Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju...


Tomasheng

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czym spowodowany jest wyciek oleju przy cewce (tylko z pierwszej od lewej). Dodam, że wylatuje go dużo, cała lewa strona silnika i elementy zawieszenia są w oleju. Silnik to 1.6 16v z końca 2008r.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej wg mnie prawdopodobna przyczyna to, że cieknie spod kolektora ssącego (duże czarne plastikowe). Kolektor pod spodem ma uszczelkę nr katalogowy 8200236726. Ewentualnie sprawdź uszczelkę od zaworu KZFR. Gorzej jak cieknie spod pokrywy zaworów, ale najpierw ściągnij kolektor ssący i zobacz pod nim co będzie widać.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący jest połączony tą uszczelką z pokrywka pokrywy zaworów. Jest to uszczelnienie odmy pomiędzy pokrywą zaworów, a kolektorem ssącym. Tutaj gdzie jest umiejscowiona post-3433-0-34079600-1474744754_thumb.png, a tutaj gdzie łączy się z pokrywą post-3433-0-55258500-1474744904_thumb.jpg. Niestety leci stąd olej co znam z autopsji, wymieniałem tą uszczelkę w zeszłym roku i od razu przestało mi brudzić silnik. Tak jak pisałem może też cieknąć z pod pokrywki widocznej na drugim zdjęciu lub z zaworu KZFR. Innych możliwości jak spojrzycie na zdjęcie za dużo nie ma. No chyba, że leci spod całej dużej pokrywy zaworów i powietrze roznosi olej po całym silniku.

Edytowane przez mireczek01
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, jeżeli to lewa strona, to najpierw upewnij się czy nie cieknie spod korka wlewu. Jeszcze pytanie czy nie zmieniali Ci ostatnio oleju. Miałem przypadek (w alfie 156), że fachowcy tak zmieniali olej, że musiałem go wysysać z otworów na świece, bo wszystko pływało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Z kolektora ssącego czy wydechowego? Z wydechowego najlepiej wymienić, z ssącego zależy którą, ta przy bloku silnika raczej tak, a ta przy "plastikowym kolektorze" niekoniecznie. Ale tą od odmy (mała uszczelka pod "plastikowym Kolektorem") zdecydowanie tak (często brudzi olejem).

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem uszczelkę odmy, te jajowate gumowe ale nigdzie nie mogę znaleźć tej długiej przy kolektorze ssącym. Ktoś wie gdzie to zamówić lub zna numer oryginału.

 

Zdjęcia dodajemy zgodnie z regulaminem forum :!:

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej uszczelki po prostu nie ma w 1,6 16v, jest tylko na rysunku (który jest uniwersalny do kilku wersji silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, jutro zabieram się do roboty.Dodano: 29 paź 2016 - 00:31

Z ssącego zależy którą, ta przy bloku silnika raczej tak, a ta przy "plastikowym kolektorze" niekoniecznie. Ale tą od odmy (mała uszczelka pod "plastikowym Kolektorem") zdecydowanie tak (często brudzi olejem).

Przy bloku to rozumiem że te jajowate , odma to wiem a jaka jest ta trzecia przy plastikowym kolektorze??

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, te jajowate są między plastikowym kolektorem ssącym (położone w poziomie, wciśnięte w plastik), a aluminiowym kolektorem przykręcanym do bloku silnika - 8200329496. I tam jest uszczelka 8200066662.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!