000 km temu, ostatnio mi coś popiskiwało więc sądziłem, że już ich koniec a tu proszę :D No chyba, że to te z tyłu ale tam zużywają się podobno wolniej? Jednakże na przyszłość wciąż myślę pod co można to kobyły podstawić. Może pod tą śrubę od mocowania wahacza albo obok jakoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio mi coś popiskiwało

Jak Ci popiskuje to przesmaruj. Oczywiście nie klocki :), tylko jarzmo. Po tylu kilometrach nagromadziło się syfu i klocki słabiej po hamowaniu "wracają". Są specjalne smary do tego. Najlepiej zdemontować klocki wyczyścić jarzmo zacisku i przesmarować miejsca styku metalowej podstawy klocków z jarzmem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza i klocek na fotkach to prawie nówka jest .

Ja bym na nich jeszcze ze 100 tys zrobił , nie chwaląc się. :D

A na piszczące hamulce to na pewnym portalu były kiedyś takie śmieszne naklejki, co się na klocki nakleja od tej strony co nie pracują oczywiście.

I o dziwo to działało.

Naklejka tłumiła drgania klocka i dzięki temu nie piszczał.

Ale nie wiem, czy jeszcze ktoś to sprzedaje.

Trzeba by poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci popiskuje to przesmaruj. Oczywiście nie klocki :), tylko jarzmo. Po tylu kilometrach nagromadziło się syfu i klocki słabiej po hamowaniu "wracają". Są specjalne smary do tego. Najlepiej zdemontować klocki wyczyścić jarzmo zacisku i przesmarować miejsca styku metalowej podstawy klocków z jarzmem.

 

Ok, czyli jadę zacisk szczotką drucianą powiedzmy :) i smaruję z tego co zrozumiałem te blaszki po których suwa się klocek? a pod te gumki na zacisku też coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok myślę, że zaczynam rozumieć o co w tym chodzi, dzięki! :) Aczkolwiek temat kobyłek będę drążył :D Bogatszy w wiedzę dzięki waszym komentarzom zdjąłem tylne koła żeby zobaczyć jak tam wyglądają hamulce, tym razem miałem do dyspozycji kobyłki i nieśmiało i niepewnie wybrałem miejsce gdzie je podstawić, powiedzcie czy dobrze. A na drugim zdjęciu (przód) miałbym ochotę podstawić pod tą śrubę?

post-86527-0-89421600-1471085785_thumb.jpg

post-86527-0-82862700-1471085792_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!