Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane II 1.6 - z pewnych rąk


mateusz9986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym członkiem forum i w przyszłym roku będę miał najprawdopodobniej okazję nabyć pewną Megankę II sedan 1.6 16v której właścicielem obecnie jest mój teść. Auto pochodzi z 2007 roku, wersja po lifcie, salon polska, I właściciel, obecnie ma coś koło 54 tys przebiegu, bezwypadkowy, garażowany, klima automat, czujnik deszczu itp. Wymieniony rozrząd, klocki hamulcowe, olej robiony średnio raz w roku. Z tego co naczytałem się w internecie wiem że główną bolączką tych aut jest wariator, cewki, ogólnie pojęta elektryka. Czy przy takim przebiegu coś jeszcze w najbliższym czasie może wyjść ? Jak wam sprawują się te autka ?. Dodam że Meganka obecnie średnio rocznie robiła koło 5 tys i była bezawaryjna ( wiem że czasami zdarza się uślizg kół, podobno ten typ tak ma z tego co czytałem ), natomiast u mnie rocznie czeka ją coś koło 15 tys km rocznie. Jak wygląda również sprawa przewożenia wózka dziecięcego w sedania, ponieważ może mnie to spotkać za jakiś czas. Posiadałem już Renówki tj. Lagunę I i Thalię z elektryką nie było tam żadnych problemów, jedne co to wycieki oleju. Obecnie poruszam się Mazdą 6 2.0 benzyna, rok 2003, auto technicznie bez zarzutu ale ma już prawie 200 tys przebiegu ale niestety Mazdy mają problemy blacharskie, głównie rdza i zdaję sobie sprawę że nie pojeżdżę nią 3-4 lat bez nakładu finansowego na blachy a mając okazję kupić pewną Megankę nie wiem czy na to się nie skusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od maja też mam sedana z tym silnikiem tylko jeszcze przed liftem. Tyle co mogę powiedzieć to w tym czasie nawalił czujnik biegu wstecznego. To słynne KZFR już przy kupowaniu od czasu do czasu było słychać, po dolaniu oleju uspokoiło się na 2 miesiące, ale z obniżaniem się temperatur problem się nasilił więc tydzień temu zostało wymienione wszystko z rozrządem.

To co najgorsze to od początku toczę nierówną walkę z UPC. Auto kupiłem, jak się później okazało, z upalonym UPC gdzie są zrobione mostki co by pozycyjne światła działały. Kupiłem drugi używany moduł w czerwcu to w październiku zaczęły się z nim problemy, a na chwilę obecną musiałem włożyć stare UPC bo na zakupionej używce auto już nie odpala, nie ma świateł mijania ani długich...

W kwestii cewek to moje auto ma nieco ponad 100k na liczniku, przebieg prawdopodobnie bliski oryginałowi, i wszystkie cewki oryginalne póki co, ale na wszelki mam w bagażniku 2 zapasowe bo też czytałem, że sporo z nimi problemów.

Jeszcze dodam to co mnie uderzyło mocno :D Wcześniej miałem Megankę I, prawie 20 lat miała i we wnętrzu nic nie trzeszczało. Jestem potwornie wyczulony na tym punkcie i latem podklejałem taśmą izolacyjną rączki wewnętrzne w przednich drzwiach bo trzeszczały paskudnie oraz musiałem smarować zamki w przednich drzwiach bo też powodowały trzeszczenie. Teraz jak zaczęło się robić zimno i wnętrze jest sztywniejsze to już wiem, że czeka mnie chociażby robota z podklejeniem tego daszka z wyświetlaczem bo potwór zaczął trzeszczeć, heh. Gdzieś jeszcze coś trzeszczy, ale póki co nie mogę zlokalizować dokładnie :P

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 1000zł mnie to kosztowało. Kompletny rozrząd z pompą oraz KZFR zamówiłem za chyba ~550zł z wysyłką, potem w okolicznym sklepie dokupiłem jeszcze 2 uszczelniacze wałka rozrządu za 67zł w sumie(ponoć warto je wymienić przy okazji), a mechanik skasował 350zł za wymianę. Ja miałem fakturę do auta z wymianą rozrządu zrobioną w 2014 roku, ale właśnie bez KZFR i jak widać to się jednak mści. Jak już koło wymieniałem to i cały rozrząd.

Przypomniało mi się jeszcze jedno. W maju auto kupiłem, a w lipcu jechałem nim na wakacje. Wieczorem, kilka godzin przed wyjazdem, zajechałem na stację po paliwo. To było najdłuższe tankowanie w moim życiu :D Nie chciał odblokować się rygiel klapki paliwa. Wtedy jeszcze nie wiedziałem jak się do niego dostać więc ponad godzinę z tym wojowałem, po zdjęciu wykładziny boczku w bagażniku można ręcznie dźwignią odblokować rygiel. Zrobiłem to i odpiąłem wtyczkę od zamka. Jakoś nie mam weny do naprawy tego, po prostu klapka paliwa nie rygluje się teraz i tyle. Auto trzymam na prywatnej posesji więc chyba paliwa mi nie odciągną ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem; pewne, od teścia (nie teściowej) to musi być OK. Jest dużo tematów tu na forum, poczytaj, bo nie ma sensu ich powtarzać

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stanu w jakim jest ten konkretny egzemplarz to mam pewność, bardziej chodzi mi oto jak ogólnie spisują się Meganki i czy nie będzie to gorszy wybór od starszej Mazdy którą się poruszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu oddał Ci córkę :P

To dobre :D i nie pozwoliłby żeby ta córka była wożona trumną na kółkach ;) Ja uważam, że negatywne opinie o samochodach wypisują ludzie, którzy o auta nie dbają albo kupują dziady od handlarzy wyklepane z 5 innych to im co chwilę coś siada...pomijając oczywiste oczywistości gdzie producent faktycznie nie popisał się z jakimś rozwiązaniem technologicznym w aucie. Pilnuj okresowej wymiany oleju, filtrów, doglądaj regularnie stanu auta i będzie OK, takie moje zdanie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz okazję kupić pewne auto, do tego z tak śmiesznie małym przebiegiem to się nawet nie zastanawiaj ;), po lifcie kilka rzeczy w tym elektronika i moduł UPC zostały poprawione więc, nie ma się czego obawiać. Jak będziesz wymieniał olej, filtry, rozrząd na czas to posłuży Ci jeszcze wiele lat. Bagażnik w sedanie jest całkiem spory, choć nieco płytki - ale wózek mieścił się bez większych problemów, do tego masz 2 Isofixy.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, takie rzeczy przeważnie wymienia się dopiero jak są zużyte, bo to zależy od wielu czynników - stylu jazdy, warunków w jakich się porusza, częstej jazdy na trasie/w mieście itd.

Co do zawieszenia to prosta i tania w naprawie konstrukcja - typowy przeciętniak, nie jest ani super trwałe, ale nie rozsypuje się też po pół roku jak w alfie 159 ;) Części są za to tanie i jest tego spory wybór ;)

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki "przeskok jakościowy" masz na myśli?

Auta pochodzą z różnych segmentów, ale dzieli je cztery lata produkcji. To dużo i mało. Konstrukcja obu aut pochodzi z tego samego roku.

Musisz sam ocenić komfort jazdy, prowadzenia, stan techniczny obu aut. Akurat w Twoim przypadku to nietrudno. Czy wózek dziecięcy wchodzi możesz łatwo sam sprawdzić :)

W Renault kusi pochodzenie(pewnie pierwszy właściciel), znany stan techniczny i mały przebieg.

O jakim "uślizgu kół" piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!