Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompka i spryskiwanie tylnej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem wszędzie ale nie znalazłem rozwiązania. Więc może tutaj ktoś pomoże? Megane II z 2007 roku, 1.6 16V. Nie leci woda na tylną szybę (nie załącza się pompka!!!). Gdy spryskuję przednią szybę wszystko jest w porządku. Podłączyłem się pod CLIP'a. Nie widzi usterek związanych z pompką. Manetka daje sygnał na start pompki (pozycja manetki na spryskiwanie tyłu), więc manetkę można chyba wykluczyć. Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne to co zwykle i już na forum opisane.

"Spuchnięta" gumka na tłoczku w pompce, który się nie przestawia w 2 pozycję i nie przepuszcza ciśnienia na tył.

To ta sama pompka i skoro pracuje w jednym kierunku na przednią szybę, manetka jest sprawna, to i w drugą stronę powinna pracować.

Sposób naprawy:

Dostać się do pompki, odłączyć przewody i wyciągnąć ją ze zbiorniczka, (uwaga wyleci płyn) potem odłączyć rozdzielacz od korpusu, rozebrać go na 2 połowy, (wszystko na zatrzaskach) wyciągnąć (albo wydmuchać pompką do kół albo rowerową) zakleszczony tłoczek, obciąć gumki jak to opisano w innych tematach, środek wyczyścić (ja tam miałem także ziarenka piasku) i poskładać w odwrotnej kolejności.

Dodatkowo jak już to masz rozebrane to zaraz za pompką na wężykach pozakładaj zaworki zwrotne.

Zdecydowanie szybciej otrzymasz natrysk na szyby jak bez nich i wycieraczki szybciej pracują na już wilgotnej szybie. Koszt niewielki, większa efektywność.

Opisałem to w swoim temacie. Tam też wyjaśniłem dlaczego lepiej jak zaworek na tył jest bliżej pompki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka to tylko mały silniczek i turbinka która się kreci i podaje płyn. jak brak odbioru to niekoniecznie musi się obracać i albo kreci się wolno albo wcale. I pomimo że prąd dochodzi w odwrotnej polaryzacji jak przy pompowaniu na przednia szybę, to silniczka nie słychać bo jest hamowany.

By to sprawdzić to też warto się do pompki dostać, wydłubać ze zbiorniczka i już bez płynu, na sucho puścić raz w jedną, raz w druga stronę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie będę musiał zrobić. Tylko dojście jest masakryczne. Trzeba chyba zdjąć dolną osłonę silnika. A tak z innej beczki. Koło aku są bezpieczniki i podobno przekaźniki. Jak odkręciłem dwie śrubki z góry i otworzyłem puszkę to nadal nic nie widać. Trzeba zwalać aku i sterownik wywalać żeby można było dostać się do bezpieczników i przekaźników ???

 

I jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jaki mam model silnika K4M... ? Jest to gdzieś napisane?

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dojście jest masakryczne. Trzeba chyba zdjąć dolną osłonę silnika.

Wymiana pompy spryskiwaczy zajmuje nie więcej niż 10 minut. I nie trzeba zdejmować żadnej osłony silnika. Jak masz czas to możesz sobie zdjąć nadkole, ale według mnie szkoda czasu, bo wydłuża wymianę do ok. 30-40 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wtedy powinna się chyba załączyć pompka na przód...a tak się nie dzieje. Chyba, że sygnał obrotów pompki na tył (bo włączam natrysk) blokuje sygnał pompki na przód a przez nieświadome przyciągnięcie manetki załączam wycieraczki. Czy to ma sens?

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!