Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 gaśnie na zimno, nie trzyma obrotów


skaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W mojej megi 1,6 benzyna rocznik 2007 mam taki problem.

Dzisiaj nie mogłem odpalić auta. Wciskam start, hamulec (potem na zmianę sprzęgło)i

silnik się załącza a potem nagle zjazd wskazówki obrotów do 0.

Po kliku próbach przytrzymałem gaz i mogłem normalnie ruszyć ale gdy stanąłem na

skrzyżowaniu (zimny silnik) znowu zgasł. Gasł przez cały czas do chwili gdy się nie rozgrzał.

Jak się nie mylę już kiedyś też tak miałem i chyba wymieniono mi termostat.

Czy też ktoś tak miał? Jaka może być tego przyczyna?

Czyżby to była jakaś banalna i tania rzecz do wymiany?

Widziałem podobne tematy ale u ludzi co mają gaz. Ja jeżdżę tylko na benzynie.

Dwa lata temu zmieniłem rozrząd. silnik ma ok 180 000 km. (o ile poprzedni wlasc. nie skłamał...)

 

PS. O samochód dbam, co roku zmieniam filtry, olej, robię max 8000 km rocznie.

 

Dodano: 25 sie 2016 - 15:21

Byłem u mechanika. Po podpięciu komputera wyszły błędy dotyczące KZFR.

Na razie tego nie ruszyłem ze względu na koszty (nawet powyżej 1000 zł).

Być może to wina czujnika, może

źle założonego rozrządu (robiony ok 1,5 r temu) albo i samego KZFR....

Póki co kazałem wyczyścić przepustnicę. Nie była brudna ale profilaktycznie została

wyczyszczona i czymś opryskana. Powinno doraźnie być ok choć mam się już szykować na

wymianę owej przepustnicy (ok 700 zł z robocizną) i wyeliminowanie błędu dot. KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skaramaga może być kzfr lub jego czujnik, przepustnica lub czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego.

Pytanie czy po wymianie rozrządu było ok i teraz się tak dzieje? Wymieniałeś rozrząd z kzfr i czujnikiem czy bez tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zabieg czyszczenia nic nie pomógł. Autko odpalało ładnie jedynie 2 dni. Teraz stoi i zastanawiam się komu dać je do naprawy.

Już nawet nie odpala jak natychmiast nie podwyższę gazem obrotów do ok 2 tys.

Po wyminie rozrządu jeździłem ok 1,5 roku bez problemu. Nie wymieniałem KZFR i jego czujnika ;-/

Ech chyba to trzeba będzie zrobić a to już niemałe koszty...

 

Dodano: 14 wrz 2016 - 15:45

Przed chwilą na silnik zerknął znajomy i okazało się, że jeden z przewodów był odczepiony/nie do końca wpięty.

Po prawidłowym podpięciu wszystko działa tak jak przedtem. Dam znać czy po dłuższym czasie

nadal jest ok.

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 17:28

niestety to nie przewód gumowy. Jest podpięty ok a autko nie odpala ;-/

Kolejna wizyta u mechanika będzie konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij jeszcze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu (nie od zaworu) i zobacz czy nie jest olejem w środku "upaćkana". Jak nie to po prostu odepnij na stałe zawór KZFR i zobacz jak odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzane były parametry pracy silnika czy tylko same błędy? Warto spojrzeć na parametry, bo tam też może być odpowiedź. U mnie to samo na zimnym było-odpalił i gasł a przy zatrzymaniu telepało silnikiem, przy podpięciu pod elm wyszło, że czujnik temp powietrza dolotowego wskazuje absurdalnie wysokie temperatury ponad 60, czasem bliskie 80 stopni, czujnik umyty, czekam na efekty czy będzie okej ale czujnik i tak idzie do wymiany, kosztuje 40 zł. Czujnik masz z przodu silnika na kolektorze ssącym, odpinasz kostkę i wyciągnij (trzeba z wyczuciem szarpnąć). Zawór KZFR można chyba wyjąć bez problemu i go umyć. Może jest zabrudzony i stad problemy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich podpinam się pod temat otóż mam podobny problem :( Zacznę od początku mam megane 2004 1.6 16v z wariatorem i pod pewnego czasu mam niepokojące objawy. Moja renia gaśnie jak dojeżdża się do skrzyżowania, bądź przeszkody np jedziemy sobie drogą i przed nami jest skrzyżowanie etc. no i zwalniamy sprzęgło hamulec i zmiana biegu i bek samochód gaśnie (przy wyrzucaniu biegu na jałowym) ??????? hmmm przegrzebałem internety i szukałem na własna rękę rozwiązania. Wymieniłem przepustnice (przy starej się to nie działo, nie gasł) bo falowały obroty, po wymianie nowej zaczął gasnąć, więc wizyta na pc i kalibracja no i wszystko było pięknie przez 2 tyg i znowu to samo. Zauważyłem, że to dzieje się najczęściej jak pada bądź jest wilgotno i nie ma reguły czy silnik jest ciepły, czy zimny. Teraz hit jak jest ciepło i ładna pogoda to jest tak samo.... ręce mi opadają, bo co 2 tyg auto u mechanika.

Rozrząd robiony 2 krotnie, ponieważ błędne złożenie rozrządu przez mechanika i głowica się rozsypała, ach te janusze jpr ....

Czytałem też o czujniku klimatyzacji, że to on może to robić ale nie wydaje mi się, mimo iż kabelek był urwany więc lutowałem i izolowałem jedną z żył, czytałem też o sadzie że jak na jakimś kabelku jest przebita izolacja to odcina zapłon i otóż też mam takie coś na przewodzie pomiędzy 1 sondą a kolektorem, też izolacja. Sprawdzałem czujnik wałka, uwalony olejem, ale rezystancje dawał dobrą, sprawdzałem cewki i też dobra rezystancja, po mimo że każda z innej parafii. Świece i filtry w marcu tego roku więc są ok, ale dla pewności sprawdziłem czy nic nie jest upalone przy cewce i czy nie są zalane świece. Teraz moje pytanie czy jest to możliwe, że otóż w tych punktach robi zwarcie i auto gaśnie, odcina zapłon? Nie wiem do czego ręce włożyć na komputerze z clipem do reno nie pokazało o dziwo żadnego błędu. Proszę o pomoc, bo chyba czeka mnie znów mechanik & elektryk and commpany ...

P.S obroty mam w granicach 750

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jestem, sprawa poki co zweryfikowana. Jeżdżę od ok 3 tyg i jest ok.

Co to było? Otóż diagnoza komputerowa to podstawa do tego mechanik znający się na francuzach a najlepiej

renówkach. W jednym zakładzie robiącym francuzy powiedzieli wprost, że nie wiedzą i nie będą naciągać i podesłali do innego

a tam cena za samą robocizne byłaby na pewno spora.

Do rzeczy. U mnie wadliwy okazał się czujnik przy silniku (elektrozawór co wygląda jak strzykawka) jego wymiana to

dosłownie ok 5 minut ale cena to ok 420 zł za oryginał (+ 100 za diagnozę komp.). NIE MA ZAMIENNIKÓW. Jedyna alternatywa to używki ale uwaga tych czujników jest

masa typów i trzeba dobrać specjalnie do konkretnego typu silnika. Generalnie to nie ma co się pakować w używki bo np. ode mnie chcieli 200 zł.,

a nie wiadomo jak długo by podziałał. Za ok 50 zł można brać.

Jakiś czas po naprawie trafiłem na fora, że ta przypadłość przytrafia się wielu osobom.

Niestety poza kupnem nowej części nie ma właściwie jak zweryfikować, czy to ten czujnik.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale miałeś błąd na komputerze jak podpięty byl clipem ? bo ja byłem u takiego fachowca tylko od renówek i adaptował przepustnice i ustało, a wczoraj znowu to powróciło, na kompie 0 błędów przedtem, teraz nie wiem jestem umówiony na wtorek bo dzisiaj nie da rady.... chociaż wczoraj mówił że popatrzy, ale to jest nie możliwe że się sama rozkalibrowała....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak na komputerze wyskakiwały błędy, jak pisalem chyba wcześniej. Jesli nie wymieniłeś tego czujnika to może być to objaw: Koła ZFR, rozregulowania paska rozrządu, lub innych czujników. To mi mówili mechanicy. Jednak aby to zweryfikowac to wchodza w grę tylko wymiany a to robi koszty. Polecam rozejrzeć się za dobrym elektro-mechanikiem z akcentem na to pierwsze. Nawet lepszy elektryk niz mechanik od samych renówek.

 

Acha pamiętam, że znajomy miał identyczną przypadłość w identycznym aucie lecz problemy przy odpalaniu mu ustały po zrobieniu zupełnie in. rzeczy. Jak go zobaczę to podpytam i napiszę. Możliwe, że zaradzić temu można na różne sposoby.

Edytowane przez skaramanga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam chyba znalazłem przyczynę zepsuty czujnik wału korbowego miał oporność 225 na zimnym wiec postanowiłem go wymienić po mimo przykładanie czegoś metalowego do czepienia sondy czujnika, kupiłem nowy i powiem Wam jak ręką odjął oporność 250 wiec myślę że to było to:) bo obroty na zimnym teraz to 1100 a przedtem to 900-1000 max hmm zastanawiam się tylko czy dobrze to zdiagnozowałem miernikiem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Mój problem jest bardzo podobny do tutaj opisanych (Megane II ph II 1,6 benzyna):

Dzisiaj jeździłem samochodem rano i wszystko było ok. Około godz. 16 wyruszyłem w dłuższą trasę. Samochód zapalił, ruszył wszystko wydało się sprawne, niestety do czasu. Po ok 3 min jazdy, dojeżdżając do któregoś z kolei skrzyżowania zgasł. Każda z kilku prób odpalenia kończyła się tak samo: samochód zapalał, ale obroty natychmiast spadały do 0 i gasł. Dopiero jak potrzymałem obroty pedałem to nie zgasł. Wróciłem do domu i okazało się, że wszystko jest już ok. Żadnych błędów itd. Samochód pali idealnie, więc wyruszyłem w trasę. Po ok godzinie jazdy pojawił mi się komunikat: "ABGASSYSTEM UBERPRUFEN". W czym może tkwić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!