Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Luz na drążku zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem jakiś miesiąc temu Megankę III 1,5 dCi 90 KM z 2011 r. Witam wszystkich serdecznie.

Auto miało 63500 km. Teraz ma coś ok 66000.

Mam dwie rzeczy do zrobienia.

Pierwsza to podczas jazdy na 5 biegu i podczas dodawania gazu bądź puszczania gazu rusza się wyraźnie drążek zmiany biegów. Byłem nawet u mechanika i wymienił mi poduszkę pod silnikiem bo była już trochę zużyta. Jednak to nie pomogło i jest tak samo. Podobno może to być wina cięgien od lewarka.

Miał ktoś z Was tego typu usterkę?

Co to może być?

 

Druga to ciężko pracujący pedał sprzęgła. Nie ma jakiejś szczególnej tragedii ale w porównaniu do mojego służbowego nowego Focusa to przepaść. W Megance pracuje z 3 razy ciężej. Wiadomo wiek już robi swoje ale mimo wszystko wydaje mi się, że powinien chodzić trochę lżej.

Chyba, że w Megankach tak jest.

 

Dzięki za Wasze opinie i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tylko czy to to samo. No mi się też wydawało, że to raczej nie przez poduszkę by był taki luz na drążku. Muszę chyba pojechać do innego mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tego sprzęgła to powiem tyle, że w Megi I po wymianie całego kompletu sprzęgła nie odczułem różnicy w sile jaką trzeba było użyć do naciśnięcia pedału, a co ktoś wsiadał do mojego samochodu (właściciel jakiejś innej marki) to był zaskoczony, że sprzęgło ciężko chodzi. Zawsze słyszałem, że czeka mnie naprawa sprzęgła, a nigdy później do niej nie doszło. Teraz mam Megi II i odnoszę wrażenie, że siła jaką przykładam do pedału sprzęgła jest podobna. Może coś w tym jest, że te autka tak mają. Na pewno jak czasem mam okazję przemieszczać się Fabią mojego wuja to istotnie pedał chodzi lżej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mnie trochę pocieszyłeś. Chociaż i tak będę drążył temat bo nie podoba mi się to i trochę wkurza :)

 

Dodano: 30 sie 2016 - 09:54

W kwestii tego sprzęgła to powiem tyle, że w Megi I po wymianie całego kompletu sprzęgła nie odczułem różnicy w sile jaką trzeba było użyć do naciśnięcia pedału, a co ktoś wsiadał do mojego samochodu (właściciel jakiejś innej marki) to był zaskoczony, że sprzęgło ciężko chodzi. Zawsze słyszałem, że czeka mnie naprawa sprzęgła, a nigdy później do niej nie doszło. Teraz mam Megi II i odnoszę wrażenie, że siła jaką przykładam do pedału sprzęgła jest podobna. Może coś w tym jest, że te autka tak mają. Na pewno jak czasem mam okazję przemieszczać się Fabią mojego wuja to istotnie pedał chodzi lżej.

 

 

Własnie mi powiedziano, że sprzęgło się kończy i dlatego tak chodzi i trochę wyżej bierze.

Fakt, że wolę jak pedła sprzęgła zaczyna brać niżej. W Megi bierze wyżej. Możliwe, że sporo jeździła w mieście i za jakieś 10 lub 20 tys. będzie do wymiany. Ale na razie moja żona będzie tak jeździła. Z jej jazdą, to pewnie ze 2 lata pojeździ jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza to podczas jazdy na 5 biegu i podczas dodawania gazu bądź puszczania gazu rusza się wyraźnie drążek zmiany biegów

Mam identyczny objaw jak ty. Auto ma aktualnie najechane ok 68tyś. Przebieg na 99,9% pewny.

Dodatkowo przy zmianie biegów dochodzi stukanie od drążka zmiany biegów.

Biegi powinny wchodzić płynnie a u mnie chodzą jakby było co najmniej 300tyś przebiegu.

Jak myślicie wymiana całego mechanizmu zmiany biegów pomoże?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak mają, wybierak jest sztywno sprzęgnięty z drążkiem, dlatego czuć każdy ruch silnika na drążku, takie rozwiązanie miało poprawić precyzje działania skrzyni, chociaż z opinii wynika, że i tak francuzy kiepsko stoją z precyzją zmiany przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mają, wybierak jest sztywno sprzęgnięty z drążkiem, dlatego czuć każdy ruch silnika na drążku, takie

 

Gdzieś ty tam widział jakiś drążek?

 

A wracając do tematu to przejechałem się inną meganką ze skrzynią 5 biegową i lewarek chodził bardzo podobnie jak u mnie.

Na 5 biegu też się rusza podczas dodawania i ujmowania gazu.

Widocznie TTTM.

Skrzynia 6 biegowa zdecydowanie jest przyjemniejsza.

post-92142-0-16183000-1474613354_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!