Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci


kamony19911

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam ogromny problem z moją Megi. Ponad miesiąc temu została unieruchomiona przez obrócenie panewki. Niestety, zaraz po złożeniu silnika (wał po szlifie, nowe panewki główne i korbowodowe jak i korbowód, nowa pompa oleju, nowy czujnik oleju, nowe uszczelki dołu i góry silnika, planowana głowica, nowe szpilki do głowicy) odebrałem ją od mechanika. Ogólnie miałem nadzieję, że po tak kompleksowej naprawie będzie już dobrze, aż nagle podczas powrotu do domu na desce rozdzielczej kontrolka oleju i STOP. Od razu zgasiłem silnik i sprawdziłem poziom oleju. Olej jest. Wróciłem do mechanika, który mi go składał. Problem pojawił się po rozgrzaniu silnika w zakresie 1600-2400RPM. Ciśnienie oleju jest ponoć książkowe a czujnik był podmieniany 2 razy. Auto dalej stoi na warsztacie i nie potrafią zdiagnozować co i jak. Oprócz wału wszystkie bebechy są nowe. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Nie chcę przez przypadek zatrzeć nowego silnika. Proszę o pomoc forumowiczów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie całego kompletu był płukany układ olejowy?

Czy rurka olejowa przy turbinie była wymieniona na nową, albo chociaż wyczyszczona?

Czy została założona pompa od 1,9 dCi 130KM?

Czy po szlifie wału zostały założono panewki nadwymiarowe?

Czy został założony prawidłowy filtr oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Dlaczego pompa od wersji 130km KM. Części były dobierane według katalogu, oryginalne. Filtr oleju filtron, olej Elf 5w40. Mechanik nic nie mówił o wymianie rurki do turbiny. Gdyby nie była drożna to pewnie zatarł bym turbosprężarkę. Nie mam pojęcia czy była robiona płukanka kanałów olejowych, ale wiem że mówił o tym. Co do panewek to nie wiem jak to wygląda.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa od wersji 130 KM podaje wyższe ciśnienie i jest trwalsza, znikają wtedy problemy ze smarowaniem silnika.

Sprawdź, czy masz zainstalowany prawidłowy filtr tj. OP 643/4, bo często sprzedawcy błędnie podają dla tego silnika OP 643/3.

Efekt potem jest taki, że na desce świeci się kontrolka ciśnienia oleju, bo jest założony zły filtr.

Na początek wymień filtr oleju na Purfluxa LS933 lub innego Filtrona i sprawdź, czy będzie jakaś zmiana.

Turbosprężarka od razu się nie zatrze, bo jakieś tam smarowanie ma, ale przy takim remoncie należy o tej rurce pamiętać.

Niech mechanik sprawdzi jakie panewki założył po szlifie, jak nominalne, to może być za duży luz i ciśnienie oleju ucieka na panewkach.

Przed złożeniem silnika sprawdzona była drożność smoka oleju i miska olejowa, czy czasem nie jest krzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będę wiedział co z panewkami i filtrem oleju. Pompa oryginalna więc raczej od wersji 120KM. Wał jest po 2 szlifie, więc jedyne rozsądne rozwiązanie to panewki nadwymiarowe. Jak dowiem się więcej to dam znać.

 

Dodano: 17 paź 2016 - 17:25

Mam następne pytanie. Czy to możliwe że winna może być magistrala olejowa (jest niedrożna)? Przecież gdyby była niedrożna to kontrolka świeciła by również na zimnym. Mechanik mówi że to ona jest winna na 100%.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumie stwierdzenia kamony 19911 ;

Ciśnienie oleju jest ponoć książkowe a czujnik był podmieniany 2 razy. Na desce rozdzielczej (świeci się) kontrolka oleju i STOP.

Wg. mojej wiedzy, kontrolka ciśnienia oleju zapala się gdy ciśnienie oleju jest zbyt niskie. Wszelkie uwagi Pawel dotyczą niskiego ciśnienia oleju w układzie a nie jak jest książkowe. Wg.czego, czym to ciśnienie oleju jest określane????

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciśnienie mierzone było manometrem w miejscu czujnika ciśnienia. Mówiłem, że mechanik wspominał o tym na początku, ale nie wiem czy w końcu przed złożeniem czyścił. Wiem tyle, że znów miska olejowa jest ściągnięta.

 

Dodano: 27 paź 2016 - 22:19

Witam. Zamykam temat. Problem rozwiązany. Magistrala olejowa turbosprężarki została wymieniona na nową, oryginalną. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!