Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu 4 cylinder LPG check engine


photer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od miesiąca posiadam megane II w kombi. Benzyna 2.0 16V 99kW

Auto było sprowadzone z Niemiec i kupione w Polsce. Autko chodziło super przed zakupem. Po zakupie od razu wymieniłem rozrząd cały komplet. Pojeździłem trochę i wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu. I później zamontowałem gaz firmy STAG. Reduktor ACR01. Zbiornik 630/225/55L. Układ sterujący STAG Q-BOX BASIC. Listwa wtryskowa ACW02. I zaczęły się problemy.

Przejechane nim może 1 800km. Pierwszy problem jaki mi się pojawił to na początku obroty mi falowały, pojechałem ustawili. Później pierwszy raz przy cofaniu do tyłu na sekundę zapaliła mi się kontrolka check engine -> powiedzieli mi że błąd mieszanki, wyregulowali było OK. Później zapalała mi się ta kontrolka coraz częściej to wymienili mi wszystkie świecie. I do tej pory zawsze miałem następujące objawy: bardzo lekkie drgania w środku, czułem jakieś lekkie rzucanie pod siedzeniem kierowcy, oraz wydech bardzo pierdział tak jakby nie chciał czegoś wyrzucić z siebie i tylko jak byłem w trasie i na postoju. Błąd dalej ten sam. Po wymianie świec kontrolka zaczęła się pojawiać i za każdym razem pojawiała się tylko przy postoju jak silnik był już rozgrzany. Problem urósł do takie poziomu, że w pewnym momencie co postój zaczęła mi się zapalać kontrolka, aż uruchomił się tryb awaryjny w aucie, który po wyłączeniu silnika się kasował i po przekroczeniu bodajże 2,5 tys obrotów znowu się uruchamiał. Pojechałem do mechanika wypadł zapłon (cewka do wymiany). Wymieniłem cewkę na 4 cylindrze (beru dedykowana ZS052). Przejechałem może ze 150 km i znowu błąd kontrolka. Pojechałem do elektromechanika podłączyć pod profesjonalny komputer i wyszło błąd mieszanki wypadanie zapłonu 4 cylinder. Pozamienialiśmy cewki i dalej to samo wypada zapłon na 4 cylindrze. Wszystkie te objawy działy się zawsze tylko na LPG. (Dodatkowo elektromechanik zauważył wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym około 410 milibarów) Zacząłem jeździć po mieście na benzynie i auto pracowało bardzo dobrze choć drgania czasami się pojawiały, ale nie takie mocne jak na gazie. I zapłon ani razu nie wypadł. Zostawiłem na kilka dni auto u gazownika i dalej mam ten sam błąd po niespełna 300 km.

Mogę dodać, że auto spala normalnie ilości LPG (nie są zawyżone). Oraz ma moc zarówno na LPG i benzynie.

I nie wiem co mam dalej robić szukać winy dalej w złej regulacji gazu czy dzieje się coś z silnikiem. Nie którzy mechanicy mówi mi spalony zawór, głowica.

Miał ktoś podobny problem? Jakiś pomysł na rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień gazownika bo po tylu wizytach już dawno powinni Ci to porządnie wyregulować. Spartaczyli robotę i teraz jeszcze nie potrafią poprawić. Wrzuć zdjęcia z montażu, napisz gdzie zakładałeś. Może być skopane od początku (montaż) po regulację - i zapewne tak jest :) Ja 3 lata temu byłem zielony w temacie LPG. Założyłem, dużo czytałem i w tej chwili samemu mogę na własne potrzeby ogarnąć co potrzebuję. Mamy ten sam motor, więc poprawnie wyregulowana instalacja nie daje żadnych efektów ubocznych poza jednym - zostaje sporo gotówki w kieszeni:)

Edytowane przez Piccolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gaz był zakładany w Poznaniu najlepsze opinie na google. Co proponujecie? Znacie innych gazowników godnych polecenia w Pz? Jak wyglada sprawa gwarancyjna? Moge zadac zwrotu gotowki? Czy jakiegos rozpatrzenia? Chca teraz zamontowac mi jakis rejestrator aby znac parametry podczas wystapienia bledu.

 

Co do bledu moge dodac ze jak zapali mi sie kontrolka to troche trzesie autem i na postoju, jak wylacze gaz i przejade na benzynie kilkanadcie metrow, to przy kolejnym jest wszystko ok, zaplon nie wypada :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie - czy to auto stroili Ci na drodze, czy tylko autoadaptacja? Jeżeli zakładałeś w PITEC - wrzuć zdjęcia instalacji. Mam ten sam motor i także gazowałem u nich kilka lat temu. Żeby nie forum nie wyłapałbym kilku bubli w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba wiem coraz bardzie co dolega moje MEGI. Ostatnio autem przejechał się mój ojciec i nic nie wiedział o usterce i spytałem się go czy przeciągnął 1 lub 2 bieg powyżej 4 tysięcy? On powiedział że raz tak 2 przeciągnął do 4,5 tysięcy, auto było już na gazie było jeżdzone tylko po mieście, więc silnik był dobrze rozgrzany. Myślecie że taka informacja otworzy oczy moim gazownikom i będą wiedzieć jak to skorygować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!