Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 16V +LPG - problem przy odpaleniu


Badger

Rekomendowane odpowiedzi

Badger 19.09.2016 r napisał ;

"był taki okres,że jak się pokołysało samochodem na boki to odpalał bez zająknięcia.Ale z czasem pompa i tak zaczęła buczeć niemiłosiernie i problem odpalania powrócił na dobre (ostatnio za 3, 4 razem)"

Jeśli poziom paliwa ma wpływ na odpalanie silnika to w 100 % winny jest;

- pochłaniacz par paliwa ,

- lub elektrozawór nim sterujący.

Należy odpiąć pochłaniacz lub elektrozawór i zobaczyć efekt .

Jeżeli to nie pomoże,to najczęstszą przyczyną trudności rozruchu silnika jest ;

- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ,

- lub czujnik położenia ( obrotów ) wału korbowego

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dzisiaj rano z kompem w aucie. W maxiecu włączyłem sobie ładowanie, temperaturę cieczy chłodzącej i wypadanie zapłonów na wszystkich czterech cylindrach. Przy rozruchu nic nie wypadało. Odpalił za drugim razem bez problemów. Ładowanie 14,45V, temperatura cieczy zaczęła powoli rosnąć, zapłony nie wypadały.

Z błędów silnika program odczytał następujące:

Kod: 0130

Typ: sporadyczny

Opis: Sondna lambda przed katalizatorem, zwarcie do plusa zasilania

 

Kod:0420

Typ: Sporadyczny

Opis: Katalizatore4, przekroczony próg EOBD dla emisji zanieczyszczeń EC

 

Wskazania sond lambda - jedna oscyluje w granicach 445 mv +/- 15mV, a druga praktycznie od zera do 850 - zależnie jak się silnik gazuje. [mogłem pomylić jednostki jakby co]

Chyba z tą co ma "stałą" wartość coś nie teges...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma doprecyzowania która sonda jest która, a konkretnie która jest przed, a która za katalizatorem idąc od strony silnika. Ta przed katalizatorem (dla mnie pierwsza), jeżeli oscyluje 0.200-0.800 mV szybko - przy hamowaniu silnikiem przyjmuje wartość 0 i nie oscyluje, to jest dobrze, co do sondy za katalizatorem się nie wypowiadam, bo u mnie w megance jej nie ma, a w corolli też zapala mi się check P0420, a druga sonda (ta za katem) oscyluje wolniej niż pierwsza i to się nie podoba sterownikowi benzynowemu i zapala checka z P0420, więc w sumie nie wiem jak powinien wyglądać poprawny wykres z drugiej sondy. Z tym że zapalenie się checka z błędem P0420 nie ma w corolli żadnego wpływu na prace silnika.

W megance jak pierwsza sonda szwankowała, była leniwa - jak określił to gazownik (oscylowała bardzo wolno), to silnik pracował normalnie i tylko diagnoście na przeglądzie nie podobały się spaliny i na palcu po przetarciu rury wydechowej pozostawał minimalny ślad. Po wymianie sondy, diagnosta był zadowolony, palec pozostawał czysty, ale zimny silnik na wolnych obrotach ma chimery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!