Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala i gaśnie


fuegos

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

1.9 DCI 130 140kkm

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Kilka dni temu przy porannym starcie odmowilo posluszenstwa.

Uruchamia sie za kazdym razem, lecz gasnie po kilku sekundach. Na poczatku pracuje ladnie, jednakze po chwili praca staje sie ostra i silnik gasnie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Clip nie widzi zadnych bledow.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zaobserwowalem ze cisnienie na listwie skacze do ponad 450bar, nominalne 300bar. Moge zamiescic wszelkie wykresy i zrzuty ekranu wedle zyczenia.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pomozcie prosze zdiagnozowac usterke. Nie mam doswiadczenia z F9Q.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dzieki!

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę więcej informacji; Czy auto kupione niedawno ? czy były jakieś wcześniejsze objawy ? czy jazda po mieście czy raczej trasa ? czy zakup paliwa na sprawdzonej stacji lub jazda na oparach paliwa ?

Podstawowe czynności to ;sprawdzenie szczelności połączeń układu paliwowego ( filtr paliwa ) , powietrznego ( filtr powietrza) i elektrycznego (łącza,styki ,klemy,dostanie się wody na łącza ).

W większości przypadków usterka zaworu EGR, może zacząć się b.niewinnie;

- od zwiększonego zużycia paliwa ,

- nierówna praca silnika lub nawet jego gaśnięcie,

- kopcenie ,

- tryb awaryjny pracy komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam historii auta. Kupilem w celu naprawy. Wlasciciel twierdzi ze wszystko bylo sprawne i nie stwarzalo zadnych problemow do czasu felernego poranka. Zbiornik paliwa jest w polowie pelny. Silnik suchy, bez wyciekow. Nie wyglada na grzebany.

 

Mieszkam w UK I paliwa sa tutaj dobrej jakosci. Nie sadze tez zeby wlasciciel klamal co do historii auta bo mentalnosc ludzi jest tu troche inna i malo kto decyduje sie na oszustwa takiego rodzaju.

Jedyny co zwrocilo moja uwage, to marne polaczenia (skretki) przy klemie minusowej.

Oczywiscie ogarne to przez weekend ale czy naprawde mialoby to wplyw na takie zachowanie sie auta, kiedy polaczenie wydaje sie na tyle solidne zeby uruchomic silnik? Pozostale odbiorniki elektryczne dzialaja bez problemu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez fuegos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Admina: Polskie znaki na urzadzeniach z ktorych korzystam nie wystepuja - sorry.

 

Andrzej, co maja niemieccy kanclerze do usterki silnika?

Regulamin forum jasno mówi co należy zrobić w takiej sytuacji :!:

Regulamin forum też mówi o sposobie komunikowania się z administracją, ale po co go czytać jak można zaakceptować :!:

Na urządzeniach komputerowych da się zainstalować klawiaturę z PL literkami - kwestia chęci. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mnie o to, że nie można tak myśleć, że u nich to jest cacy a u nas to jest be.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania; czy były jakieś wcześniejsze objawy? czy jazda po mieście czy raczej trasa? Jak w większości miasto i małe przebiegi, to może być EGR.Auto 1.9 DCI 130,140 kkm z którego roku ?? czy ma FAPa

Clip nie widzi żadnych błędów, gdzie to było sprawdzane, przez kogo. Poczytaj ;Brak Mocy i przyspieszenia też podobno clip nie widział żadnych błędów, a właściciel nie stosował się do zaleceń

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to ze niewielu rodowitych anglikow odwazy sie dopuscic jakichkolwiek oszustw, w szczegolnosci z autami. Przyznasz napewno, ze oszustwa motoryzacyjne zdarzaja sie w Polsce na porzadku dziennym. Korekty licznikow, trefne ksiazki serwisowe, itp. Generalne przeswiadczenie ze auto powyzej 200kkm jest zle, napedza klamstwo.

Megane kupilem od anglika, ktory nabyl je od rumunskiego wlascieciela miesiac temu, w stanie jakim je mam. Jego proby naprawy nie powiodly sie. Wiem na 100% ze rozrzad byl wymieniony kilka tysiecy temu w serwisie Renault + filtr paliwa i oleju. Niestety nie znam historii i trybu w jakim auto bylo uzytkowane. Moge zamiescic logi regeneracji dpf, jezeli moze to pomoc.

Mam Clipa I spore doswiadczenie w kwestii naprawy i diagnostyki silnikow benzynowych lecz zero doswiadzenia z dieslem. Nagralem kilka prob uruchomienia i moge zamiescic screeny, powinienem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane kupilem od anglika, ktory nabyl je od rumunskiego wlascieciela miesiac temu, w stanie jakim je mam.

I to dużo tłumaczy. Rumun zrobił co miął zrobić i tyle. A filtr paliwa w jakim jest stanie, bo może domaga się wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jest nowy, wymieniony razem z rozrzadem i olejem kilka miesiecy temu. Mam wrazenie ze uklad paliwowy jest zapowietrzony albo czujnik polozenia walu nie domaga.

Mimo ze po rumunie, widac ze kasy nie zalowal bo auto jest zadbane i bylo serwisowane u dealera co roku. Ma np nowe tarcze i klocki, rozrzad, filtry, wszystko oryginaly Renault.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Postaram sie w tym tygodniu zajrzec do czujnika polozenia walu I jak bedzie ok to sprobuje uruchomic go ze sprayem.

W ktorej miejsce najlepiej pryskac? Zaraz za przeplywomierzem?

 

Dodano: 19 paź 2016 - 16:53

*Rozwiazanie problemu*

 

Przyczyna usterki okazal sie zatkany DPF. Po odpieciu wydechu od kolektora, auto pracuje jak trzeba.

Nowy filtr i codzienne trasy po 100km powinny zalatwic sprawe raz na zawsze.

Dzieki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob wykrylby zatkany DPF?

W sterowniku silnika zero bledow. Clip jest 100% sprawny i dobrej jakosci (jedna plytka - wykrywany jako RLT2002).

Nie wiem co bylo grzebane wczesniej wiec bardzo mozliwe jest ze moi poprzednicy pokasowali bledy lub zresetowali DPF, zeby zgasic kontrolke.

Wiadomo napewno ze Rumun grzebal juz cos i nie byl do konca szczery ze stwierdzeniem ze auto jezdzilo w porzadku do samego konca. Domyslam sie ze musialo cierpiec na solidny brak mocy i rozne inne przypadlosci.

 

Teraz pytanie, jakie czynnosci nalezy wykonac po montazu innego DPF? Filtr nie jest nowy ale oryginalny i w dobrej kondycji.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!