Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elastyczność silnika


Jwax

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu oblukałem sobie filmik na "Jutjubie" redaktora Zachara (moje uszanowanie) o naszej Megi 1,2TCe.

I pojawiła się tam ciekawa informacja na temat elastyczności 1.2TCe 130KM. 60-100km/h w 7,9s! No i mnie naszło :-)

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić i zrobiłem kilka pomiarów:

- auto na tempomacie 60km/h 4'ty bieg

- pedał w podłogę, czas start i mierzymy

Wyszło od 8,3 do 8,7 sekundy, średnia w okolicach 8,5 wiec od trochę do sporo słabiej :-\

I tu pytanie-prośba do szanownych kolegów, czy chciało by się komuś zrobić analogiczne pomiary i podzielić się danymi :notacrook:

I może jeszcze analogiczny pomiar 80-120km/h na piątym biegu.

Koledzy ze 115KM silnikiem też mogą się dołączyć. Zobaczymy jaka jest różnica. Coś mi się wydaje, że ... pewnie niewielka :-D

 

Edytowane przez Jwax
Korekta tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Wersja 115KM z chipem na 145 :)

 

Na czwartym biegu??? Jak tak to... wow szacun. A ten chip ile daje Ci momentu? Masz jakis wykres krzywej przebiegu?

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na temat chipa masz tutaj.

Jutro postaram się zrobić 80-120 na piątym biegu. Swoją drogą ktoś mógłby pochwalić się jak to wygląda w serii 115 konnej, przed programem nie robiłem pomiarów, a jestem ciekaw jak to wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale to trudno porównywać. W wolnossących max momentu jest zazwyczaj koło 4000-4500obr/min. A na czwartym biegu bedzie to grubo ponad setkę. Tak czy siak lipa ;-)))

 

Dodano: 27 sie 2016 - 00:18

Wszystko na temat chipa masz tutaj.

 

I wszystko jasne. Maksymalny moment może nie oszałamia - 225Nm, liczyłem na 240-260, ale rozpiętość 200Nm od 2200-5000obr/min !!! Jazda musi być mega frajdą.

 

Dawaj test 80-120, bom ciekaw moc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszła pora na nowe testy elastyczności, po tym jak technicy magicy dłubali przy rozrządzie i podejrzewałem zmianę parametrów w mapie układu. I mamy tak:

1. 80-120 na V ~11.5-12.5 sekundy (różnica wynika z delikatnych nierówności terenu: wzniesienie, spadek)

2. 60-100 na IV ~8.5 sekundy

Niestety wygląda na to, że nie zapisałem czasów z wcześniejszych pomiarów dla 80-120km/h, ale patrząc na pomiary dla 60-100 poprzednio i teraz jest podobnie. Ufff <ok>

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Kolegów,  jakie są optymalne biegi dla TCe 1,2 130 KM w normalnej (miejskiej) jeździe? Chodzi mi o to, kiedy zmieniać bieg na wyższy aby nie obciążać sprzęgła, dwumasy itp. Czy zakres 2000-2500 jest odpowiedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!