Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala


dudus-ns

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojawił się dziś rano problem z odpaleniem scenica. Kręci normalnie ale nie zapala, mam instalacje gazową i w trybie awaryjnym mogę odpalić na gazie ale w ten sposób też nie łapie. Samochód stoi u znajomego zaraz jadę coś pogrzebać. Sprawdzę bezpieczniki i czujnik wałka korbowego, ktoś wie jaką ma mieć opór?

Jeszcze dziwna sprawa przy próbie odpalenia instalacja gazowa raz się załącza a raz nie tak jakby chwilami nie dostawała prądu nie wiem co to ma wspólnego z awarią wczoraj wszystko śmigało dobrze.

 

Dodano: 21 wrz 2016 - 15:00

Sytuacja wygląda tak. Wymieniłem skrzynkę upc na zapasową i odpalił, potem zamieniłem z powrotem i też odpalił. Wygląda na to że wina leży po stronie jednej z wtyczek która pewnie raz łączy a raz nie. I teraz pytanie która wtyczka w skrzynce upc odpowiada za podanie prądu na cewki.?

 

Dodano: 29 wrz 2016 - 17:23

Winny nie odpalania auta był przepalony 5-ty pin w brązowej wtyczce (pomarańczowo-biały kabel) w skrzynce upc. Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Dodano: 24 paź 2016 - 08:31

Witam. Wspomniany wyżej pin przepalił się znowu. Ktoś ma pomysł czym to jest spowodowane?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś miałam podobny problem jak Kolega Dudus-ns. Rano uruchomiłam auto, przejechałam 100km, zgasiłam i po 2 h nie mogłam uruchomić silnika. Rozrusznik kręcił, wszystkie kontrolki zachowywały się wzorowo, czytnik czytał kartę, kierownica się odblokowywała a samochód nie odpalał przez 4 godziny pomimo licznych prób. Kolega podpiął komputer (nie Clip) i ten nie pokazał żadnych błędów. Wszelkie wskazania pracy silnika na komputerze podczas kręcenia rozrusznika były prawidłowe, łącznie w obrotami (podejrzenie padało na czujnik wału) więc to wyeliminowaliśmy. Odpinanie klem nie pomagało, próby odpalania awaryjnego na LPG też nie. Kolega zdjął przewód zasilający i okazało się, że paliwo nie dochodzi. Po 4 godzinach niespodziewanie samochód zwyczajnie odpalił i nadal pali. Nie zmienia to faktu, że muszę znaleźć przyczynę tej usterki, bo strach wyjechać tym samochodem poza miejsce zamieszkania. Wcześniej miałam sytuację, że po włożeniu karty do czytnika i przyciśnięciu Star/Stop rozrusznik nie zareagował wcale, dopiero ponowne 2 przyciśnięcia uruchomiły silnik, innym razem po przyciśnięciu guzika, rozrusznik zareagował z opóźnieniem (zaczął kręcić po ok.10s od przyciśnięcia guzika), ale nie mam pojęcia czy może to mieć związek z dzisiejszą sytuacją. Poproszę o sugestie co mogę zrobić by znaleźć przyczynę tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4 godzinach niespodziewanie samochód

Stawiam na to, że masz upalony pin na kostce przy pompie paliwa (ewentualnie na którejś kostce po drodze, ale raczej stawiam na pompę). Zdejmij tylne siedzenie, "czarną" pokrywkę i zobacz kostkę na pompie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka od pompy paliwa ma znaczenie, jeżeli awaryjnie na gazie również nie dało się samochodu odpalić? Gdy psiknęliśmy dezodorantem w dolot, to na moment silnik "załapał", po czym znowu zgasł - może to ma jakieś jeszcze znaczenie w namierzeniu usterki.

 

Dodano: 20 lis 2016 - 13:56

Dziękuję za pomoc Panu "Mireczek" - trafił Pan bezbłędnie. Jest wypalona kostka przy pompie paliwa pod tylną kanapą. Proszę o info jak mogę sobie z tym poradzić nie ponosząc wielkich kosztów tej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej jest niestety wymienić pompę i wtyczkę (najtaniej używaną). Jak dobrze trafisz to kupisz pompę z uciętą wtyczką i przylutujesz (nr samego nowego złącza to 8201348602). Za pierwszym razem gdy to miałem chciałem wymienić tylko pokrywę pompy, ale niestety nie dało jej się odłączyć od dolnej części tak, żebym miał 100% gwarancje, że długo pochodzi. Tutaj w poście 26 pisałem jak dobrać pompę paliwa: Mój odnośnik Z doświadczenia Ci napiszę, że przed włożeniem kostki napchaj do złączy wazeliny technicznej. Ja za pierwszym razem tego nie zrobiłem i po 2 latach znowu wymieniałem pompę z powodu upalonej w kostce masy (teraz sprawdzałem i na razie wszystko gra, ale co roku sprawdzam i przesmarowuje wazeliną). Wazelina zabezpiecza przed śniedzią i zwiększa przyleganie złączy ponieważ przewodzi prąd.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód naprawiony. Ponieważ nie znalazłam używanej pompy na 2 króćce, naprawiona została kostka w mojej pompie. Cienkim wiertłem przewiercona została pokrywa, przeciągnięte 2 przewody poza kostkę, zalutowane, miejsce przewiercenia i przeciągnięcia przewodów zostało dokładnie uszczelnione silikonem Reinz. Jeszcze raz dziękuję za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, o takim samym sposobie, ponieważ też nie mogłem znaleźć wtedy pompy (do 2,0T było ciężko, mała dostępność). Ale w końcu dostałem i wymieniłem całą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!