Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI


chelchow

Rekomendowane odpowiedzi

Od Lutego 2016 posiadam Megane II CC z 2009 1.9dci 130KM, DPF usunięty "podobno", egr zaślepiony, kat brak.

 

W zeszłym miesiącu 11.10 jadąc do pracy trasą ekspresową zauważyłem niebieski dym, pierwsza myśl turbo, zawory itd, dziś po prawie pełnym miesiącu i przejechaniu +/- 1000km bo tyle obejrzał miesięcznie powtórka z rozrywki, najpierw zauważyłem spalanie 8L przy 90Km/h i 1500obr a później w lusterku niebieski dym za autem, gdy stanąłem na światłach dym zrobił się biały itd później znów lekko niebieski, po ruszeniu ze świateł i przejechaniu jeszcze +/- 2 kilometrów, przestał dymić tak jak i za pierwszym razem. Na samum razem pomyślałem że może odma splunęła do kolektora czy coś w tym stylu, wypaliło się i spokój ale coś się dzieje. Wcześniej nie zauważyłem takich obiadów. Parę dni przed wystąpieniem wymieniałem olej filtr i resetowałem licznik inspekcji serwisowej. Olej nie ubywa, jest go na full i ma swoja lepkość.

 

Jest możliwe że pomimo wycięciu filtra po 1000km włącza się jakieś awaryjne wypalanie ? W ciągu tego miesiąca nie dymi NIC, ani na czarno ani na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie, przy wymianie oleju, stan oleju był full/full. Korzystniej dla silnika jest, ( uszczelnień ) gdy poziom oleju nie jest na full. Obserwuj;

- stan oleju i zjawiska dymowe za autem,

- sprawdź ciśnienie oleju na gorącym silniku,

- stan panewek,

-odmę skontroluj, bo jest ona (niesprawna) główna sprawczynią padania turbiny Główna przyczyna uszkodzenia turbo .

-stosuj tzw.olej 2T do paliwa, dolewanie oleju do paliwa w dieslu,

-postudiuj tematy na forum ,

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak zostało przeprowadzone wycięcie. W FAPie jest dodatkowy 'wtrysk' który musi być wyłączony w komputerze.. ale czy to tłumaczy dymienie na niebiesko..?

Niestety nie wiem jak zostało to wykonane, robił to poprzedni właściciel. Nie zauważyłem przez kilka miesięcy żadnych nieprawidłowość aż do października. Pokręciłem się teraz na trasie szybkiego ruchu później parking butowanie na luzie i nawet dymku nie puszcza, dziwna sprawa muszę powiedzieć. Silnik chodzi gładko, cicho nic nie stuka olej w normie a tu takie cyrki. Być może to odma albo włącza się tryb serwisowy od DPF i robi przepalanie rury. Czytałem że zmienia się kąt wtrysku itd i temperatura spalin sięga 600 stopni a w wydechu na pewno jest jakis syf po oleju co by sie wypalał w takiej temperatuże ;/

Dziwne jest to że gdy zatrzymałem się to jak by spod auta chmura białego dymu a jak to ustało to z tłumika znowu niebieski. Obroty na luzie w normie nie podwyższone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to że gdy zatrzymałem się to jak by spod auta chmura białego dymu a jak to ustało to z tłumika znowu niebieski. Obroty na luzie w normie nie podwyższone.

Żeby dowiedzieć się jakie są objawy wypalania FAP Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam objawy wypalenia fapa bo miałem już samochód z DPF, wzrost spalania, wentylator chłodnicy, czasem dymienie.

Jedyne co mógł bym sprawdzić clipem to czas od ostatniego wypalenia, oraz przebieg. Gdy poprzednio sprawdzałem swoim chińskim clipem który umarł to wartości od ciśnieni były stałe więc coś tam porobione było.

Tylko czemu nie było tego przedtem ? Może faktycznie membrana na odmie umiera i kaszle czasem olejem w dolot. Nie wiem, wypalanie kojarzy mi się ze wzrostem 8l przy dymieniu a bez 4,5 więc kąt wtrysku się zmienił by rozgrzać rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie membrana na odmie umiera i kaszle czasem olejem w dolot.

.Trzeba kompleksowo zająć się autem, czyli to co zalecałem ;

wcześniej, stan turbiny, EGR-u i Clipem wyeliminować FAP-a

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, niestety ja w swoim Megane III Grandtour 1.9 dci 130KM z 2009 r. również posiadam podobny problem. Od czasu do czasu podczas jazdy miejskiej pojawia się niebieski dym z rury wydechowej który po przejechaniu "trasy" znika na około tydzień. Jeżdżę od mechanika do mechanika i nikt nie potrafi zdiagnozować problemu. Mówią żeby jeździć aż się coś wyraźnie zepsuje a mnie to poprostu niepokoi i nie daje mi spokoju i relaksu podczas jazdy samochodem. Nadmieniam iż auto posiada filtr cząstek stałych a dymienie na "trasie" nie występuje. Ponadto nie ma żadnych innych objawów takich jak np. spadek mocy, nierówna praca silnika, świst turbiny itd. Miałem również sprawdzane turbo- brak luzów. Bardzo proszę kolegów o jakieś nakierowanie mogące przyczynić się rozwiązaniu problemu.

 

CO najważniejsze problem występuje na rozgrzanym silniku. Przy odpaleniu żadnego dymu lub niepokojącego zapachu spalin.

Edytowane przez michal.wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski kolor spalin, to efekt spalania oleju, a więc uszkodzone;

pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworów, odma, turbina, cylindry.

 

Należy wykonać wszelkie czynności które zaleciłem wcześniej;

- bo nadmiar oleju ( czy to spalonego czy w formie oparów ) może spowodować uszkodzenie ; FAP-a, EGR, turbiny ,

-zniszczona/uszkodzona MEMBRANA ODMY, to powód do uszkodzenia turbiny.

 

wypalanie kojarzy mi się ze wzrostem 8l przy dymieniu a bez 4,5 więc kąt wtrysku się zmienił by rozgrzać rurę.

Kolego, poczytaj ze zrozumieniem o wypalaniu FAP-a, bo opowiadasz głu...., jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć autem . Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu podczas jazdy miejskiej pojawia się niebieski dym z rury wydechowej

W takiej sytuacji, sprawdzaj poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami świadczy o zużyciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie jeszcze jedno pytanie. Jaką rolę pełni zawór odmy bo nie mogę nic na ten temat znaleźć ? Czy to normalne że odma przepuszcza niewielkie ilości oleju wraz ze spalinami z silnika które idą do zaworu odmy ? Czy ten zawór jest ostatnim urządzeniem żeby zatrzymać olej aby nie dostał się do układu spalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko zrozumiałem. A czy są jakieś objawy uszkodzonej odmy ? czy tam poza zaślepieniem od brudu nic się nie może zepsuć i wystarczy ją profilaktycznie namoczyć i przepłukać benzyną ?

Czy jeśli wymienię zawór odmy jakieś elementy układu warto jeszcze wyczyścić ?

Edytowane przez michal.wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!