Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic 1.5 dci 101ps.


michal007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

 

Prośba wielka o pomoc.

 

Mam taki przypadek z moim grandem 1.5dci 101km KM, że bardzo długo kręcić muszę rozrusznikiem by odpalił. Temat jest o tyle niewygodny, że zarówno na zimnym jak i na ciepłym jest taki sam temat. Auto zapali dopiero po 10 tym razem i dalej normalnie jeździ. Zaraz po tym jak go zgaszę to od początku do 10 razu kręcę-nie ważne czy zimny czy ciepły. Dodam, że: wtryski ok (zrobione), pompa ok (czysta+ciśnienie ok), obroty ok, nie dymi, nie kopci, nie szarpie. Podczas wyprzedzania zapali się na chwilę injection fault (tylko podczas gdy wcisnę pedał, a po unormowaniu oraz podczas łagodnego zwiększania prędkości brak objaw). Świece żarowe dobre, egr działa bez zarzutów. Auto ogólnie w nienagannym stanie, ładnie przyspiesza, ma moc w całym zakresie. Oleju nie bierze, turbo wymienione, spalanie 5.6/100 średnie. Bardzo mnie wnerwia ten temat. Po kompie wyszły czujnik wałka rozrządu-zmieniony na nowy valeo, i wału-wyczyszczony i chodzi lux. Na wolnych obrotach ciśnienie wynosi 230bar. Podczas odpalania budowało około 120bar. Czyżby do wymiany był czujnik ciśnienia paliwa w pompie? Tak niby stwierdził lokalny. Czy może miał ktoś podobny problem? Dodam, że dbam o układ wtryskowy, ostatnio auto miało sesje z liqui moly i bardzo fajnie pracuje (wyciszyło się, kultura pracy się poprawiła i chyba dynamika też). Ogólnie poza problemem odpalania auto bez wad. Przebieg ma 202kkm. Auto rano na plaka odpali bez problemu, jak jest ciepły to też wolę mu psiknąć, żeby nie kręcił 10-12 razy.

Fajnie by było gdyby ktoś mógł pomóc, bo nie chciałbym wymieniać wszystkiego, gdy brak błędów w układzie. Jakaś pierdoła jest do wymiany tak obstawiam, choć mogę się mylić. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do sprawdzenia słynny czujnik położenia wału korbowego. Przynajmniej go wyczyść. Nie doczytałem że go sprawdzałeś. Czy przelewy robione Clipem a max norma to 35 ml na wtrysk. Mnie kiedyś robił diagnostykę mechanik, co nie miał zielonego pojęcia o dieslach. Aby twój był lepszy od niego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo szkoda że kosztuje około 350 zł. Ja go kiedyś kupiłem po złej diagnozie mechanika ale zwróciłem. Okazały się winne zaworki wtrysków.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby chociaż wiadomo było, że to jest ten czujnik, to już kupiłby i trudno, bo szkoda mi tego nieszczęsnego rozrusznika na kręcenie. Te czujniki paliwa to już po 250 mozna kupić delfhi. Może ktoś zna magika z okolic Sochaczewa który by zdiagnozował przyczynę tego problematycznego odpalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To staniał jak tak piszesz jest to regulator ciśnienia paliwa .Czujnik jak się nie mylę jest w rozdzielaczu tak zwanym pająku. Jest pod wtryskami. Ciekawe czy wstawienie zaworku zwrotnego paliwa by nie pomogło.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano auto odpaliłem oczywiście z plaka. Żadnej chmury, falowania obrotami, drgania, etc. Po tym jak odpaliłem rano tak dalej chodzi zupełnie normalnie, a i przy spokojnej jeździe nawet injection fault się nie zaświeca. Dziś porównam gruszki z auta żony i zaobserwuje temat bąbelków. W jej aucie megane PhII 1.5 dci 82KM. Auto odpala wzorowo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie robi odpowiedniego ciśnienia potrzebnego by sterownik silnika dał zgodę na otwarcie wtryskiwaczy. Przyczyną mogą być zbyt małe obroty silnika podczas rozruchu, błędny odczyt ciśnienia paliwa przez czujnik w rampie lub po prostu zużyta pompa.

Zastanawiające jest to, że podczas mocnego obciążenia silnika występuje błąd wtryskiwaczy. Wskazywało by to na zaworki ale piszesz, że test przelewowy wychodzi dobrze więc pozostaje pompa lub zamontowany w niej regulator ciśnienia paliwa.

 

Na wolnych obrotach ciśnienie wynosi 230bar. Podczas odpalania budowało około 120bar.

120 bar to stanowczo za mało by silnik odpalił a te odczytane 230 bar podczas pracy na biegu jałowym wskazuje na prawidłowe działanie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie, pytanie czy ten czujnik przełamuje czy gdzie indziej szukać przyczyny. Gdy był podłączony komp to podczas kręcenia rozrusznika takie właśnie ciśnienie wskazywało na odczycie. 117/120 bar. Po tym jak zapalił wskazywało 230. Jeszcze gdzieś zauważyłem 400 bar. Ale nie jestem pewien czy to na listwie czy gdzieś indziej. Chyba ta wartość była dobra ale nie pamiętam dla jakiej części układu wtryskowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230 bar na biegu jałowym silnika odczytane to jest prawidłowe wzorcowe ciśnienie. Skoro czujnik tyle odczytał to jest sprawny. Szukaj przyczyny braku odpowiedniego ciśnienia podczas kręcenia rozrusznikiem i podczas jazdy z dużym obciążeniem. Zazwyczaj w 90 % winne są zaworki wtryskiwaczy. Zrób porządny test przelewowy i podaj jakie wyniki wyszły. Po dwóch minutach pracy na biegu jałowym żaden zaworek nie powinien puścić paliwa więcej niż powiedzmy 35 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!