Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupiłem - kilka pytań.


Stopaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem Megane 2, można powiedzieć że "perełkę", a mianowicie:

- 2004r

- 100314 km nabite przy zakupie

- Dokument z serwisu na robiony rozrząd przy 94000km w 2014r

- Wszystkie szyby oryginał

- wszystkie elementy oryginał, nigdy nie malowany, nie bity

- podłoga w stanie idealnym

- koło zapasowe nigdy nie używane

- klucz do kół i lewarek zapakowane seryjnie w styropian, raczej nigdy nie używane

 

Auto od pierwszego właściciela, serwisowane, ogólnie wszystko okej.

Silnik 1.4 16V 98KM, potworem nie jest, no ale. Auto posiada elektryczne szyby 4x, czujnik deszczu, sterowanie radiem przy kierownicy i takie tam.

Ogólnie wszystko spoko, ale mam kilka pytań:

Auto jest bez klimy, ale wiem, że jest przygotowane pod założenie jej - ile może kosztować takie coś na używanych częściach?

Wymieniłem filtr kabinowy, ale z nawiewu przy kierowcy dalej jakoś dziwnie śmierdzi, nie wiem czym, z czego... Kupiłem preparat, nawiew na full, okna pozamykane, auto odpalone, włączam na 10 minut i niby miało pomóc. Fakt, w aucie dalej czuć jakąś miętę, ale nie poradziło to sobie z tym dziwnym zapachem z nawiewu - co poradzicie?

Zbliża się zima, jak proponujecie zakonserwować podłogę? Wydaje mi się że ten samochód w zimę w ogóle nie wyjeżdżał z garażu :P

Kolejnym problemem jest świecąca się kontrolka poduszki pasażera i SERVICE. Czytałem coś że można wyciągnąć kostki jakieś pod fotelami, no to chciałem tak zrobić, ale po rozebraniu boczku fotela (strona przy drzwiach) nie potrafiłem wyciagnąć tej wtyczki. Widziałem też że możliwe iż trzeba wyciągnąć tą wtyczkę, która jest pod dywanikiem, co rodzicie? Niby nic się nie dzieje, ale świeci się i denerwuje mnie to.

Czy przy przebiegu 102k powinienem wymienic olej w skrzyni biegów? Nie wiadomo mi nic na temat tego, czy był wymieniany, ale biegi czasami ciężko chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się zima, jak proponujecie zakonserwować podłogę?

Jak auto nie bite, to nie ma potrzeby nic w tym kierunku robić.

 

Auto jest bez klimy, ale wiem, że jest przygotowane pod założenie jej - ile może kosztować takie coś na używanych częściach?

Raczej opcja nie opłacalna. Trzeba mieć graty od klimy i to sporo. Co do poduszki, to trzeba sprawdzić kostki pod fotelami idące pod wykładzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi.

Co do klimy, wiem że to wiążę się z kosztami, ale myślę że na używanych częściach dałoby się to zrobić w granicach 1000-1500zł?

Autko nie bite, nawet miejsca na lewarek były nie tknięte, dopiero ja to zrobiłem :P

Co do tej poduszki, warto się samemu w to bawić? Rozumiem, że musiałbym rozcinać dywanik itd? Nie orientujecie się może ile to może kosztować w jakimś warsztacie? Kolesia pytałem to sam nie potrafił się wycenić, mówi że od 150zł do góry...

Ile dałem za autko? Śmieszne pieniążki, bo 7000zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej poduszki, warto się samemu w to bawić?

LINK Nie trzeba rozcinać dywaniku. Kostka jest zaraz pod fotelem i jak przejedziesz ręką po przewodzie pod fotelem w stronę podłogi to natrafisz na kostkę (rozchyl tylko w tym miejscu otwór w dywaniku). Najlepiej to poruszaj kostką i przewodami i zobacz czy kontrolka od poduszki nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale myślę że na używanych częściach dałoby się to zrobić w granicach 1000-1500zł?

Policz ile kosztuje chłodnica od klimy (używka loteria), do tego dochodzi nowy osuszacz i tylko nowy (koszt ok. 200zł), sprężarka ok.200zł, przewody. Trzeba także wymienić mieszalnik powietrza w kabinie. Dochodzi do tego demontaż deski rozdzielczej. Zanim zaczniesz zbierać graty sprawdź czy masz instalację elektryczną pod klimę. Więc te 1500 zł trzeba by pomnożyć co najmniej przez 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!