Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy da się dołożyć oryginalny wzmacniacz?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak wielu z Was wie, podstawowe nagłośnienie w Megance to... katastrofa! Po przestudiowaniu wątków jakie znalazłem na forum zdecydowałem, że nie będę się bawił w żadne wymiany radia. Temat głośników też na razie całkowicie odpuszczam, bo co mi po ich wymianie, skoro nie ma czym ich "zasilić"...

W necie można znaleźć na sprzedaż oryginalne wzmacniacze Bose i tu moje pytanie, czy da się je podłączyć bez ingerencji w oryginalne wiązki? Mam Megane Grandtour z 2015r w wersji Limited, auto na gwarancji i stąd nie chcę za dużo kombinować, nagłośnienie zdecydowanie podstawowe (jak niezbędne jest podanie dodatkowych informacji odnośnie radia to podpowiedzcie tylko jak je sprawdzić, gdzie odczytać...?).

Byłem w serwisie Renault z takim właśnie pytaniem i:

- pan zrobił takie oczy, jakby ktoś go o to po raz pierwszy pytał,

- potem motając się niesamowicie zaproponował mi zakup głośników Falcon, które mieli w gablotce twierdząc, że to załatwi temat,

- ostatecznie zmuszając go do uzyskania informacji odnośnie możliwości podpięcia wzmacniacza Bose dowiedziałem się, że trzeba przerobić całą wiązkę za kilkanaście tysięcy złotych...

Nie ukrywam, że poziom kompetencji panów z serwisu zmusił mnie do poszukania wiedzy na ten temat wśród praktyków, a nie teoretyków/wymieniaczy :).

Rozważam opcje wzmacniacza Bose lub jakiegoś wzmacniacza typu Plug&Play - tu jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia, to również proszę o podzielenie się "wrażeniami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz trochę informacji na temat Bose:

http://megane.com.pl/topic/47830-zestaw-naglosnienia-bose/

 

Tutaj opis złącza w Twoim radiu:

http://megane.com.pl/topic/56528-zlacza-radia-wtyczki/

 

Wiązkę do wzmacniacza Bose mam aktualnie wyciętą z kompletnej wiązki Bose, jest parę kabli do podłączenia, ale myślę, że jest to do zrobienia. Jak kupisz wzmacniacz z wtyczkami, to temat dużo prostszy do opanowania. W radiu trzeba prawdopodobnie aktywować opcję wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to instalacja plug&play, trzeba rzeźbić instalacje.

Ponadto radio nie daje się przestawić na prace ze wzmacniaczem (opcja w CLIPie jest, ale nie daje się tego zmienić), więc jeśli chcesz dołożyć fabryczny wzmacniacz to musisz też dołożyć radio BOSE, inaczej przesterujesz wzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Rozumiem, że skoro nie da się przestawić mojego radia w tryb pracy ze wzmacniaczem, to potrzebuję wzmacniacz, który jest sterowany sygnałem wysokim, czyli tym idącym bezpośrednio z radia na głośniki i jak się domyślam, wzmacniacz Bose dla tej opcji całkowicie odpada, czy tak? (z góry przepraszam, jeżeli użyte terminy są niefachowe :oops: ).

Po przeczytaniu podrzuconych przez Was tematów zastanawiam się, czy w ogóle warto iść w kierunku Bose... Tak czy inaczej byłem w firmie, która zajmuje się montażem Car Audio i za około 2500zł byłbym ponoć zadowolony (wymiana wszystkich głośników w drzwiach + dodatkowy pod nie wzmacniacz i aktywny sub w bagażniku). Bardziej szczegółowo na razie nie rozmawialiśmy.

 

To miałem właśnie na myśli pisząc o wzmacniaczu Plug&Play. Na razie jednak nie umiem znaleźć tego w kraju a w zagraniczne zakupy w tym przypadku nie chcę się bawić. No i cena też godna, biorąc pod uwagę konieczne dalsze zmiany począwszy od wymiany głośników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... łączenia kabelków się nie boję, wręcz uwielbiam dłubanie, muszę tylko uzupełnić wiedzę co i z czym połączyć aby działało najlepiej :) . A ponieważ samochód nowy, to w pierwszej kolejności rozważałem najmniej inwazyjne rozwiązania... (taka blokada psychologiczna :D ).

Tak na szybko patrząc na oferty sprzedaży, to za radyjko Bose + wzmacniacz Bose dałbym ok 500zł. Za 500zł to wydaje mi się, że kupię już jakiś nie byle jaki wzmacniacz... ale właśnie. Przy moim aktualnym radyjku, pozostaje mi "wysłać" do wzmacniacza sygnał wysoki, co technicznie nie jest problemem, bo większość wzmacniaczy ma odpowiednie wejścia, ale pytanie moje, jakie to rozwiązanie ma wady?

Czy słyszalnie odbija się to na jakości dźwięku, jakieś pogorszenie mocy, buczenie... itp? Ktoś może napisać coś więcej?

Miałem raptem ze dwa razy w życiu jakiś wzmacniacz w samochodzie, ale zawsze miałem też wyjście na wzmacniacz z radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z fabrycznym radiem i braku w nim RCA, mam pasywny subwoofer+wzmak, wszystko podłączone pod konwenter RCA, strasznie lipnie to gra .... Nie dawno zawiozłem do elektryka mojego Blaupunkta (fabryczne) w celu wyciągnięcia 2-ch kanałów RCA, zobaczymy jak się będzie sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi...

...To miałem właśnie na myśli pisząc o wzmacniaczu Plug&Play. Na razie jednak nie umiem znaleźć tego w kraju a w zagraniczne zakupy w tym przypadku nie chcę się bawić. No i cena też godna, biorąc pod uwagę konieczne dalsze zmiany począwszy od wymiany głośników.

Jest w Polsce może nie dystrybutor ale sprzedawca:

http://www.audio-upgrade.pl/2.html

Z tym, że raczej nie liczyłbym na jakieś wyżyny audio. Żeby wzmocnić sygnał, trzeba mieć z czego wzmocnić. Sprzęt w Megane 3 jest cholernie budżetowy, tuner jest bardzo niskiej jakości, niskiej czułości i małoselektywny. O lipnych głośnikach już nawet nie wspomnę, fabrycznie zrezygnowano z wysokotonowych. Dołożenie wiele nie daje-fabryka wiedziała co robi. Założenie było takie- ma coś grać i gra. W Megane 2 sprzęt grał naprawdę lepiej.

W wersjach Bose też wiele lepiej nie jest, głośniki na siłę pędzone wzmacniaczem, wszystko podbite, super efekt...plastikowego basu.

Jak na Bose to wstyd! Oczywiście porównując do standardowego audio, słucha się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi teraz skomplikowaliście temat... :blink:

A czy to nie jest tylko kwestia własnych odczuć i oczekiwań...? Nie wiem jak Bose gra w Megane, ale wiem jak gra w Clio z 2015 i gdybym miał taki efekt, to mi to wystarczy. Nie mam więc zapędów audiofilskich, ale jak się już za to wezmę osobiście, to chcę zrobić wszystko co w mojej mocy, aby tą przeróbkę "skomponować" jak najlepiej.

Lelupi to może zapytam tak, jak Ty byś rozwiązał ten temat w moim przypadku, tj, czy wg Ciebie da się dobrać jakiś fajny komplet ale przy zachowaniu fabrycznego radia?? Już się zastanawiam, czy nie zmienić radia na to Bose, bo tam przynajmniej jest wyjście na wzmacniacz, ale póki co nie znalazłem takiego na sprzedaż - widziałem tylko model z rocznika do 2013r, wizualnie się trochę różni, nie wiem jak z podłączeniem i funkcjami.

Eyf1992 a jaki masz wzmacniacz? Dwa razy miałem w życiu wzmacniacz w samochodzie, raz słabszy, ale markowy i jak na tamte czasy dobrej jakości i grał świetnie a był podłączony pod wysoki sygnał bez RCA. Drugi raz kupiłem już znacznie większy, cięższy i mocniejszy ale tańszego producenta i to już była porażka...

Jest w Polsce może nie dystrybutor ale sprzedawca:

http://www.audio-upgrade.pl/2.html

Tia... nie dodzwoniłem się, więc wysłałem mejla przedwczoraj i na razie cisza. Z tym mi się jednak nie spieszy, ostatecznie porównanie i decyzję podejmę, jak skalkuluję opcję z "rzeźbieniem" instalacji :mrgreen: .

 

PS.

Pan z firmy, która zajmuje się montażem nagłośnień jak zobaczył czym przyjechałem, to już się śmiał z daleka. Twierdzi, że w tym roku już miał dwie takie Meganki i że jest przekonany, że za około 2500zł będę zadowolony. Powiedział też, że żadnym problemem dla niego nie jest pozostawienie tego radia, które mam obecnie, bo to był mój warunek... no ale wiadomo, co mi ma powiedzieć aby się "sprzedać" choć z drugiej strony ma on pozytywną opinię w regionie. Ta opcja to jednak też ostateczność dla mnie, bo oszczędzając na robociźnie i marży, mogę więcej pieniążków wpakować w sam sprzęt.

Edytowane przez Ursus_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, nie ma co porównywać Bose do zwykłych głośników i do arkamysa.

Miałem arkamysa, miałem Bose, mam r-linka (niestety) ,słyszałem (niestety) zwykłe radio.

Bose gra bez porównania najlepiej i nie ma się co spierać. Głośniki to zwykłe papierzaki, subwoofer też plastikowy, ale gra to tak, że nie trzeszczy nawet przy słuchaniu na maxa. Bas jest, udawany ale jest i już się tego słucha przyjemniej.

Arkamys wg mnie jest słaby, ale posłuchać jeszcze się da, bez szaleństw oczywiście.

R-link i zwykłe radio to dla mnie kaszana (dźwięk) i takie coś to powinno być wg mnie montowane za karę, a nie za pieniądze.

Ciekaw jestem jakby zagrało Bose z wygłuszonymi drzwiami i głośnikami 16cm z przodu.

Ursus_81, jak nie jesteś audiofilem i nie jarasz się kablami od spawarek, scenami, pierdołami, to myślę że Bose Ci wystarczy. Najlepiej by było jakbyś odsłuchał u kogoś jak to gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!