Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam problem. Scenic 2010 rok.

Przeważnie przy uruchamianiu przebiera na 3 cylindry (ale nie zawsze), nie długo potem wszystko wraca do normy, czasami wystarczy drugi raz go odpalić i już jest ok. Sprawdzone świece, cewka, wtryskiwacz i dalej nic. Na CLIPie pokazuje błąd: skład mieszanki 2 cylinder. Ostatnio ubyło mi 1,5L ze zbiorniczka. I to mnie właśnie nakierowało na ten temat.

Witman próbowałem się z Twoim warsztatem skontaktować ale masz dwa maile na stronie i z obydwu wraca mi poczta. Wysłałem Ci wiadomość na tej stronie z prośbą o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Witman rozbierał już kilka tych silników więc poczekaj na jego odpowiedź (ogólnie najbardziej prawdopodobną przyczyną większości tych awarii jest wada fabryczna uszczelek - zawsze puszczają w tym samym miejscu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszkodzić nie zaszkodzisz chyba, że niefachowo to zrobisz, a co do profilaktycznej wymiany uszczelki trudno powiedzieć, widziałem osobiście dwa silniki z przebiegiem 230kkm (2010r) i 175kkm (2009r) w których wymienialiśmy rozrząd i przy okazji uszczelki pod głowicą, obie wymieniane uszczelki nie przepuszczały płynu jednak miały niepokojące ślady perforacji materiału przy styku 2 i 3 cylindra i co ciekawe ta z większym przebiegiem miała mniej.

Uważam, że najważniejszą rzeczą jest stała kontrola poziomu płynu chłodzącego i układu chłodzenia, a w przypadku ubytku płynu szybką i rzeczową diagnozę przyczyny jego ubywania, zwłaszcza w okresach mrozów ! A diagnozy typu Panie ten model tak ma i trzeba dolewać płynu kończą się ostrym drenażem kieszeni właściciela autka.

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.06.2017 o 11:19, fourier napisał(a):

Kolega Witman rozbierał już kilka tych silników więc poczekaj na jego odpowiedź (ogólnie najbardziej prawdopodobną przyczyną większości tych awarii jest wada fabryczna uszczelek - zawsze puszczają w tym samym miejscu).

 

Dokładnie! Ja miałem analogiczny przypadek... A jakbyście szukali jakichś sprawdzonych części, to fajne części samochodowe są tu :)

Edytowane przez jara20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko ze tak daleko macie ode mnie siedzibę (co prawda dojazd elegancki ale daleko). Bo jak miałbym oddać jakiemuś "januszowi" mechaniki ten silnik to wolę oddać komuś kto się na tym już zna i to robił). Niedługo jadę na regenerację turbinki i wymianę świec to od razu każe spojrzeć czy przypadkiem tłoki nie są umyte (choć płynu mi nie ubywa od kiedy mam autko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyznam że trochę odkopuję temat ale nie chcę zakładać nowego więc jeżeli postąpiłem źle to przepraszam z góry.

Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim Megane a zaczęło się przy przebiegu około 153 tys km, który jest oryginalny bo kupiłem auto od pierwszego właściciela, które ma historię serwisową po dziś dzień. Od czasu do czasu muszę dolewać płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Miałem problem ponieważ wyskoczył mi check któregoś dnia z błędem na desce, pojechałem na diagnozę = wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Wymienił mi "spec" cewkę ale nie pomogło.. drążyłem dalej i dalej był błąd na czwartym. Okazało się że od złej strony liczył cylindry chyba :-) Dziś wymieniłem cewkę na właściwym cylindrze wg. innego mechanika i do tego doszło wypadanie na drugim więc wymieniłem w sumie dwie cewki. Zobaczymy jakie są efekty ale obawiam się najgorszego... jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na bagnecie oleju w górnej jego części nie zbiera się maziowaty osad koloru ciemnego majonezu i czy pod korkiem oleju nie ma skroplin wody. Osad koloru majonezu to mieszanina wody z olejem może się on zbierać w czasie dużej wilgotności powierza np. jesienią, może też występować przy nieszczelnościach sinika (np. uszczelka pod głowicą) skład takiego osadu można zdiagnozować organoleptycznie i jeśli Cię nie obrzydzają takie sprawy to możesz delikatnie z palca spróbować smaku tego osadu, jeśli jest słodkawy to znaczy, że jest to glikol z płynu chłodzącego, który przedostał się z pod uszkodzonej uszczelki co w tym modelu jest już nam dobrze znane. Po takiej próbie dobrze wypłakuj usta czystą wodą !!! To najprostszy sposób na szybką diagnozę i żeby było jasne nie polecam tej metody lizania bagnetu, bo są inne fajniejsze rzeczy do lizania :-)

Są na rynku specjalistyczne preparaty, które wykrywają obecność glikolu nawet w spalinach.

Kolego stinx od jakiego czasu ubywa Ci płynu i jak duże są to ilości. Zdiagnozuj problem jak najszybciej, bo jeśli padła uszczelka to jeżdżąc dalej może dojść do pęknięcia cylindra, a już gruba sprawa.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem właśnie nie ma nic kompletnie. Sucho. Pod świecami a właściwie cewkami też sucho. Płyn w zbiorniczku czysty i korek też. Nie zauważono ani dymu ani wilgoci na wydechu.

 

Jakie są ewentualne koszty remontu takiego silnika?

Edytowane przez stinx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź dokładnie wszystkie węże i chłodnicę czy nie ma, gdzieś wycieków płynu. Jeśli nie ma wycieków z węży to możliwe, że to początek przepuszczania płynu przez uszczelkę i niewielkie ilości nie będą widoczne na bagnecie lub spalinach. Napisz który to rok auta i jakie ilości płynu ubywa. Ostatni masz pacjent gubił 1 litr na 50km.   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.07.2017 o 18:47, stinx napisał(a):

Pod świecami a właściwie cewkami też sucho.

Rozwiń  

No coz... cewki to nie swiece i tam ci się płyn nie dostanie. Wykręć świece na 2 i 3 cylindrze i zobacz czy denko tłoka jest wymyte. Jak tak to zbieraj kasę (albo provident :D) i bij wymieniać uszczelkę, żeby nie narobić bigosu w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!