Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci


kamony19911

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam ogromny problem z moją Megi. Ponad miesiąc temu została unieruchomiona przez obrócenie panewki. Niestety, zaraz po złożeniu silnika (wał po szlifie, nowe panewki główne i korbowodowe jak i korbowód, nowa pompa oleju, nowy czujnik oleju, nowe uszczelki dołu i góry silnika, planowana głowica, nowe szpilki do głowicy) odebrałem ją od mechanika. Ogólnie miałem nadzieję, że po tak kompleksowej naprawie będzie już dobrze, aż nagle podczas powrotu do domu na desce rozdzielczej kontrolka oleju i STOP. Od razu zgasiłem silnik i sprawdziłem poziom oleju. Olej jest. Wróciłem do mechanika, który mi go składał. Problem pojawił się po rozgrzaniu silnika w zakresie 1600-2400RPM. Ciśnienie oleju jest ponoć książkowe a czujnik był podmieniany 2 razy. Auto dalej stoi na warsztacie i nie potrafią zdiagnozować co i jak. Oprócz wału wszystkie bebechy są nowe. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Nie chcę przez przypadek zatrzeć nowego silnika. Proszę o pomoc forumowiczów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie całego kompletu był płukany układ olejowy?

Czy rurka olejowa przy turbinie była wymieniona na nową, albo chociaż wyczyszczona?

Czy została założona pompa od 1,9 dCi 130KM?

Czy po szlifie wału zostały założono panewki nadwymiarowe?

Czy został założony prawidłowy filtr oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Dlaczego pompa od wersji 130km KM. Części były dobierane według katalogu, oryginalne. Filtr oleju filtron, olej Elf 5w40. Mechanik nic nie mówił o wymianie rurki do turbiny. Gdyby nie była drożna to pewnie zatarł bym turbosprężarkę. Nie mam pojęcia czy była robiona płukanka kanałów olejowych, ale wiem że mówił o tym. Co do panewek to nie wiem jak to wygląda.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa od wersji 130 KM podaje wyższe ciśnienie i jest trwalsza, znikają wtedy problemy ze smarowaniem silnika.

Sprawdź, czy masz zainstalowany prawidłowy filtr tj. OP 643/4, bo często sprzedawcy błędnie podają dla tego silnika OP 643/3.

Efekt potem jest taki, że na desce świeci się kontrolka ciśnienia oleju, bo jest założony zły filtr.

Na początek wymień filtr oleju na Purfluxa LS933 lub innego Filtrona i sprawdź, czy będzie jakaś zmiana.

Turbosprężarka od razu się nie zatrze, bo jakieś tam smarowanie ma, ale przy takim remoncie należy o tej rurce pamiętać.

Niech mechanik sprawdzi jakie panewki założył po szlifie, jak nominalne, to może być za duży luz i ciśnienie oleju ucieka na panewkach.

Przed złożeniem silnika sprawdzona była drożność smoka oleju i miska olejowa, czy czasem nie jest krzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będę wiedział co z panewkami i filtrem oleju. Pompa oryginalna więc raczej od wersji 120KM. Wał jest po 2 szlifie, więc jedyne rozsądne rozwiązanie to panewki nadwymiarowe. Jak dowiem się więcej to dam znać.

 

Dodano: 17 paź 2016 - 17:25

Mam następne pytanie. Czy to możliwe że winna może być magistrala olejowa (jest niedrożna)? Przecież gdyby była niedrożna to kontrolka świeciła by również na zimnym. Mechanik mówi że to ona jest winna na 100%.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumie stwierdzenia kamony 19911 ;

Ciśnienie oleju jest ponoć książkowe a czujnik był podmieniany 2 razy. Na desce rozdzielczej (świeci się) kontrolka oleju i STOP.

Wg. mojej wiedzy, kontrolka ciśnienia oleju zapala się gdy ciśnienie oleju jest zbyt niskie. Wszelkie uwagi Pawel dotyczą niskiego ciśnienia oleju w układzie a nie jak jest książkowe. Wg.czego, czym to ciśnienie oleju jest określane????

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciśnienie mierzone było manometrem w miejscu czujnika ciśnienia. Mówiłem, że mechanik wspominał o tym na początku, ale nie wiem czy w końcu przed złożeniem czyścił. Wiem tyle, że znów miska olejowa jest ściągnięta.

 

Dodano: 27 paź 2016 - 22:19

Witam. Zamykam temat. Problem rozwiązany. Magistrala olejowa turbosprężarki została wymieniona na nową, oryginalną. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!